Afgelegen locatie in België met breedband voor LAN-party

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-07-2024
Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar een locatie in België voor een Lan- party met vrienden.
Elk jaar gaan wij naar de ardennen waar we een chalet afhuren.

Maar elk jaar wordt het moeilijker om deftig games te spelen omdat de meeste games tegenwoordig een internetverbinding vragen.

Vandaar mijn vraag:
-Kent iemand een locatie die afgelegen ligt (s'avonds doen wij een BBQ waar nogal luidruchtig gezongen wordt :D)

-Die ook een deftige internetverbinding heeft om bvb BF4 met 20 man te spelen zonder lag.

-Waar je ook slaapplaats hebt voor 20 man met de nodige douchen,...

-De kostprijs is niet echt een issue , we zijn allemaal werkende mensen tss 30-50 jaar oud.

Wij voorzien de volledige infrastructuur maar de elektriciteit moet ook voldoen aan 20 pc's

Alvast bedankt voor de tips.

Incentio

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biscuit
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-03 14:27
Misschien is het een optie om een B&B te pakken en een open ruimte te huren in bijvoorbeeld een beursgebouw in de buurt? De meeste chalets en huisjes liggen toch best afgelegen waardoor je kans hebt op een miezerige adsl verbinding die je met een heel park deelt.
Als je ergens in de stad zoekt heb je misschien meer kans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Definieer eens exact de eisen waaraan de internetverbinding moet voldoen. Welke bandbreedte? Gaat het om bedrade prestaties of draadloze? En is eigen apparatuur meenemen voor het draadloze stuk een optie?

Wij pakken dit probleem overigens andersom aan: games die continu significante bandbreedte vereisen komen er gewoonweg niet in. Voor lol in gezelschap met computers is een spel van 15 jaar oud ook meer dan goed genoeg.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
Wel,

Tot nu toe speelden we idd BF2 , COD, BLUR, COH 1... maar velen beginnen dit een beetje eentonig te vinden of krijgen oudere games moeilijk aan de praat op W10, ...

Dus games zoals BF4, COH 2, Rocket League, TF2, CS GO zijn wat meer de opties die we overwegen na de vorige editie in november...

Dus ik denk dat een bedraad internet (tss 50-100 Mbps) de voorkeur biedt... alle eventuele hardware die moet voorzien worden is geen probleem. Er zijn genoeg mensen die wat in de branche zitten om dit te voorzien.

De hoofdzaak blijft voor ons een leuk weekend samen met feesten, lachen, gamen, ... (dit jaar ook gaan paintballen :D)

Maar een groot aantal leden was toch over deftige internetverbinding beginnen praten...

Het grootste obstakel wat we nu hebben is dat de Ardennen meer aan onze behoefte voldoet qua accommodatie (grote chalet, deftige slaapplaatsen, deftige sanitaire voorziening, afgelegen,... ) maar de internetverbindingen in deze chalets zijn meestal draadloos en ondermaats om 15-20 man te laten gamen zonder lag.

Vandaar de zoektocht naar tips...

Ik had een scoutinggebouw gevonden die wel voldeed maar deze is in stukken te huur .. dus de mogelijkheid dat er andere groepen in de centrale hal aanwezig zouden kunnen zijn tijdens ons verblijf deed deze piste ook sluiten.

Alvast bedankt voor de respons,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:50
Incentio schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:07:
Ik had een scoutinggebouw gevonden die wel voldeed maar deze is in stukken te huur .. dus de mogelijkheid dat er andere groepen in de centrale hal aanwezig zouden kunnen zijn tijdens ons verblijf deed deze piste ook sluiten.
Wat is het probleem van groepen aanwezig in de centrale hal? In principe zit je toch in je eigen ruimte, en deel je alleen de aanwezige voorzieningen. Dat lijkt mij nou niet zo heel erg, of willen jullie iets dat echt helemaal voor jullie is gedurende jullie verblijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of je huurt de andere stukken ook? Ligt uiteraard aan budget ("geld speelt geen rol?" ;) ) en grootte.
Is die 100mbit echt per se nodig trouwens?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Incentio schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:07:
Wel,

Tot nu toe speelden we idd BF2 , COD, BLUR, COH 1... maar velen beginnen dit een beetje eentonig te vinden of krijgen oudere games moeilijk aan de praat op W10, ...

Dus games zoals BF4, COH 2, Rocket League, TF2, CS GO zijn wat meer de opties die we overwegen na de vorige editie in november...

Dus ik denk dat een bedraad internet (tss 50-100 Mbps) de voorkeur biedt... alle eventuele hardware die moet voorzien worden is geen probleem. Er zijn genoeg mensen die wat in de branche zitten om dit te voorzien.

De hoofdzaak blijft voor ons een leuk weekend samen met feesten, lachen, gamen, ... (dit jaar ook gaan paintballen :D)

Maar een groot aantal leden was toch over deftige internetverbinding beginnen praten...

Het grootste obstakel wat we nu hebben is dat de Ardennen meer aan onze behoefte voldoet qua accommodatie (grote chalet, deftige slaapplaatsen, deftige sanitaire voorziening, afgelegen,... ) maar de internetverbindingen in deze chalets zijn meestal draadloos en ondermaats om 15-20 man te laten gamen zonder lag.

Vandaar de zoektocht naar tips...

Alvast bedankt voor de respons,
100Mb Symmetrish kan je rekenen op +- €1000 per maand en die moet je minimaal voor een maand betalen.

Komt nog makkelijk +- €1500 installatie bij.

Als de infrastructuur voor glas er al is, wat in de ardennen te betwijfelen valt.

Lijkt me niet erg interessant voor een LAN party.

Aan de andere kant, als het een LAN party is kan je toch de hele boel lokaal opzetten?

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

100Mb/s kost mij hier 35 euro/maand. Dus dat valt allemaal wel mee. Maar dan moet er wel glasvezel beschikbaar zijn natuurlijk. Dat aanleggen is natuurlijk onbegonnen werk.

In principe is 100Mb/s ook wel heel ruim, op de lanparties houden we meestal 1Mb/s per persoon aan, dat is voor games meer dan zat. Belangrijker is een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wij hosten elk jaar voor ~100 man een TF2 LAN in Duitsland, huisjes voor 9 man en voldoende snelheden om voor iedereen te spelen en ook nog vanaf LAN te streamen.

Wat is je budget en rond welke tijden zit je te kijken?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
[verwijderd]

[ Voor 85% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
Transportman schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:04:
[...]

Wat is het probleem van groepen aanwezig in de centrale hal? In principe zit je toch in je eigen ruimte, en deel je alleen de aanwezige voorzieningen. Dat lijkt mij nou niet zo heel erg, of willen jullie iets dat echt helemaal voor jullie is gedurende jullie verblijf?
Het is niet dat wij associaal zijn ofzo .. maar de LAN party die wij voor ogen hebben houdt ook in dat er stevig gedronken wordt...

Dit is niet echt gepast in een scouting gebouw met scouts ofzo aanwezig... vandaar dat we ons graag afsluiten van de wereld...

Zie het een beetje als een jaarlijks vrijgezellen ... zonder de strippers... maar met pc's...
Boudewijn schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:50:
Of je huurt de andere stukken ook? Ligt uiteraard aan budget ("geld speelt geen rol?" ;) ) en grootte.
Is die 100mbit echt per se nodig trouwens?
Had ik ook al aan gedacht .. het budget speelt altijd een rol .. wat ik bedoel is dat we niet persé lowcost moeten gaan .. maar het is niet de bedoeling over de top te gaan ook :D
kKaltUu schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:52:
Wij hosten elk jaar voor ~100 man een TF2 LAN in Duitsland, huisjes voor 9 man en voldoende snelheden om voor iedereen te spelen en ook nog vanaf LAN te streamen.

Wat is je budget en rond welke tijden zit je te kijken?
2000-3000 €

eind november...

Maar we willen het wat privé houden... zie vorige replies...is dit een mogelijkheid ?

[ Voor 37% gewijzigd door naitsoezn op 13-12-2016 08:11 . Reden: Pas je laatste bericht aan ipv meerdere berichten achter elkaar te posten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik bedoelde dat wij dit voor onze eigen vriendengroep doen, niet dat wij die oplossingen aanbieden.
Voor die 100 personen zijn we zo'n 90 euro pp kwijt, inclusief GWL en netwerkapparatuur.

[ Voor 31% gewijzigd door kKaltUu op 13-12-2016 10:21 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
kKaltUu schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:19:
Ik bedoelde dat wij dit voor onze eigen vriendengroep doen, niet dat wij die oplossingen aanbieden.
Voor die 100 personen zijn we zo'n 90 euro pp kwijt, inclusief GWL en netwerkapparatuur.
Ok,

Had ik mis begrepen...Is dit een locatie die ook te huur is voor kleinere groepen? Hebben ze een website van die locatie? Anders bekijk ik die eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vakantiehuisjes kun je gewoon per stuk huren natuurlijk. Dat doen wij met de vriendengroep ook. Meerdere huisjes naast elkaar kun je altijd gewoon reserveren (kost je een paar euro extra per reservering). België is wat dat betreft een moeilijk land als het aankomt op de internetverbinding. Nederland is dan een stuk makkelijker, Duitsland moet je wat meer opletten met het feit dat downloaden daar flink aangepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:50
Incentio schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:19:
[...]

Het is niet dat wij associaal zijn ofzo .. maar de LAN party die wij voor ogen hebben houdt ook in dat er stevig gedronken wordt...

Dit is niet echt gepast in een scouting gebouw met scouts ofzo aanwezig... vandaar dat we ons graag afsluiten van de wereld...

Zie het een beetje als een jaarlijks vrijgezellen ... zonder de strippers... maar met pc's...
Dat is inderdaad niet zo een gelukkige combinatie, zeker als er groepen zitten met de jongste scouts. Dan zou je echt het hele gebouw moeten huren, wat toch ook weer in de kosten loopt en ook niet altijd mogelijk is, zeker eind november als de opkomsten gewoon door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mar.tin schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:00:
Waarom niet gewoon een dikke 4G verbinding? Daar kun je tegewoordig heul behoorlijk over spelen? :)
Dit. Soms haal je zelfs in afgelegen gebieden 100 mbit down en 50 mbit up. Meestal haal je die snelheden niet in de buurt van de antenne in stedelijke gebieden, omdat de bandbreedte door de lucht gedeeld wordt. In buitengebieden zijn er minder antennes, maar veel minder grootverbruikers. Bij je provider kun je eventueel een "gegarandeerde" bandbreedte aanvragen (=gegarandeerd over het vaste stuk). De pingtijden van 4G zijn vaak nog eens lager dan die van ADSL.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 13-12-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
TERW_DAN schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:45:
100Mb/s kost mij hier 35 euro/maand. Dus dat valt allemaal wel mee. Maar dan moet er wel glasvezel beschikbaar zijn natuurlijk. Dat aanleggen is natuurlijk onbegonnen werk.

In principe is 100Mb/s ook wel heel ruim, op de lanparties houden we meestal 1Mb/s per persoon aan, dat is voor games meer dan zat. Belangrijker is een stabiele verbinding.
Dat zal niet in Belgie zijn en al helemaal niet in de Ardennen vermoed ik.

Consumentenglasvezel is hier nog zo goed als onbestaand, paar uitzonderingen van complete nieuwbouwprojecten daar gelaten.

Als je 100Mb glas wil hebben kom je al snel in het hogere zakelijke segment, er bestaan wel 'event' lines die voor beurzen, festivals etc worden aangelegd maar dan ben je zo een paarduizend euro verder.
Trommelrem schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:01:
[...]

Dit. Soms haal je zelfs in afgelegen gebieden 100 mbit down en 50 mbit up. Meestal haal je die snelheden niet in de buurt van de antenne in stedelijke gebieden, omdat de bandbreedte door de lucht gedeeld wordt. In buitengebieden zijn er minder antennes, maar veel minder grootverbruikers. Bij je provider kun je eventueel een "gegarandeerde" bandbreedte aanvragen (=gegarandeerd over het vaste stuk). De pingtijden van 4G zijn vaak nog eens lager dan die van ADSL.
Er worden op 4G oplossingen geen garanties gegeven. Wel kan het stuk over het vaste netwerk end 2 end worden gerouteerd.

Maximale theoretische snelheid op een mobile unlimited aansluiting (4G) die ik hier ken is 75Mb down en 20 Up, zonder garantie. Darnaast is de dekking op veel plaatsen in de ardennen niet optimaal (kunnen ze checken). Zal al wel sneller zijn dan een ADSL indien er dekking is.

[ Voor 36% gewijzigd door Skimovic op 13-12-2016 23:10 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Skimovic schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:05:
Er worden op 4G oplossingen geen garanties gegeven. Wel kan het stuk over het vaste netwerk end 2 end worden gerouteerd.

Maximale theoretische snelheid op een mobile unlimited aansluiting (4G) die ik hier ken is 75Mb down en 20 Up, zonder garantie. Darnaast is de dekking op veel plaatsen in de ardennen niet optimaal (kunnen ze checken). Zal al wel sneller zijn dan een ADSL indien er dekking is.
Jazeker wel. Op aanvraag is bandbreedtereservering over het vaste stuk gewoon mogelijk. Vraag maar aan je accountmanager. Een alternatief is voor TS om een straalzender te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Skimovic schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:38:
[...]
Aan de andere kant, als het een LAN party is kan je toch de hele boel lokaal opzetten?
Het hekele punt is dus dat de moderne spellen die TS noemt dat niet meer toelaten. Enerzijds door DRM, anderzijds voor het doorspelen van rankings, stats en anti-cheating. Lokaal een server draaien kun je ook (bijna) niet meer, dat moet online op de servers van de uitgever zelf.

De oudere spellen zijn juist populair op LAN-parties omdat ze nog op eigen (custom) servers kunnen draaien zonder internetverbinding. Je gaat ook niet op een LAN zitten om met zijn allen te World of Warcraften. ;)

En als je zo veel internet nodig hebt, hou in .be ook nog eens rekening met datalimieten. Misschien is het zelfs voordeliger om een rijtje oudere PC's (Core 2's of iets dergelijks) ergens vandaan te halen en daar je oude spellen op te blijven draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 14-12-2016 10:59 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
het is een moeilijke zoektocht...

We spelen nog altijd de oude spellen... maar elk jaar veel minder...Ik wou gewoon de opties bekijken.

alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
Trommelrem schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:28:
[...]

Jazeker wel. Op aanvraag is bandbreedtereservering over het vaste stuk gewoon mogelijk. Vraag maar aan je accountmanager. Een alternatief is voor TS om een straalzender te huren.
Goed, ik zal het eens aan mezelf vragen ;)

Ik ben er vrij zeker van dat ik de oplossingen en beperkingen wel ken, ik maak deze offertes zelf namelijk dagelijks :)

Kan natuurlijk dat ze in NL al wat verder zijn en wel garanties over 4G geven. Maargoed daar gaan we offtopic :.

Probleem van de TS is volgens mij de combinatie tussen een afgelegen chalet in de Ardennen in combinatie met de nood aan een goede breedband verbinding. Die twee gaan meestal niet echt samen.

Als er een goede 4G dekking is (in Ardennen vaak ook een probleem) kan je wellicht ervoor opteren dat iedereen een eigen 4G kaartje neemt zodat iedereen zijn/haar eigen 4G bandbreedte heeft. Dan moet wel iedereen een 4G moden/stick/routertje hebben natuurlijk.
Incentio schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:17:
het is een moeilijke zoektocht...

We spelen nog altijd de oude spellen... maar elk jaar veel minder...Ik wou gewoon de opties bekijken.

alvast bedankt voor de reacties :)
Als je een potentiele locatie gevonden hebt kan je me een PM sturen, dan kan ik eventueel beschikbaarheidschecks op de locatie uitvoeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Skimovic op 14-12-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
Als geld minder het probleem is - eventueel kijken naar een hotel? Meestal hebben die toch een relatief degelijke netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

manzonderdas schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:17:
Als geld minder het probleem is - eventueel kijken naar een hotel? Meestal hebben die toch een relatief degelijke netwerkverbinding?
Valt tegen, zeker de kleinere die voor een gezelschap van dit formaat interessant zijn. Bovendien: TS wil afgelegen om lekker de beest uit te kunnen hangen.

Overigens zijn er wel degelijk accomodaties in de Ardennen etc met prima internetverbinding. Wij hebben zojuist voor komend voorjaar voor de tweede keer dit huisje geboekt:
http://www.ardennes-etape.../Weekend-0_-20170113.html

Fantastisch huisje dat zowaar voldoet aan beschrijving. En een goede (iig >25Mbps) bedrade internetverbinding. Alleen staat dat nergens in de beschrijving en kun je er dus niet van op aan. Dat maakt het zoeken juist zo lastig. Voor TS is deze huis overigens te klein, maar wat hij zoekt bestaat zeker, alleen is het zo goed als niet te vinden. Doodzonde :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incentio
dion_b schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:53:
[...]
Overigens zijn er wel degelijk accomodaties in de Ardennen etc met prima internetverbinding. Wij hebben zojuist voor komend voorjaar voor de tweede keer dit huisje geboekt:
http://www.ardennes-etape.../Weekend-0_-20170113.html

Fantastisch huisje dat zowaar voldoet aan beschrijving. En een goede (iig >25Mbps) bedrade internetverbinding. Alleen staat dat nergens in de beschrijving en kun je er dus niet van op aan. Dat maakt het zoeken juist zo lastig. Voor TS is deze huis overigens te klein, maar wat hij zoekt bestaat zeker, alleen is het zo goed als niet te vinden. Doodzonde :'(
Lijkt me idd een leuk adres.. en wat ik zoek .. jammer van de plaatsen. Misschien moeten we dit jaar een selectie houden :D

Alvast bedankt voor de tip!
Pagina: 1