WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Vraag
Beste antwoord (via Aziona op 10-12-2016 11:05)
Je Synology vereist de volgende files:
- CA_Intermediate.cer
- domainnaam_nl.cer
- privkey.pem
Die laatste slikt DSM volgens mij alleen als je hem als .key opslaat.
Je kan deze gewoon importeren in je DSM en dan werkt je certificaat. Je hoeft op je 'oude' NAS voor de rest niets te doen, eventueel verwijderen kan natuurlijk wel.
Wat je ook kan doen is een gratis certificaat via Lets Encrypt aanvragen via de NAS, dit werkt erg simpel via het SSL menu in DSM.
- CA_Intermediate.cer
- domainnaam_nl.cer
- privkey.pem
Je kan deze gewoon importeren in je DSM en dan werkt je certificaat. Je hoeft op je 'oude' NAS voor de rest niets te doen, eventueel verwijderen kan natuurlijk wel.
Wat je ook kan doen is een gratis certificaat via Lets Encrypt aanvragen via de NAS, dit werkt erg simpel via het SSL menu in DSM.
Alle reacties
Waarom niet gewoon even een certificaat van lets encrypt aanmaken. Kan gewoon direct in DSM en binnen 10 seconden gefixed.
Je Synology vereist de volgende files:
- CA_Intermediate.cer
- domainnaam_nl.cer
- privkey.pem
- CA_Intermediate.cer
- domainnaam_nl.cer
- privkey.pem
Dank je wel, het werkt weer. Ik kan alleen het certificaat niet verwijderen uit de oude NAS. Die knop is greyed out.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
Ga je de oude NAS nog naar buiten gebruiken? Als je hem bijvoorbeeld wiped dan is het standaard Synology certificaat weer actief en zal jouwe weg zijn.Aziona schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:07:
Dank je wel, het werkt weer. Ik kan alleen het certificaat niet verwijderen uit de oude NAS. Die knop is greyed out.
Dat idee had ik al, ik heb de oude verkocht en ben deze nu aan het cleanen. Daarna ga ik de fabriekinstellingen weer terugzetten via Configuratiescherm -> Bijwerken en Herstellen -> Herstellen
Precies, dan is je certificaat ook weg.Aziona schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:20:
Dat idee had ik al, ik heb de oude verkocht en ben deze nu aan het cleanen. Daarna ga ik de fabriekinstellingen weer terugzetten via Configuratiescherm -> Bijwerken en Herstellen -> Herstellen
Pagina: 1