Door nieuw internetprovider nu NAS my cloud niet tebenaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben onlangs verhuisd naar ander adres en heb een nieuwe internetprovider/wifi.
Nu kan ik mijn WD My cloud apparaat niet meer benaderen.
Hoe kan ik het benaderen via mijn nieuwe wifi?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een WD My Cloud mirror 2TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apparaat heb ik aangesloten op nieuwe modem en een reset gedaan (40sec reset) maar kan het nog steeds niet benaderen.

Met vriendelijke groet,
Reanne

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-12-2016 16:47)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Geef hem eens een quick reset

Option A: 4 Second Reset (Reset with Power On)
The 4 Second Reset will reset the following:

Admin Password (No password by default)
Network Mode (Default = DHCP)

Je mycloud krijgt dan een dhcp adres van je modem /router welke van toepassing is op jouw netwerk. Je zou hem dan moeten kunnen vinden met de wd dashboard (als dat een lokale apllicatie is tenminste)

Je kan anders als tweede oplossing ook een appje downloaden voor te telefoon: Android Network scanner deze kijkt op je netwerk wat er allemaal een ip heeft. mocht je een Apple hebben dan is daar vast ook wel zoon appje

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 10-12-2016 16:15 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Je geeft helaas te weinig informatie om hier iets over te zeggen, of om je vraag goed te begrijpen. Hoe 'benader' jij de NAS normaal? Geef je in explorer (ik neem aan dat je windows hebt) een IP adres in, of een naam. Het kan zomaar zijn dat met de verhuizing je NAS zijn ip leech is kwijt geraakt en nu een ander IP adres van je router/dhcp server krijgt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
waarschijnlijk heeft zijn mycloud een static ipadres in bijvoorbeeld de 192.168.1x reeks je nieuwe provider heeft misschien een reeks in de 192.168.2.x reeks

Heb je dit al uitgezocht, / uitgezocht hoe jedit kan reseten op je mycloud station

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nas benader ik bijvoorbeeld via mijn pc met explorer, of mijn wd dashboard op de pc.
Als ik inlog op mijn dashboard, gaat hij zoeken naar het apparaat en geeft aan niet te kunnen connecten. Ik weet niet waar ik moet zoeken voor het ip adres van mijn nieuwe provider, ik heb een vodafone abonnement en daarvoor had ik ziggo.
Ik heb de nas gisteravond gereset (40 seconden reset indrukken) maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Zit de NAS in je eigen, interne netwerk thuis of ergens anders?
Geeft de NAS aan dat hij netwerkconnectie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn oude ziggo abonnement zat het in mijn thuisnetwerk denk ik.
Als ik op mijn NAS apparaat kijk, staan alle drie de lichten op blauw, dan heeft het toch netwerkconnectie?
ik heb het met een ethernetkabel aangesloten op de modem in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dan moet je er nu nog achter komen welk ip hij heeft. kijk anders in de dhcp van je ziggo modem

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige ip adres bij vodafone eindigt met 1 cijfer hoger dan mijn vorige ip adres bij ziggo.
hoe kan ik het nu wijzigen? ik krijg gewoon geen contact met het apparaat...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Geef hem eens een quick reset

Option A: 4 Second Reset (Reset with Power On)
The 4 Second Reset will reset the following:

Admin Password (No password by default)
Network Mode (Default = DHCP)

Je mycloud krijgt dan een dhcp adres van je modem /router welke van toepassing is op jouw netwerk. Je zou hem dan moeten kunnen vinden met de wd dashboard (als dat een lokale apllicatie is tenminste)

Je kan anders als tweede oplossing ook een appje downloaden voor te telefoon: Android Network scanner deze kijkt op je netwerk wat er allemaal een ip heeft. mocht je een Apple hebben dan is daar vast ook wel zoon appje

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 10-12-2016 16:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT nav de 4 seconds reset!! ik had gisteren de 4 seconds reset ook gedaan, maar toen lukte het me niet...
vreemd, maar ben wel heel blij dat ik er nu bijkan!

Bedankt Downloader_NL! :*) :*) :*) :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVN78
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
bedankt voor de (oude) topic, werkte prima

[ Voor 111% gewijzigd door BVN78 op 05-01-2021 07:27 ]

Pagina: 1