Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Vroeger had ik een Draytek 2110 en kon ik naast een 2e (tot zelfs 4e) SSID opgeven voor verschillende netwerken ook een LAN poort toewijzen dat die alleen maar internet mag krijgen en niet over het interne netwerk verbinding mag krijgen.

Nu na een tijdje mis ik deze optie toch en is de Wifi gast optie niet fijn genoeg.
Nu kun je in de originele interface (die ik graag wil behouden ondanks van het onlangs uitgekomen lek) onder geavanceerde instellingen -> VLAN - Bridge instellingen wel VLAN tags instellen maar dan krijg je direct een VLAN tag die internet heet en alle bekabelde poorten doet.

Je kan wel een regel erbij maken maar ik kan niet instellen wat ermee gebeuren moet.

Waarschijnlijk zie ik even iets over het hoofd omdat dit bij de Drayteks erg simpel was en ik de instelling gewoon niet zie. Of het is gewoon niet mogelijk.

Maken jullie me wakker?

Kort samengevat: Als ik bijvoorbeeld op poortje 4 een kabel aansluit dan moet het apparaat dat op die kabel is aangesloten automatisch een DHCP krijgen maar ook alleen internet en dus niet het interne netwerk.

[ Voor 0% gewijzigd door Cave_Boy op 10-12-2016 09:23 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het niet het verschil tussen pro en home apparatuur jij wilt eigenlijk verdergaande VLAN mogelijkheden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Dat zou kunnen. Ik had bij aankoop destijds ook gedacht aan gast netwerk via wifi. Nu is mijn eis gewoon weer veranderd. Hoe of met wat zou ik het nog wel kunnen realiseren?