Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

In eerste instantie onderstaande vraag in het PS4 topic gedropt, maar achteraf gezien acht ik de kans groter dat hier iemand de gouden tip heeft.

Kan het zijn dat 1 of meerdere PS4's of een combi van onderstaande je netwerk in de war kunnen gooien? Sinds de Pro heb ik best veel gehannes.

Ik heb KPN (laatste Experia box).

Experia heb ik in bridge mode gezet en daarachter hangt een AirPort Extreme (in de WAN poort). In de Experia box zit verder de TV decoder en de draadloze verbindingsset naar boven.

Aan de AirPort hangt een WD MyCloud waarop ik reservekopieën vanaf mijn MacBook maak en waar foto's op staan. Verder hangt er een OG PS4 en een PS4 Pro (bedraad) aan. Beide heb ik manueel ingesteld met primary en secondary DNS op 8.8.8.8 en MTU op 1473.

Sinds het begin was het al een beetje kutten met Remote Play, maar ook met de PS4's beide zichtbaar krijgen in de iPhone app.

Dat is nu inmiddels wel gelukt, maar ik lijk nu in een soort "loop" te zijn beland, waarbij het zichtbaar krijgen van de PS4's in de app ervoor zorgt dat de WD MyCloud niet meer zichtbaar is en Chromecast zegt dat de AIrPort geen verbinding met internet heeft, terwijl dit wel degelijk zo is. Ga ik hier vervolgens een beetje mee lopen kutten (AirPort, Chromecast en MyCloud resetten enzo) en krijg ik ze allemaal weer werkend, dan hebben mijn PS4's ineens weer geen internetverbinding en zijn ze dus ook niet meer zichtbaar in de app. Die moet ik dan weer beide eerst een easy draadloze connectie laten maken, waarna het uiteindelijk wel weer lukt bedraad, maar vervolgens doet de Chromecast en de MyCloud het weer niet. Dus als ik het een werkend krijgt, stopt het andere weer met werken.

Ik heb het idee dat het ergens in de AirPort zit, maar ik kan mijn vinger er niet echt op leggen. Iets met de DNS wellicht, maar ik heb er verder niet voor geleerd.

Iemand met verregaande netwerkkennis die enig idee heeft?

Alle overige Wi-Fi apparaten hebben geen enkel probleem (telefoons, laptop, tablets).

Mocht het nog iets uitmaken. De PS4 Pro staat boven en hangt aan een draadloze Netgear router, welke weer bedraad aan de AirPort hangt.

Hieronder wat settings van mijn AirPort:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dbl6ac.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jzvdox.png
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zf4aj4.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/wwkadg.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/l8y36.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/335bf5v.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik zie een paar keer dhcp voorbij komen, dit is het automatisch toekennen van ip adressen. Heb je in de ps4's zelf een ip adres ingevuld of staat dit op automatisch? Ik vermoed auto en dat daardoor je devices dubbelle ip adressen krijgen. Omdat je aangeeft dat dit gestart is na de toevoeging extra ps4 zou ik die als eerste checken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus de AirPort in brugmodus zetten, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Jij hebt nu 2 routers in je netwerk, vandaar de melding dubbel NAT. Je Experiabox staat niet in bridge mode. Dit is ook enkel mogelijk met de V8, dus tenzij je die hebt heb je 2 routers actief. Hierdoor ga je al sowieso issues krijgen door een dubbel NAT. Ik zou je aanraden om je Airport in bridge te zetten (als AP gebruiken dus) of om te kijken of je de KPN V8 hebt en die in bridge zetten.

Vanuit je hoofdrouter (je KPN óf je Airport dus) dan vaste IP's koppelen aan MAC adressen. Zo reserveer je een IP adres voor een MAC adres en worden ze automatisch vast gezet. Ik durf zo niet te zeggen of de Experia of Airport die functie ondersteunen. En anders vanaf de apparaten dat handmatig instellen.

En Google DNS zowel primary als secondary gebruiken: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 10-12-2016 08:45 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:00

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Bridge zou normaal je internet IP doorzetten naar de Airport Wan poort, ik zie nu 2 private ranges en waarschijnlijk dus dubbel geNAT zoals de AirPort dus ook al aangeeft. Dit kan problemen met internet sessies geven omdat er een dubbele translatie plaatsvind op pakketjes.
Gekke vraag, gebruik je ook WiFi van de experiabox? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASNNetworks schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 08:45:
Jij hebt nu 2 routers in je netwerk, vandaar de melding dubbel NAT. Je Experiabox staat niet in bridge mode. Dit is ook enkel mogelijk met de V8, dus tenzij je die hebt heb je 2 routers actief. Hierdoor ga je al sowieso issues krijgen door een dubbel NAT. Ik zou je aanraden om je Airport in bridge te zetten (als AP gebruiken dus) of om te kijken of je de KPN V8 hebt en die in bridge zetten.

Vanuit je hoofdrouter (je KPN óf je Airport dus) dan vaste IP's koppelen aan MAC adressen. Zo reserveer je een IP adres voor een MAC adres en worden ze automatisch vast gezet. Ik durf zo niet te zeggen of de Experia of Airport die functie ondersteunen. En anders vanaf de apparaten dat handmatig instellen.

En Google DNS zowel primary als secondary gebruiken: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
De Wi-Fi van de Experia staat uit. Dat verstond ik dus onder bridge modus, maar dat klopt niet begrijp ik.
PaYnE81 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 08:46:
Bridge zou normaal je internet IP doorzetten naar de Airport Wan poort, ik zie nu 2 private ranges en waarschijnlijk dus dubbel geNAT zoals de AirPort dus ook al aangeeft. Dit kan problemen met internet sessies geven omdat er een dubbele translatie plaatsvind op pakketjes.
Gekke vraag, gebruik je ook WiFi van de experiabox? :)
Ja, zie boven. Heb nu de AirPort in bridge gezet, maar de Chromecasts doen het helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:00

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Hmmm welk ip heeft de chromecast en welk ip heeft het device waarvan je probeert te casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaYnE81 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 08:55:
Hmmm welk ip heeft de chromecast en welk ip heeft het device waarvan je probeert te casten?
Pff geen idee. Ben niet zo heel erg thuis in de IP adressen. Zou ik even op moeten zoeken.

Ik cast vanaf mijn telefoon en gebruik mijn laptop als server.

Edit: Dit nu nu zo op statisch ingesteld. Even kijken of dit iets uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/wvv1c7.png

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 10-12-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eventueel kan twee keer DHCP wel (het is niet ideal maar toch). Je zet hiervoor WiFi op je Experia box uit en via DMZ laat je alles naar de AirPort extreme lopen.

Vervolgens gebruik je de AirPort extreme voor alles. De AP geeft dan wel een dubbele nat waarschuwing maar die kun je negeren. De apparaten achter de AP hebben dat niet door.

Ik zou zeggen ga niet zitten klooien als je er zelf niet veel van weet. Doe bovenstaande en laat de rest op automatisch en het werkt

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:18
Hebben zelf altijd gezeik gehad met meerdere zelfde consoles op 1 internet verbinding.
2x x360 werkte amper tot niet. 2x ps3 idem, 2x ps4 pro nu en hetzelfde.
Je kan proberen 1 in dmz te zetten, en de andere met een vast ip dmv upnp de poorten te laten krijgen,
Maar mijn ervaring heeft aangetoond dat het vaak gezeik is helaas.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1