Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MMeulenbroek
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2022
Beste forumleden,

Ik ben bezig met mijn eerste pc montage maar wil wel de meest resente drivers voor het moederbord hebben.
Op de website van ASUS ga vind ik ontzettend veel verschillende drivers. Voor sata, bios, chipset enz.
Moet ik nu alles installeren? De laatste? Of slechts een selectie?

Hier een link naar de website van ASUS en mijn moederbord: https://www.asus.com/nl/M...I-HERO/HelpDesk_Download/
Alvast ontzetttend bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door MMeulenbroek op 10-12-2016 07:58 ]

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Als je Windows 10 hebt worden alle drivers automatisch gevonden.en ge-update .

Het enigste wat je moet installeren zijn de eternetdrivers , ik zelf heb een maximus III ranger en had niet direct internet omdat mijn eternetdrivers niet automatisch in Windows zaten.

Ik zou overigens niet alle software installeren die je meegeleverd krijg van asus. Het enigste wat een handig programma is :
Al suit3

Omdat je hiermee je temperaturen kunt monitoren. En je pc in verschillende energie standen kan zetten, en fan profielen kan aanpassen.

[ Voor 34% gewijzigd door frankym op 10-12-2016 09:12 ]

• MMeulenbroek
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-03-2022
Bedankt voor de nuttige tips. Moet ik ook niet die bios updates downloaden?
Ik had het idee dat Windows toch niet al dit soort zaken installeert/update.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
MMeulenbroek schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:42:
Bedankt voor de nuttige tips. Moet ik ook niet die bios updates downloaden?
Ik had het idee dat Windows toch niet al dit soort zaken installeert/update.
Nee, je moet vooral niet de BIOS updaten tenzij er iets niet werkt. Dont fix what ain't broken.
Als je een unsupported processor hebt die wel supported word in nieuwe bios dan update de bios. Anders doe het vooral lekker niet. Als je je biosupdate verknalt ben je verder van huis

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Wat je zou kunnen doen is even in je bios kijken, de nieuwste bios generatie heeft een auto-update functie . Hier kan bijna niks mee mis gaan.

Maar zoals blamauci aangeeft , ga je het handmatig doen ,kan er je bios mee verknallen.