123inkt met Samsung rechtszaak 30 nov 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Nou zeg, Samsung is op dol op de rechtszaken.

Eerst is het HP vroeger die verbod op 3rd party inktpatronen en toners wil zien, en Samsung springt er ook in en ze hebben deels succes geboekt.

Waardoor ik een lange email krijg over de rechtszaak van 123inkt. Twee octrooien waar geen vogel wijzer van wordt, dus eigenlijk stellen ze niks voor. Verder kan 123inkt niet aantonen over de capaciteit en moet dus bericht posten dat 123inkt schuldig is met 'valse' reclame. Herkomst van recycled patronen ook niet goed aangegeven.

De rechtszaak gaat mogelijk verder in hoger beroep.

Eerlijk gezegd snap ik de fabrikanten niet helemaal. We weten allemaal dat fabrikanten dure patronen verkopen. En dat is niet alleen maar om kwaliteit, maar ook waarom ze duur zijn.
En waarom worden recycling systemen wel toegestaan waar patronen terug kunnen.
Maar wat er allemaal binnen recycling systemen gebeurt... dat weten velen bijna niet. Steeds terugsturen naar fabrikant kost ook bakken geld.

Sommigen zeggen dat ze patronen opnieuw gevuld worden en plakken dan andere sticker overheen, en gaan in andere dozen. En ik betwijfel ook dat ze rechtsreeks teruggaan.
Wat denk je waarom de afvalberg van inktpatronen en tonerpatronen nog steeds vrij groot is? Er wordt nu nog steeds veel weggegooid, maar de fabrikanten doen er eigenlijk niks aan.

Want zolang ze kunnen verkopen, levert lekker veel geld op. Terwijl de printers nogal goedkoop in winkels komen, verandert er echter niks aan patronen. Het is duidelijk melkkoe geworden.

Waarom zijn 3rd party patronen verboden? Omdat fabrikanten "denken" dat het schadelijk is voor hun printers. Eigenlijk is dat voor overgrote deel pure leugen. Er zijn gelukkig goede 3rd party bedrijven die wel op letten dat hun huismerk producten goed zijn. Want dan verliezen ze de klanten ermee als hun printers kapot gaan. Logisch dat je daar goed op let.

Het blijft jammer dat fabrikanten amper aan milieu denken, dure patronen verkopen en 3rd party blokkeren. Dit geldt eigenlijk ook voor 3rd party accessoires, vooral Apple wil gewoon niks.

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:38

g0tanks

Moderator CSA
MrDummy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:30:
Terwijl de printers nogal goedkoop in winkels komen, verandert er echter niks aan patronen. Het is duidelijk melkkoe geworden.
Fabrikanten maken bewust een klein verlies op de printers zelf, die ze compenseren met (veel te dure) inkt. Textbook example van Wikipedia: Freebie marketing

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Had al beetje verwacht met goedkope printers. Inktjet printers kosten maar 50 Euro of nog minder in winkels, maar ze hebben wel adder in de gras: kleur zit in gecombineerde 3-kleuren patroon. Een domme uitvinding en grote verspilling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58
Na enige teleurstelling koop ik sinds 2013 geen Samsung producten meer en dat gaat mij goed af. Gratis tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

HP heeft een lange historie van consumentonvriendelijke acties. Driversupport die stopte na een OS upgrade, nu weer een voorgeprogrammeerde actie tegen niet originele inktpatronen. Samsung kwam er sowieso al niet in hier, Apple idem. Encryptie van firmware voor mijn bestwil. Dacht het niet.

Put your money where your mouth is is de enige manier waarop dit soort bedrijven begrijpen waar het om gaat. Hoewel genoemde bedrijven erg hardleers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Vote with your wallet :)

En ja pfff dingen zoals dit van grote bedrijven hangen me echt de keel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
MrDummy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:30:
Waardoor ik een lange email krijg over de rechtszaak van 123inkt. Twee octrooien waar geen vogel wijzer van wordt, dus eigenlijk stellen ze niks voor.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar deze mail en de betreffende octrooien. Dat de gemiddelde consument er niet wijzer van wordt, betekent natuurlijk niet dat het niets voorstelt. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

MrDummy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:41:
Had al beetje verwacht met goedkope printers. Inktjet printers kosten maar 50 Euro of nog minder in winkels, maar ze hebben wel adder in de gras: kleur zit in gecombineerde 3-kleuren patroon. Een domme uitvinding en grote verspilling.
Sterker zelfs; zodra je printer stukgaat is het kopen van een nieuwe gewoon voordeliger dan reparatie van bestaande. 8)7 Hier al 3 printers in een paar jaar tijd versleten.

Snap het niet. Ook catridges; waarom moeten die dingen zo vreselijk duur zijn (€ 25 voor een single black catridge).

Ik snap wel dat refill natuurlijk goedkoper is, maar de printkwaliteit van met name de inkt ook een stuk minder is bij de echt ruk refill stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06-2024
De betreffende email:

Lekker sarcastisch toontje :D
Geachte heer ...,

Ik ben mij er terdege van bewust dat u het wellicht niet op prijs stelt dat ik u deze e-mail stuur en dat ik u als klant hierdoor misschien kwijt kan raken. Dit weerhoudt mij (een ondernemer die voor zijn mensen en zijn bedrijf opkomt) er echter niet van u het volgende te willen berichten:

Vanaf vandaag 9 december 2016 tot en met 23 december 2016 treft u wederom een rectificatietekst aan op onze website.

De vorige keer betrof het een rectificatietekst over een onjuiste productomschrijving bij onze huismerk HP-toners. Wij hadden per ongeluk vermeld dat een aantal huismerk HP-toners gerecyclede producten waren terwijl wij (door verandering van leverancier) splinternieuwe huismerktoners uitleverden. U bestelde bij wijze van spreken een tweedehands 'auto' bij ons en wij leverden u een nieuwe; de omschrijving klopte dus inderdaad niet.
Foei, foei, foei! Had HP ons daar eventjes tuk zeg :-)

Ditmaal is het Samsung die een rechtszaak heeft aangespannen en door de rechter grotendeels in het gelijk is gesteld. Samsung eiste o.a. een rectificatie in een absurd groot lettertype, die wij nu twee weken lang op onze website moeten plaatsen.

U als klant heeft waarschijnlijk geen idee waar het nu weer over gaat.
Vermoedelijk vallen alleen de volgende woorden u op: "KENNISGEVING VAN VONNIS", "rechtbank Den Haag", "intellectuele eigendomsrechten van Samsung" en "schuldig gemaakt".

Daarom willen wij graag het een en ander toelichten
Samsung heeft in 2013 maar liefst twee totaal verschillende octrooien, twee totaal verschillende modelrechten en ook nog eens twee reclame-uitingen in één dagvaarding weten te proppen en deze aan meerdere partijen in de markt verstuurd. Nagenoeg iedere partij was geïntimideerd door dit machtsvertoon en ging door de knieën voor Samsung. Wij niet!
Samsung ging er vol in en spande naast een kortgeding ook nog eens gelijktijdig een bodemprocedure tegen ons aan. Het kortgeding wonnen wij op vijf van de zes punten! De rechter heeft nu uitspraak gedaan in de bodemprocedure.

Waar gaat het nu eigenlijk om?
Het betreft slechts negen modellen 123inkt-huismerktoners, voor een klein aantal oude Samsung printers, namelijk: de CLP-660B zwart, cyaan, magenta en geel, de CLT-5082L zwart, cyaan, magenta en geel en de MLT-D1042S zwart (verkocht tot 19 januari 2014).

De octrooien (patenten) waar het over gaat, zijn de EP 2357537 en de EP 1975744.
Om u een boel technisch geneuzel te besparen: een octrooi is een nieuwe oplossing voor een probleem. Wij zijn echter van mening dat de octrooi-afdeling van Samsung een probleem heeft verzonnen om hier vervolgens een oplossing voor te bedenken. Deze oplossing voor een niet bestaand probleem heeft Samsung weten te registreren als octrooi.
In onze overtuiging heeft de octrooi-afdeling van Samsung met een kuiltje in de bovenzijde van de behuizing een dergelijke oplossing voor een niet bestaand probleem van het ophopen van afvaltoner in de behuizing geoctrooieerd.
Met dit octrooi kan Samsung haar monopoliepositie op de verkoop van de lasertoners voor Samsung printers versterken door verkopers van huismerktoners voor de rechter te slepen.
En inderdaad: Samsung sleepte ons eind 2013, met veel spektakel, voor de rechter.

Octrooi op gerecyclede originele Samsung toners
Octrooi EP 1975744 betreft 8 van de 9 toners. Deze acht huismerk toners waren remanufactured toners, dus gebruikte originele Samsung-toners die verwerkt en opnieuw gevuld zijn. Met andere woorden gerecyclede Samsung-toners.
Hier is op zich niets onrechtmatigs aan, sterker nog: dit is alleen maar goed voor het milieu!

Waarom kan je met deze producten dan toch inbreuk op een octrooi van Samsung maken?
Een product dat door een fabrikant in Europa op de markt wordt gebracht, mag niet door wederverkopers buiten Europa verkocht worden en andersom. Deze regelgeving is gemaakt ter bescherming van de fabrikant. Een gevolg van deze regelgeving is dus ook dat een gerecyclede Samsung toner die in Europa wordt verkocht, in zijn vorige leven (als originele Samsung-toner) ook in Europa op de markt moet zijn gebracht.
Is dit niet het geval, dan maak je inbreuk op de octrooien van het oorspronkelijke product.

De betreffende remanufactured 123inkt-huismerktoners waren Europees ingezamelde lege originele Samsung-toners. Omdat wij het eerdere kortgeding met betrekking tot dit octrooi van Samsung gewonnen hadden, gingen wij ervan uit dat deze uitspraak stand zou houden.

Hierdoor hebben wij minder aandacht besteed aan het verzamelen van bewijs over de herkomst van de gebruikte lege originele toners en hebben dit dus volgens de rechtbank onvoldoende bewezen. Samsung sloeg ons hiermee dus succesvol om de oren. Wat had Samsung ons daar tuk zeg... Wij gaan hier zeker tegen in hoger beroep!

Dan nog het modelrecht
Naast de volgens ons ten onrechte verleende octrooien heeft Samsung ook nog eens een tweetal modelrechten (het design van de toner) gedeponeerd. Ook hier hebben wij volgens de rechtbank inbreuk op gemaakt.
Bij deze onze excuses dat de gerecyclede Samsung toners teveel op de originele Samsung toners lijken (die staan vast mooi als decoratie in een Jan des Bouvrie-interieur).

Tenslotte de reclame-uiting door 123inkt.nl
Wij claimden dat onze huismerktoners van deze specifieke Samsung modellen meer pagina's afdrukken dan de originele Samsung-toners. De rechtbank oordeelde dat onze informatie onvoldoende gefundeerd was en dat wij geen goede grond hadden om te stellen dat met de door ons aangeboden huismerktoners meer afdrukken kunnen worden geprint dan met de originele tonercartridges van Samsung.

Wij zijn ons nog aan het beraden met onze advocaten, maar de kans is groot dat wij in hoger beroep gaan tegen deze uitspraak.

Met vriendelijke groet,

Gerben Kreuning (directeur 123inkt.nl)
toon volledige bericht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Laatst online: 22-06 14:13
ArjenM schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:16:
De betreffende email:

Lekker sarcastisch toontje :D

[...]
Een zeer sarcastisch toontje en een zeer onprofessionele e-mail. Ik heb een reply gestuurd naar 123inkt met de volgende reactie, voel je vrij om het te hergebruiken:
Beste Gerben Kreuning,

Wat een ontzettend onprofessionele e-mail stuurt u namens uw bedrijf. Ik vind het erg goed om geïnformeerd te worden, maar de superieure toon in deze e-mail overheerst alle informatievoorziening. Na mijn best te hebben gedaan tussen de arrogantie en het cynisme door te lezen heb ik nog steeds geen goed beeld van wat er nu precies wel en niet met succes door Samsung is aangevochten. Deze e-mail mist ieder doel en laat slechts zien dat 123inkt probeert de uitspraak richting haar klanten weg te bluffen. Uw eventueel gelijk in de zaak sneeuwt daarmee volledig onder. Het lijkt erop dat u hiervan zelf op de hoogte was, gezien de eerste zin van de e-mail.

Een nette, zakelijke, informatieve en nederige e-mail om deze misstap te repareren zou ik op zijn plaats vinden. Ik zie het tegemoet.

Met vriendelijke groet,
En dat volledig los van het al dan niet gelijk van 123inkt. Ik was voor deze e-mail niet van deze zaak op de hoogte en mijn reactie is dus op die e-mail gebaseerd. Informeren is een kunst, blijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Me_Giant op 10-12-2016 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Me_Giant schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:29:
[...]

Een zeer sarcastisch toontje en een zeer onprofessionele e-mail. Ik heb een reply gestuurd naar 123inkt met de volgende reactie, voel je vrij om het te hergebruiken:

[...]
Inderdaad. Ik heb geen idee wie die man verder is, maar op basis van die email zou ik al geen zaken met hem willen doen. Ongelofelijk dat hij zo lacherig met deze situatie omgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 16:44
^ Dat is grappig dat jullie dit niet kunnen waarderen. Ik zou juist, precies om deze mail, klant van 123inkt willen worden. Ware het niet dat ik echt amper print.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als het bedrijf zo omgaat met een klacht en terechtwijzing van samsung/de rechter, heb ik ernstige twijfels hoe het om zou gaan met een klacht van mij als klant.
Hij zal het mogelijk ook niet eens zijn met de WKOA, gaat hij dan met mij ook zo om als ik er gebruik van maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:46
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/698b1d58e13f23afdc99804668a42336.png

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op hun site staan net zulke teksten als die in de mail, voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://www.123inkt.nl/images/home_s1.png
Volgens mij zijn het geen vriendjes van elkaar :+

De rest van de info is in dezelfde stijl.
Fly-guy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:39:
Als het bedrijf zo omgaat met een klacht en terechtwijzing van samsung/de rechter, heb ik ernstige twijfels hoe het om zou gaan met een klacht van mij als klant.
Hij zal het mogelijk ook niet eens zijn met de WKOA, gaat hij dan met mij ook zo om als ik er gebruik van maak?
Ik moet zeggen dat ik over hun klantenservice nooit te klagen heb. Een printer hier ging kapot en ik had nog een toner van 123inkt hier liggen, 2 jaar na aanschaf hebben ze die gewoon teruggenomen en het geld teruggestort.

[ Voor 41% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-12-2016 13:43 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb daar ook eens één keer iets besteld (al jaren terug), en heb de mail ook gehad. Ik vind de mail echt extreem kinderachtig, en wat ze op hun site gedaan hebben (zie hierboven) nog veel kinderachtiger.

Als een bedrijf zich zo kinderachtig gedraagt, hoeven ze van mij niet meer op klandizie te rekenen. Ze weten dat ze fout zaten, dan moet je ook gewoon zo mans zijn om je fout toe te geven, ipv zo'n kinderachtige tekst te versturen.

Echt, is die mail/site opgesteld door wat pubers of door volwassenen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:30
Wat een fantastische mail! _/-\o_
Appels met peren ....
In onze overtuiging heeft de octrooi-afdeling van Samsung met een kuiltje in de bovenzijde van de behuizing een dergelijke oplossing voor een niet bestaand probleem van het ophopen van afvaltoner in de behuizing geoctrooieerd.

Met dit octrooi kan Samsung haar monopoliepositie op de verkoop van de lasertoners voor Samsung printers versterken door verkopers van huismerktoners voor de rechter te slepen.
Slim IP-management van Samsung. Bijzonder dat dit octrooi is goedgekeurd als het probleem niet zou bestaan. 123Inkt zou daartegen een rechtszaak moeten aanspannen en dat gebruiken in deze rechtszaak. Helaas 'wint' de partij met het meeste geld vaak zulke rechtszaken, en dat zal in dit geval Samsung zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Bobmeister op 10-12-2016 13:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:47
Een klant is totaal iets anders dan een bedrijf.
En uit deze reactie kan ik merken dat je helemaal geen ervaring met 123inkt hebt.
Ik heb een printer met cartridges een HP(toevallig die van 2 maanden terug), maar ik had update uitstaan.

Ik had daarvoor een cartridge besteld. Huismerk natuurlijk :) en die deed het niet goed. Mailtje gestuurd uitleg 2 foto's en ik kreeg direct excuses te horen en voordat ik het wist hadden ze een nieuwe verzonden. Helemaal top geregeld, het was nog mooier, ik kreeg er een mini-fles wijn bij omdat ze het vervelend voor me vonden. Kortom ik bestel er nog steeds en het is echt prima en goed spul. Zorg eerst dat je ervaring ermee hebt voordat je zoiets zegt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ShittyNL schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:56:
[...]

Een klant is totaal iets anders dan een bedrijf.
En uit deze reactie kan ik merken dat je helemaal geen ervaring met 123inkt hebt.
Ik heb een printer met cartridges een HP(toevallig die van 2 maanden terug), maar ik had update uitstaan.

Ik had daarvoor een cartridge besteld. Huismerk natuurlijk :) en die deed het niet goed. Mailtje gestuurd uitleg 2 foto's en ik kreeg direct excuses te horen en voordat ik het wist hadden ze een nieuwe verzonden. Helemaal top geregeld, het was nog mooier, ik kreeg er een mini-fles wijn bij omdat ze het vervelend voor me vonden. Kortom ik bestel er nog steeds en het is echt prima en goed spul. Zorg eerst dat je ervaring ermee hebt voordat je zoiets zegt.
Misschien moet jij eerst mijn post nog eens beter kiezen alvorens je zo uit je slof schiet.

Ik zeg niet dat ze geen goede service verlenen, klachten niet serieus nemen, of geen goede producten leveren(*).

Ik zeg dat als potentiële nieuwe klant deze actie van het bedrijf mij doet twijfelen aan die service en aan het behandelen van eventuele klachten.
Het gaat in mijn post puur om mijn beleving van de reactie van het bedrijf.
Ze hebben, volgens de laatste uitspraak, de wet overtreden met hun handelen.
Gezien de tekst zijn ze het en niet eens met de en niet met de interpretatie/uitspraak van de rechter. Dat is hun goed recht en dat modern ze van mij ook best uitdragen in de email en op hun site.
Waar mij echter tegenstaat is dat ze een zakelijk conflict persoonlijk maken, wat ze duideijk maken met de extreem sarcastische toon en de opmerkingen over wasmachines.

Nogmaals, ik zal het duidelijk zeggen gezien de lange tenen bij sommigen, ik zeg niets over mijn eventuele ervaringen met het bedrijf, ik zeg iets over de indruk die het bedrijf met deze actie bij mij achterlaat.

(*) Ik heb wel degelijk ervaring met het bedrijf en was zeker niet negatief. In een ver verleden ooit inkt gekocht welke het volgens mij prima deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Erwin schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 02:11:
Na enige teleurstelling koop ik sinds 2013 geen Samsung producten meer en dat gaat mij goed af. Gratis tip!
Goeie tip! Ik doe hetzelfde al was het enige wat ik ooit van Samsung had een computerscherm welke na 1,5 jaar al stuk ging met weinig gebruik. (Wel opgelost met garantie, maar geeft wel weer hoe slecht die producten zijn.)

Ik heb veel liever dat ze de printers 30 euro duurder maken en de inkt een normale prijs geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
Chaosstorm schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:17:
[...]
Ik heb veel liever dat ze de printers 30 euro duurder maken en de inkt een normale prijs geven.
Even voor de goede orde: dit is geen praktijk die exclusief door Samsung gehanteerd wordt. Welke printer moet ik kopen als ik dit gedrag niet wil sponsoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Me_Giant schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:26:
[...]

Even voor de goede orde: dit is geen praktijk die exclusief door Samsung gehanteerd wordt. Welke printer moet ik kopen als ik dit gedrag niet wil sponsoren?
Ipv. een printer te kopen kan je naar de copy shop gaan, het is wat onhandiger maar dat is normaal als je uit principe handeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:23
[...]
Brother? Die hebben ook goedkopere printers en verdienen ook geld met duurdere inkt, maar zover ik weet hebben ze nog nooit moeilijk gedaan over cartridges van andere partijen. Sowieso is de software-ondersteuning van Brother stukken, stukken beter dan die van de meeste andere partijen. Waarschijnlijk zijn dit ook de redenen waarom 123inkt.nl voorstelt sommige Samung printers om te ruilen voor een vergelijkbare Brother.

(komt nog bij dat iig bij mij n=1 de Brother printers het gemakkelijk 4x langer uithouden dan die van Canon/HP, Samsung printers kan ik niet over spreken, maar betwijfel of ze net zo betrouwbaar zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43

Onbekend

...

Ik vond de e-mail ook niet echt te lezen. I.p.v. ze een samenvatting mailen en dan en link naar hun website te plaatsen heeft iedereen nu een lap tekst binnen gekregen die bijna niemand leest. Ook mensen die geen Samsungprinter-produkten heeft besteld heeft deze mail gekregen. :(

Helaas is een printer niet goedkoop voor iemand die weinig print. Vaak is het doorspuiten en het uitdrogen van de inktpatronen de grootste kostenpost. En dan heb ik het nog niet over de het extra werk als de printer een paar jaar oud is zoals het uitdrogen van rubbertjes om het papier te pakken en steeds de terugkerende misuitlijning van inktpatronen.

Tegenwoordig kunnen veel mensen bij hun werkgever wel die paar printjes per maand maken (ik ook). Die hebben vaak een goed werkende printer (van hogere kwaliteit) staan die ook regelmatig wordt gebruikt. Ook al vraagt de werkgever een vergoeding hiervoor, het is vaak goedkoper dan zelf zitten te klooien met consumentenprinters.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

De domheid en arrogantie die blijkt uit hun mail, gecombineerd met de sneue reactie op hun website (verwijzingen naar ontploffende telefoons, alsof dat er iets mee te maken heeft), terwijl ze wel de spullen van Samsung blijven verkopen komt bij mij in ieder gevak ENORM hypocriet over.
Wees dan een vent en verbreek alle banden met Samsung, in plaats van dit soort sneue acties!

Mij zijn ze in ieder geval voorlopig kwijt als klant: een bedrijf dat zo onprofessioneel, zo kinderachtig en zo dom reageert naar hun klanten toe (die feitelijk buiten deze hele rechtszaak staan), hoef ik even niks meer mee te maken te hebben.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 17:10
wat een enorme kinderachtige reactie, ik zal er nooit meer klant zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

[...]

Koop een Canon en haal dan de namaak cartridges voor minder dan een euro per stuk van eBay, bevalt me hier al een tijdje prima. 80 euro betaald voor de printer (alles in één, auto duplex, wifi, etc), zit nu nog niet eens halverwege het pakket van 30 cartridges dat ik voor 27 euro aangeschaft heb en heb toch al veel geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
Caelorum schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:47:
[...]

Brother? Die hebben ook goedkopere printers en verdienen ook geld met duurdere inkt, maar zover ik weet hebben ze nog nooit moeilijk gedaan over cartridges van andere partijen. Sowieso is de software-ondersteuning van Brother stukken, stukken beter dan die van de meeste andere partijen. Waarschijnlijk zijn dit ook de redenen waarom 123inkt.nl voorstelt sommige Samung printers om te ruilen voor een vergelijkbare Brother.

(komt nog bij dat iig bij mij n=1 de Brother printers het gemakkelijk 4x langer uithouden dan die van Canon/HP, Samsung printers kan ik niet over spreken, maar betwijfel of ze net zo betrouwbaar zijn.)
Via mijn ouders heb ik geen bijster beste ervaring met Brother. Geeft aan dat de cartridges leeg zijn voor dit daadwerkelijk zo is, maar verbiedt je dan te printen, ongeacht welke van de 4 verschillende cartridges leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
Me_Giant schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:56:
[...]

Via mijn ouders heb ik geen bijster beste ervaring met Brother. Geeft aan dat de cartridges leeg zijn voor dit daadwerkelijk zo is, maar verbiedt je dan te printen, ongeacht welke van de 4 verschillende cartridges leeg is.
Dat doet/deed HP ook. Kleurencartridge leeg, kan je niet meer zwart/wit printen.

Over de klantenservice van 123inkt. Niets dan lof. Serieus. Gezeik gehad, imitatiecardridge in HP deed niet goed printen, geld teruggestort gekregen. Geen gedoe met 123, alleen dus die HP printer. Nog een mooie: Iedere serie printers heeft weer een andere aansluiting voor de voeding. Het lijkt allemaal op elkaar, maar dan is er weer een pinnetje dikker, bij een ander weer dunner. Voedingen zijn technisch zo'n beetje allemaal identiek. En ohja, losse voeding kost 150 euro, hele nieuwe printer nog flink minder. ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 20:24
Is de reactie wellicht wat kinderachtig? Jazeker. Maar misschien is die hele handel dat ook wel. Je vecht toch tegen de grote jongens. Als ik zo verder de reacties lees is het verder een prima bedrijf. Ah well, hier gaan ze echt geen klanten op verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58
Dit waait wel weer over, prima toko verder. Je boos maken over de mail of de manier waarop deze opgesteld is; zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:23
[...]

Dat is helaas iets dat alle printers van de afgelopen jaren doen :( maar het is iig nog steeds beter dan een printer waarvan de webserver continu vastloopt waardoor deze alleen nog via USB te gebruiken is. Ga je vervolgens klagen bij de fabrikant doen ze er niets mee, terwijl het gewoon een algemeen bekend mankement is met meerdere modellen vn die fabrikant.
Overigens heeft Brother nog wel een mankement hoor. De bouwkwaliteit is soms wat wisselend, maar dat kan je met de winkel wel goed krijgen ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wow, wat een bizar kinderachtige en onprofessionele mail is dat zeg.
Inderdaad.
Waarschijnlijk krijg je een mail van ze waarin ze zeggen "wat heb jij ons tuk, zeg!"

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-12-2016 09:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 17:23
Chaosstorm schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:17:
[...]

Goeie tip! Ik doe hetzelfde al was het enige wat ik ooit van Samsung had een computerscherm welke na 1,5 jaar al stuk ging met weinig gebruik. (Wel opgelost met garantie, maar geeft wel weer hoe slecht die producten zijn.)

Dat gebeurt ook in het hogere prijssegment. Dan gaan de inktkosten per afdruk naar beneden. Het is ook een beetje de keuze van de consument: goedkope printer betekent duurder printen. Duurdere printer betekent goedkoper printen (ik doel even op de inktkosten, niet de afschrijvingskosten).
Je kunt ook de consument verwijten dat 'ie al die jaren niet echt heeft nagedacht en vooral alles zo goedkoop heeft willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Email kan kinderachtig zijn, maar ik kan voorstellen dat mensen bij 123inkt moe worden van fabrikanten die niet kunnen ophouden met zeuren. Wellicht hebben ze regelmatig brieven ontvangen met 'wil je dit en dat uit de handel halen en ermee stoppen' maar nog niet met rechtszaken komen dreigen.

Ik denk dat fabrikanten juist kinderachtig gaan doen en zeggen dat 3rd party hun printers kapotmaken. Dat zal altijd zo blijven en weigeren mee te werken met garanties.
Daar zijn geen bewijzen voor dat het ook zo is, er is alleen kans op verschil in drukkwaliteit en UV verkleuring, maar printers draaien nog wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
MrDummy schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:01:
Email kan kinderachtig zijn, maar ik kan voorstellen dat mensen bij 123inkt moe worden van fabrikanten die niet kunnen ophouden met zeuren. Wellicht hebben ze regelmatig brieven ontvangen met 'wil je dit en dat uit de handel halen en ermee stoppen' maar nog niet met rechtszaken komen dreigen.
Fabrikanten hebben wel de printers ontwikkeld en verdienen en innoveren met het geld van cartridge verkoop. Ik kan ze het niet kwalijk nemen.

That being said, als ze hun product makkelijk zouden kunnen aanpassen waardoor een cartridge jaren goed zou blijven in de printer ze dit zouden moeten toepassen. Doen ze dat niet omdat ze dsn minder verdienen, dan vind ik het terecht dat er goedkopere imitatie artikelen komen. De klant kan immers door keuze/achuld van de fabrikant het gekochte product niet gebruiken.

Mbt de mail. Tja, zijn business model wordt om zeep geholpen. Snap de frustratie, maar een erg zielige verliezer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Het rare in inktbusiness is ook:
- Patronen voor normale printers kosten veel geld als je berekent op liter / Euro. Daar kan je wel van schrikken.
- Patronen voor business printers kosten aanzienlijk minder geld. Doordat patronen vele malen groter zijn neemt liter / Euro af.

Bijvoorbeeld pigment patroon voor grootformaat printer kost misschien 50 Euro, maar inhoud is wel 0,22 liter. Dat is veel inkt.
Solvent inkten, vooral 3rd party bedrijven, zijn er in grote getale aanwezig. Ze kunnen leveren per liter of per 0,44 liter. Kost tussen 40 Euro (3rd party) tot 80 Euro (goede merk) maar prijs per liter is duidelijk laag.

Hierdoor krijg je indruk dat je meer betaalt voor verpakking, plastic behuizing, soms ook printerkop eronder, dan voor inkt zelf. De inkt zelf stelt eigenlijk niks voor met 3 tot 30 ml. Weinig inkt.
Heel duur zeker.

Navullen zou mogelijk moeten zijn, maar niemand maakt er een goed systeem van. Omdat hier anders teveel 3rd party aantrekt en weinig geld dus oplevert.
Natuurlijk kosten zulke printers veel meer, maar tegenover laag inktprijs is dat weer terugverdiend, sneller dan normale printers eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 11-12-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

tweakerdennis schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:32:
[...]

Fabrikanten hebben wel de printers ontwikkeld en verdienen en innoveren met het geld van cartridge verkoop. Ik kan ze het niet kwalijk nemen.
Maar dat is hun keuze. Het is raar dat je verplicht wordt om originele cartridges te moeten kopen omdat hun verdienmodel zo in elkaar steekt. Als ik een auto koop, dan kan ik ook zelf bepalen dat ik er andere banden onder wil dan degene die er af-fabriek onder zaten. Leuk als die autofabrikant ervoor kiest om verlies te maken op een auto en de onkosten via banden te verhalen, maar daar heb ik geen boodschap aan.

Blijkbaar heeft Samsung octrooien op die cartridges waardoor ze het namaken ervan kunnen verbieden, maar los daarvan zou mij er niets van weerhouden er andere cartridges in te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 14:00
Tja, daar is de markt langzaam heen gegroeid, al zal dat ook door de fabrikanten komen, wedstrijdje op zo goedkoop mogelijke printer kunnen leveren.

Maar dan nog, alle ongein die softwarematig is ingebouwd, 'reinigen' iedere keer als de printer (of erger, AiO) aan gaat, doorgeven dat inkt al op is als er nog een beetje in zit, combinatiecartridges, weigeren te werken (zelfs scannen bij AiO) als 1 kleur doorgeeft op te zijn, wel 3rd parties accepteren maar ineens brak printen en strepen gaan trekken, alsof de cartridges niet goed zijn...

Leuke markt :p paar jaar terug dat hele kleurenprinten maar vergeten en een simpele brother laser gekocht, heb na jaren gebruik alleen de meegeleverde toner maar hoeven vervangen, wel door origineel, vond prijsverschil niet groot zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb een jaar geleden gewoon een simpele kleuren laser van brother gekocht, complete set toner is 60 euro en doe je flink wat langer mee dan inkt :) bovendien droogt de boel ook niet in als hij stil staat :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MrDummy schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:42:
Navullen zou mogelijk moeten zijn, maar niemand maakt er een goed systeem van. Omdat hier anders teveel 3rd party aantrekt en weinig geld dus oplevert.
Natuurlijk kosten zulke printers veel meer, maar tegenover laag inktprijs is dat weer terugverdiend, sneller dan normale printers eigenlijk.
Epson heeft zo'n systeem: EcoTank. De printer is een stuk duurder dan een instapprinter, maar heeft wel losse inkt die je in een reservoir bijvult.

https://www.epson.nl/for-home/ecotank

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

[...]

Zelf en via mijn ouders kan ik melden dat ik al >10 jaar erg goede ervaringen heb met Brother, 4 types laserprinters. Eerst z/w en de laatste jaren kleur. Ik zag bij de consumentenbond test dat vrijwel elke kleurenlaserprinter het euvel heeft dat printen wordt gestopt als er een lege cartridge in zit, daar heeft kennelijk niemand een patent op maar maken vrijwel alle fabrikanten zich schuldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 18:36

dijkmane

biertje ?

verdienmodel van de fabrikanten is natuurlijk de inkt en de papiersoorten. 123inkt knabbelt aan hun inkomsten, dus kun je als 123iknkt ook verwachten dat de fabrikanten wel eens minder aardig gaan doen.

hun mail is niet een echt alledaagse reactie zou je kunnen zeggen, maar wel onderscheidend.

in ieder geval bereiken ze dat ze onder de aandacht liggen, positief of negatief, aandacht is aandacht, mensen klikken misschien op t linkje in de mail, ze krijgen pageviews en wie weet bestelt meteen 10% van die mensen wat, is toch weer omzet.

in mijn Canon duw ik ook die ebay cartridges van een euro/stuk, werkt prima, niet iedereen weet deze te vinden en zijn bij 123inkt toch de helft goedkoper uit als dat ze bij de mediamarkt originele kopen.
service van 123inkt is verder prima, veel mensen zullen die mail na lezen toch deleten en het morgen weer vergeten zijn.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

wildhagen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:42:
Ik heb daar ook eens één keer iets besteld (al jaren terug), en heb de mail ook gehad. Ik vind de mail echt extreem kinderachtig, en wat ze op hun site gedaan hebben (zie hierboven) nog veel kinderachtiger.

Als een bedrijf zich zo kinderachtig gedraagt, hoeven ze van mij niet meer op klandizie te rekenen. Ze weten dat ze fout zaten, dan moet je ook gewoon zo mans zijn om je fout toe te geven, ipv zo'n kinderachtige tekst te versturen.

Echt, is die mail/site opgesteld door wat pubers of door volwassenen?
Tja, ik vind het juist wel iets hebben. Hoezo trouwens "ze weten dat ze fout zaten"? Omdat Samsung met een octrooi kan zwaaien in de rechtszaal? Over een kuiltje in de cartridge?

De hele situatie is belachelijk en lachwekkend. Imho is die mail precies verwoord hoe ik er als klant ook tegenaan zou kijken.

Samsung is een zeur, en de rechtbank heeft geblunderd. Feitelijk hebben ze toegegeven dat je simpelweg door een onnodige toevoeging aan je cartridge, je nu het alleenrecht hebt om die cartridges te mogen verkopen, en dat refills niet meer mogen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Wat een sneue onvolwassen reactie van 123inkt. You win some, you loose some. Er wordt niemand ontslagen, de winst stroomt nog steeds binnen bij die toko. Get alive, en voer business op een volwassen nivo. Vooral dat toontje richting samsung. Gadver.

Over de service: Waardeloos! Ik heb ooit een nieuwe printer, nadat de setup cartridges leeg waren, van de juiste type 123inkt cartridge voorzien. Cartridges waren binnen 3 weken leeggelopen, de viscositeit was vermoedelijk niet goed. Printer geruïneerd en wat krijg je? Een flesje prutwijn en een nieuwe nepcartridge. Hele discussies over gevoerd, maar ze weigerden de geleden schade te vergoeden. Ik moest maar garantie claimen bij HP. Tot zover 123 inkt met hun "top service".

Nepcartridges is gewoon Russisch roulette. Je weet nooit wat je krijgt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:00
Topwinkel en topservice altijd. De klant staat daar altijd op 1 heb ik ervaren.
Alleen dat mailtje vind ik echt amateuristisch. Ga uit van je eigen kracht dan zitten janken op Samsung.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336181

Ja precies dat krijg je met die neppe zooi.
Originele is beetje overpriced misschien maar met die neppe zooi is het maar de vraag hoe het met de kwaliteit zit. Kun je beter zelf gaan hervullen.

Het is nog niet zo makkelijk een cartridge te maken die niet uitdroogt maar waar de inkt er wel uit kan blijven lopen en opdroogt op het papier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42

dr.lowtune

Deugt niet

Misschien niet de netste reactie van 123inkt, de woede is echter tegen samsung gericht en niet tegen de consument (sterker nog, volgens mij komen ze best voor hun consument op), dus waarom je dan niks meer bij 123inkt zou moeten kopen snap ik eerlijk gezegd niet (tenzij je natuurlijk samsung fanboy bent en je religie door deze actie wordt beledigd).

Mijn (sporadische) ervaringen met 123inkt zijn altijd positief geweest. Mijn (sporadische) ervaringen met samsung zijn elke keer negatief geweest.

Overigens snap ik samsung (en andere printerfabrikanten) wel in dit verhaal, partijen die goedkope cartridges op de markt zetten zijn een bedreiging voor de omzet. Ze kunnen dan 2 dingen doen; printers duurder maken en de inkt goedkoper, of rechtszaken voeren tegen die partijen. Aangezien het lastig zal zijn om aan de consument uit te leggen waarom de printer 3x zo duur is geworden terwijl hij niet 4x scherper en sneller print krijgt de rechtszaak waarschijnlijk de voorkeur.

Er is ook nog een oplossing waar je als consument beide partijen mee kan "pakken": gewoon minder printen, is nog beter voor het milieu ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

Stoney3K

Flatsehats!

Lolwut? Modelrecht claimen op een tonercartridge? Ja, zo kun je compatibles natuurlijk ook onmogelijk maken: Het 'model' (de vorm) is een essentiëel onderdeel van de functie van het ding. Als ie een andere vorm heeft past ie natuurlijk niet in de printer waar ie in hoort.

Ik denk niet dat zo'n modelrecht-claim in hoger beroep veel steek gaat houden, want dat is bedoeld om een 'model' vast te leggen als een deel van je handelsmerk. Niet om een specifieke bouwgrootte onmogelijk te maken voor andere fabrikanten.

Dat is ook de reden waarom bijvoorbeeld de vorm van een rond wiel, van een 3,5" harddisk, een USB-stekker of een PCI-Express kaart niet onder het modelrecht kan vallen: Als het een andere vorm heeft dan is de functie van het onderdeel weg.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1