Verwijderd

Topicstarter
Als het gaat om video was het vroeger vanzelfsprekend om een camcorder daarvoor te gebruiken, je had 2 keuzes, professioneel of broadcast. Met de komst van DSLR camera's is er een wereld opengegaan, kwaliteit waarvoor je normaal enorm veel geld voor moet neerleggen kon een stuk goedkoper door met een DSLR te filmen.

Nu ben ik aan het twijfelen, weliswaar geeft een DSLR een betere beeldkwaliteit maar heeft het ook zijn nadelen zoals een beperkte zoom, geen xlr audio, en de noodzaak van een goede grip en dure accessoires. Een camcorder is wat dat betreft veel meer solide maar wat beeldkwaliteit een stuk minder dan een dslr camera.

Wat denken jullie?

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ik zou voor een goede DSLR gaan, er is zat keuze aan lenzen dus ik denk niet dat je 'beperkte zoom' echt als tegenargumenten kan gebruiken, ja het is wel wat duurder, want je hebt vaak meerdere lenzen nodig, maar minder is het zeker niet. Daarnaast zijn er uit mijn hoofd ook DSLR camera's met XLR of XLR adapters dus dat zou ook geen probleem moeten zijn ;)

Ik zou voor een DSLR gaan vs een camcorder, puur vanwege de betere kwaliteit.
Verder heb je ook redelijk betaalbare mirrorless camera's en cinema cams die betere kwaliteit leveren als een camcorder.

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11-2025

jd1987

cliquefotografie.nl

Wat is je budget? Iets van een C100, FS5/7 is het beste van beide werelden ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7