Toon posts:

Nieuwe processor, welke???????

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ASUS P3F-B, ik geloof dat daar max. 800 MHz op gaat maar dat kan ik naakijken, maaruh, als ik nu een nieuwe processor koop, wat moet ik dannemen??? (en wat past)

Wat is het beste?? AMD, intel pent III of whatever.......

Ik weet dat dit een beetje breed is maar hier zitten tenminste mensen met ervaring, ik hoop daarvan te kunnen leren.......
Alvast bedankt,
Arne

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Als je Asus P3B-F hebt, net als ik, dan natuurlijk Intel PIII hoogste, die je met 100 Mhz slot 1 (da's wat door P3B-F ondersteund wordt) kan krijgen. Zie http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/003885.html

Anders Socket A met Duron, onverslaande prijs\kwaliteit verhouding...

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:27

JWT

Op je huidige moederbord passen alleen maar processoren van intel.. (helaas)

dus dan kan je kiezen uit een celeron (2) en een pentium 2/3..

pentium 2 zal je nu wel hebben en zijn ook haast niet meer te krijgen..

multipleyer maakt als het goed is niet uit processor neemt vanzelf de goede (ook hoger dan 8)

P3 = duurdere maar snellere versie, celeron goedkopere maar aardig langzame (vergeleken met p3, amd duron en thunderbird/athlon) variant..

Kan ze misschien nog krijgen in slot 1 (wat je moederbord heeft) en anders heb je een converter kaartje nodig..

Neem wel een pentium 3 met 100 Mhz bussnelheid en niet die met 133.. moederbord kan het wel aan maar je kaarten en geheugen misschien niet.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Persoonlijk vind ik (ook) de Duron met een Abit of Asus socket A moederbord de beste prijs/prestatie ding dat je kan kopen.. alleen omdat je al een moederbord hebt 's een intel processor ook een goede optie..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een PIII 450@558 maar ik zat een beetje te neuzen naar de volgemde stap.
Ik he nu dus als ik het goed begrijp een Slot 1? en die kan ik converten naar Socket A ???????snap ik niet echt.........

Verwijderd

Pentium 3-850 is de hoogste P3 met 100 MHz bus, een fikse vooruitgang wellicht.

Verwijderd

Je kunt je Slot 1 niet converteren naar Socket A (socket A is trouwens niet voor Pentium's).
Een Socket-processor van Intel (bv. Celeron, maar ook de nieuwere P3) daar kun je een converter voor kopen zodat hij toch wil werken in een mobo met Slot 1. Het slot zelf blijft een slot.

Verwijderd

Death Angel: socket A heeft een hele andere architectuur (EV6 bus en 200 MHz DDR zooi enzo) je kunt dus niet zomaar ff een duron op je P3B-F zetten...

Je kunt een P3 met 100 MHz FSB nemen, multiplier maakt niet uit want de multiplier is locked en neemt dus altijd de goeie (mijn mobo kan maar tot 8 (BE6-2) en ik heb er een Celly 2 566 opzitten (8,5))

Verwijderd

Topicstarter
dussssss, ik heb nu een slot 1 met een convertor erop en een socket PIII??????

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:27

JWT

Ik heb geen id wat je nu hebt dat weet je alleen zelf.. waarschijnlijk een P2 of P3 in gewoon slot 1 uitvoering..

alleen als je wil upgraden en je wil dit moederbord houden: Alle nieuwe processors van INTEL worden in socket 370 formaat geleverd -> converter nodig van slot 1 naar socket 370.. en daar prik je dan weer je nieuwe intel Celeron of Intel Pentium 3 in afhankelijk van wat je gaat kopen...

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Niet helemaal waar.
Nieuwe CPU's van Intel worden in ander formaat geleverd, dan S370.
Alhoewel pincompatible, niet direct inplugbaar op S370 bord....

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je hebt twee soorten pentium 3 de (oudere) katmai en de (nieuwere) coppermine.
De eerste pentium 3's tot 600mhz (dacht ik) waren katmai's met 512kb cache.
Deze katmai's waren er alleen in slot 1 uitvoering.
Later kwam de opvolger van de katmai de coppermine. Deze beschikt over 256kb on die cache.
Deze coppermine is/was zowel leverbaar in slot1 uitvoering als in een socket 370 uitvoering.
Je hebt 2 modellen van de coppermine:
-p3e: 100mhz coppermine voor slot1/socket 370
-p3eb 133mhz coppermine voor slot1/socket 370

De slot1 modellen zul je weinig meer tegenkomen, want intel gaat over naar socket 370, omdat deze chips goedkoper zijn om te maken.

Jouw p3 is dus een katmai, je kan dus upgraden naar een coppermine slot1/socket370 op 100mhz.
Omdat slot1 coppermines niet goed meer leverbaar zijn moet je een socket 370 versie hebben.
Om deze op je moederbord te zetten heb je een fcpga naar slot1 converter nodig.

En verder heb je ook 2 soorten celeron.
Ik noem de types die nu nog leverbaar zijn:
-celeron I socket 370(ppga) tot 533mhz
-celeron II socket 370(fcpga) van 533mhz tot 700mhz(verder is er nog niet)

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Kunnen coppermines eigenlijk ook op een abit BX6?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
als ik jouw was zou ik een celly 2 kopen 566 opklokke naar 850. enneh over die 800 mhz max. dat klopt niet he. in je mobo boekje hebben ze gewoon de hoogste intel gezet die er toen was. doe maar es een bios update

Verwijderd

Topicstarter
ok, maaruh, ik hoor van de ene dat Celleron suckt voor spellen en van de andere dat Celleron SUPERIEUR is voor spellen, ervaring iemand????????????????

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Als ik jou was zou ik geen celeron nemen.
De oude celeron's waren in het pentium2 tijperk wel goed. Ze waren bijna gelijk aan een pentium2 en overgeclocked zeker. De pentium2's hadden toen nog 512kb half speed cache en de celeron 128kb full speed on die cache.
Nu is het prestatie verschil tussen de celeron II en de pentium 3 enorm.
De celeron is al gauw 20% / 30% slomer.
En als je bijvoorbeeld een celeron II op 850mhz zet, dan is ie pas gelijk aan een pentium3 600 a 650.
Neem gewoon een coppermine.
Bijvoorbeeld een 550. Deze draait prima op 733 of 825mhz!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 10:47
ik denk dat een p3-550 op 733 of zelfs 825 geen optie is voor hem, dan heb je een fsb van 133 of zelfs 150 mhz voor nodig, ten eerste is die p3bf daar niet voor ontworpen volgens de manual (wellicht kan het wel) en ten tweede zal hij dan waarschijnlijk ook zijn gehuegen moeten opwaarderen, dat gaat de zaak weer duurder maken zodat je met een cel566@850/875 zeker wat prijs prestatie betreft beter uit bent...

Maar eh, is die nieuwe celeron inderdaad zoveel langzamer dan de p3 dat het prijsverschil gerechtvaardigd wordt? 20-30% minder performance scheelt je wel 50% van de prijs... Het is maar net wat je wil...
Pagina: 1