Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFTE
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb nieuwe ISO en install.wim geïnstalleerd in de Windows Deployment Solution omgeving.
De nieuwste Windows 10 Enterprise 64 bit 1607 10.0.1439, net van de volume licensing website gedownload.

Installatie op een HP Probook 450 G4 laptop gaat goed, op installeren Intune client na.
Hiervoor naar zoekwerk eerst KB3200970 installatie nodig. Deze in tasksequence opgenomen.

Alles installeert nu goed, behalve de geïntegreerde webcam. Bij oudere builds ging dat wel goed.
Driver installeert wel, maar vervolgens in apparaat beheer als niet aanwezig. Applicaties zien hem dus ook niet. Meerdere laptops getest.

Op Google gezocht, maar niets over dit probleem te vinden. Ook op Hardware-id niets te vinden Laptops zijn ook vrij recent uitgekomen.
Het enige wat ik vind is dat bepaalde compressie methoden niet meer in de laatste builds van Windows 10 worden ondersteund. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing omdat het hele apparaat als afwezig staat.

Toen maar contact met HP in Nederland opgenomen. Misschien zijn ze op de hoogte en weten een oplossing. :)
Was weinig vruchtbaar :'( Het enige wat men na raadplegen van de tweede lijn kon vertellen, was dat alleen het geleverde standaard W10 Professional image ondersteund werd.
Wel een beetje jammer als je een Probook koopt voor ruim €800 per stuk en je als groot bedrijf W10 Enterprise nodig hebt voor DA en dergelijke en ze daarmee niet geleverd kunnen worden.

Iemand dit ook bij de hand gehad en dit weten op te oplossen?

[ Voor 1% gewijzigd door JFTE op 10-12-2016 00:54 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat gebeurt er als je de laptop aan het internet hangt en naar updates laat zoeken? Wordt er dan wel een driver gevonden en geïnstalleerd?

En gebeurt dit op meerdere identieke Probooks? Straks heb je gewoon eentje met een defect. Dat zou je nog kunnen onderzoeken door op een laptop met problemen de image van HP neer te zetten en te kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFTE
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:56:
Wat gebeurt er als je de laptop aan het internet hangt en naar updates laat zoeken? Wordt er dan wel een driver gevonden en geïnstalleerd?

En gebeurt dit op meerdere identieke Probooks? Straks heb je gewoon eentje met een defect. Dat zou je nog kunnen onderzoeken door op een laptop met problemen de image van HP neer te zetten en te kijken of het werkt.
Als ik hem op internet naar updates laat zoeken vind hij alleen een update voor de touchpad driver.
Ik heb al 3 exemplaren geprobeerd. Een oude build werkt wel. Alleen willen we 400 laptops vervangen en graag met de laatste build de deur uitdoen.
Er installeert ook wel een driver, maar apparaatbeheer zegt vervolgens dat het apparaat niet aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFTE
Oorzaak gevonden: Van te voren voor het inspoelen gekeken in de Bios of de camera aan stond bij de geïntegreerde apparaten. Dit was het geval.
Wat blijkt is dat ik de nieuwste Bios configuratie tool (HP BIOS Tool 4.0.15.1) geïnstalleerd heb, waarin default in de .REPSET (config bestand), de camera op *Disabled wordt gezet.Deze tool is nodig voor de nieuwe HP Probook 450 G4. Daarna vind de injectie van de drivers plaats, waarbij dus de camera niet aanwezig is.
Na aanpassing hiervan werkt het weer als vanouds. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje jammer dat die hint van de BIOS niet door HP is geopperd toen je vroeg "waarom werkt mijn camera niet meer?".

Nou ja, weer wat geleerd en hopelijk gaat de rest van je deployment vlekkeloos met de overige laptops!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof