Aanschaf nieuwe 4K smart TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Mijn huisgenoot wilde zich oriënteren op een nieuwe TV in de huiskamer. Momenteel is er nog geen geld voor, maar oriëntatie is nooit verkeerd.

Ik zoek een?
43 inch 4K smart TV om onze huidige 32 inch full HD TV (non smart) te vervangen.

Wat is je budget?
Rond de 500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tja, wat je met een smart TV doet. TV kijken bijvoorbeeld. We hebben ook een server met DLNA en CouchPotato. Momenteel streamen we daarmee wel eens een MKV bestandje naar de Raspberry Pi 3. Op de Pi kunnen we ook zoeken naar ondertiteling (mijn huisgenoot is niet heel sterk in Engels). Ik ga ervan uit dat je op een fatsoenlijke smart TV ook wel een DLNA cliënt hebt. Ik weet alleen niet hoe het dan zit met ondertiteling. Misschien ook nog wat NPO/Uitzending gemist of YouTube zo nu en dan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een of ander apparaat met Android TV (weet niet meer welke, dacht iets van Philips), maar de interface scheen erg traag en buggy te zijn.

De Samsung UE43KU6000W leek wel interessant. De HDR schijnt nagenoeg niet te merken te zijn, wat wel jammer is. Maar de interface zag er in filmpjes mooi vloeiend uit, en het leek redelijk prima. Echter lees ik over belabberde kijkhoeken. We zitten relatief dicht op de TV, maar hebben wel een vrij brede kamer. Goede kijkhoeken zijn dus wel van enig belang. Resultaten zoals bij zijn duurdere broer, de KU6400 zijn onacceptabel. Helaas is er niet echt te filteren op kijkhoek.

Merkvoorkeur
Samsung. We hebben nu ook een Samsung, er zijn goede ervaringen met Samsung, dus met name heeft mijn huisgenoot veel vertrouwen bij hen. Maar zelf heb ik ook wel een goede indruk van Tizen, het smart OS van Samsung. Android TV (wat je naar mijn weten niet kan krijgen bij Samsung) heeft overigens in de tweede plaats ook enige voorkeur, aangezien je op Android doorgaans altijd wel alles wat je wil werkend kan krijgen. Maar dan moet het wel een enigszins soepele en vlotte interface zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:42
Ik had dezelfde vraag haha! pricewatch: LG 43UH610V Zwart ik had deze op het oog. TechTime heeft hier een leuke review over. Wellicht heb je er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Waarom wil je per se 4K bij dit formaat? Tenzij je op een meter van je TV zit ga je geen geen verschil met FHD zien. Kijk dan liever naar een goede FHD TV.

Edit: wat Dimens dus zegt, en die heeft er wel verstand van.

[ Voor 17% gewijzigd door SayWhatAgain! op 10-12-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastian2211
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10-2023
Momenteel zelf aan het kijken en ik vraag me erg af hoe de (werkelijke / native) Hertz frequentie zich verhoudt tot games op een PS4. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is geen geld beschikbaar, maar wilt toch dat wij moeite in een advies steken? Daarnaast is het theoretische budget zo miniem, en de eisen zo hoog, dat er nooit een goede tv gekocht kan worden. Ik zou zeggen spaar lekker door en vervang 'em wanneer de oude kapot gaat.
Pagina: 1