De huidige desktop deed het jaren goed, helaas krijg ik nu al een tijdje random lock-ups, memory diagnosis tools geven niet direct fouten aan, af en toe een BSOD en de hardware is sowieso al sterk verouderd.
Daarom was ik op zoek naar een nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral programmeren/werken. Op een typische dag staan er dus verschillende Visual Studio's open, een VM of 2 draaiende, en een hoop chrome tabs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag rond de 1000 EUR in gedachten, excl verzendkosten. Maar het mag gerust er wat van afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, en de 2 Dell U2515H schermen komen mee. Eventueel nog mijn 128GB Crucial m4 SSD als 2e harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mijn vorige pc was een AMD cpu + ATI grafische kaart omdat die prijs/kwaliteit toen het beste was.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige desktop is veel te luid, daarom is mijn wens nu om echt een stille desktop te hebben.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan en ik denk ook niet dat ik het nu wel ga doen.
Wat verwacht je van ons?
Is het wel een goed idee om een K CPU te nemen als ik toch niet ga overklokken?
Ik heb nu RAM 2x16GB zodat ik eventueel later kan uitbreiden naar 64GB. Logisch, of toch beter 4x8, wat misschien goedkoper is?
Is het moederbord ok? Ik heb mij puur gebaseerd op de meest populaire moederborden in de Pricewatch.
Als ik later toch aan het gamen ga, en een nieuwe grafische kaart koop, trekt mijn voeding dat dan nog?
Andere suggesties, commentaar?
Bedankt!
Daarom was ik op zoek naar een nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral programmeren/werken. Op een typische dag staan er dus verschillende Visual Studio's open, een VM of 2 draaiende, en een hoop chrome tabs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag rond de 1000 EUR in gedachten, excl verzendkosten. Maar het mag gerust er wat van afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, en de 2 Dell U2515H schermen komen mee. Eventueel nog mijn 128GB Crucial m4 SSD als 2e harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mijn vorige pc was een AMD cpu + ATI grafische kaart omdat die prijs/kwaliteit toen het beste was.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige desktop is veel te luid, daarom is mijn wens nu om echt een stille desktop te hebben.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan en ik denk ook niet dat ik het nu wel ga doen.
Wat verwacht je van ons?
Is het wel een goed idee om een K CPU te nemen als ik toch niet ga overklokken?
Ik heb nu RAM 2x16GB zodat ik eventueel later kan uitbreiden naar 64GB. Logisch, of toch beter 4x8, wat misschien goedkoper is?
Is het moederbord ok? Ik heb mij puur gebaseerd op de meest populaire moederborden in de Pricewatch.
Als ik later toch aan het gamen ga, en een nieuwe grafische kaart koop, trekt mijn voeding dat dan nog?
Andere suggesties, commentaar?
Bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 244,95 | € 244,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 207,90 | € 207,90 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 161,95 | € 161,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.065,55 | |