Google Chrome venster beweegt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11 02:25
Ik heb een probleem met Google Chrome op een laptop (Asus ux305ua).
Bijvoorbeeld wanneer ik in Chrome met de muis over een link beweeg, dan zie ik het hele venster van Chrome een miniem stukje (echt een paar pixels) naar beneden bewegen. Ga ik met m'n muis van de link af, dan gaat hij weer terug naar boven. Het is ook als ik in de zoekbalk type of als ik op het optie menu klik bijvoorbeeld.
Echter, als ik het Chrome venster niet gemaximaliseerd heb staan, maar hem als een kleiner venster instel is het probleem er niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welk OS? Klinkt als een driverprobleem. Drivers voor je videokaart en monitor (ook voor laptop) als eens geupdate of met een generic driver geprobeerd?
Is het alleen in chrome of bijv ook in word?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cordonbleu
Windows 10 anniversary update. De laptop is net een paar dagen nieuw, dus draai nog de drivers die er op mee kwamen. Zal eens drivers van de Asus site of anders de Intel site proberen. Het is alleen in chrome.
Als ik hardware acceleratie in chrome uitzet is het probleem trouwens wel verholpen. Lijkt mij dan dus een videokaart driver probleem? Maar de hardware acceleratie optie aan kunnen laten staan lijkt mij toch wel beter? Dus dit is de uiteindelijke oplossing niet.

Toch vind ik het wel heel gek. De laptop is net nieuw. Dat chrome dan nu gelijk al problemen geeft.

• The Eagle

The Eagle

Als het alleen chrome is en hardware acceleratie duidelijk de oorzaak, dan ligt het dus aan chrome ;)
Heb je die acceleratie nodig? Kan zomaar zijn van niet. Als ik een vinkje tegenkwam dat het issue oplostte, dan ging dat vinkje aan en ging ik niet verder lopen klooien. Chrome update zichzelf regelmatig, dus ergens is het vast opgelost zonder dat je er erg in hebt ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cordonbleu
Het probleem is dat niet alle websites soepel werken zonder hardware acceleratie en dat weergave van videobestanden zoals Youtube bijvoorbeeld veel meer resources (cpu only ipv cpu+gpu) gebruiken zonder deze optie aan. Dit betekent dus een kortere accuduur. Voor mij is dit dus niet echt een optie. Zeker niet bij een net nieuwe laptop, dat vind ik van de zotte. Windows 10 AU is in augustus released en dit model laptop (UX305UA-FC024T) pasgeleden.

• The Eagle

The Eagle

Dat youtube resources vreet komt doordat ze HTML5 promoten over flash, en dat moet dus gevonverteerd worden. Zoek maar eens op youtube chrome high cpu :)

• cordonbleu
Dat klopt, maar zonder de optie hardware acceleratie aan is je accu dus nóg sneller leeg. :+

Verwijderd

Ik heb mij vandaag net dezelfde computer aangeschaft en heb hetzelfde probleem als jou - heb je hiervoor al een andere oplossing gevonden die geen accu-probleem veroorzaakt?

• cordonbleu
Helaas nog steeds niet.... Het kan niet anders dan dat Google heel goed op de hoogte is van het probleem, gezien de vele topics hierover op het Google forum. Ze vertikken het echter er wat aan te doen. Ik heb het maar opgegeven en gebruik nu Edge voor op m'n laptop. Het werkt even iets anders, maar zeker niet slechter. Er zijn alleen een paar websites die er nog niet helemaal goed mee om kunnen gaan. De batterij gaat met Edge echter wel weer een stukje langer mee dan met Chrome en m'n laptop wordt er minder warm van.
Pagina: 1