Toon posts:

koelrib te heet om aan te raken :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Spulletjes lenen van je werk is leuk en dat mooie peltier element moet natuurlijk ook een keer getest worden he :)

Fijn bij de metaalboer wat koper op de kop getikt en die TEC geleend.
Ik wil mijn Celeron 700 ook wel eens boven de GHz zien lopen..lijkt me wel tof.

Ik dacht dat mijn coolermaster DP5-6h51 wel flink wat warmte kon afvoeren, zeker met die drie !!! radiaalventilatoren die ik er nu op heb gericht.

Moet toch goed gaan met een luchtstroom die gewoon letterlijk je adem wegneemt als je hem op je gezicht richt....nou, dat valt dus wel even zwaar tegen.

De koelrib word nu wel meer dan 50 graden en daar kan je je vinger niet langer op houden dan een seconde of twee.

Heb ik net uuren voor niks lopen slijpen, zagen, lappen en beugeltjes buigen en dan heb ik nog een cpu met een idle temp van 18 graden.
en dat met een niet overgeklokte celeron 700 |:( :( :'(

Mijn conclusie is dat een peltier geen zin heeft als je geen waterkoeling hebt.
Ik ga nu meteen bezig met een waterblok bouwen......als me dat lukt.....

Verwijderd

mooi experiment....een peltier heeft wel zin hoor zonder water koeling kijk hier maar:

http://www.ocmod.com/code/show_art.php?id=17&pg=1

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 01 juli 2001 09:53 schreef Hawk666 het volgende:
mooi experiment....een peltier heeft wel zin hoor zonder water koeling kijk hier maar:

http://www.ocmod.com/code/show_art.php?id=17&pg=1
Voor een Celleron niet hoor... moet net kunnen...
Moet je wel 1 van de betere heatsinks kopen

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou het nooit doen, peltier met luchtkoeling.
Al die extra warmte die wordt weggehaald bij je cpu gaat in je kast hangen en dan heb je weer extra casefans nodig etc...

Bij waterkoeling heb je aan 1 120mm fan op je radiator genoeg. :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX