Dronen in de zomer in Oostenrijk.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.536 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-07 12:04
Hallo allemaal,

Van de zomer gaan ik met mijn ouders naar Oostenrijk, en daar wil ik dronen (of hoe dat heet) bijv. boven op een berg.

Nu heb ik me in hun regels verdiept en er staat dat je nu een vergunning nodig moet hebben en je drone heeft een kenteken nodig ofzo want er waren een paar keer ongelukken met skiewedstrijden.

Maar in de zomer, als er niemand skiet, kan ik dan wel dronen? Of gelden dan dezelfde regels?
...

Ik ben van plan om de phantom 3 standaard te kopen.
...

ik heb de info gevonden voor in de winter, maar ik weet niet of in de zomer dezelfde regels gelden
...

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 18:24

MieJuul

3970Wp

Zou het eerlijk niet weten.

Wat ik wel weet is dat je (denk ik) aardig op de verkeerde plek je vraag post.
Ik zie de link namelijk niet met het "duurzame energie & domotica" forum waar we nu in zitten.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03
Topic verplaatst naar 'Verkeer & Vervoer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt er een beetje aan waar je zit. Als je ergens verlaten op een berg zit, dan zul je er, denk ik, niet snel last mee krijgen. In de bebouwde kom is het wat anders. De plek waar wij in de winter naartoe gaan, zit naast de standplaats met de reddingshelikopter. We hadden ook een drone mee en uiteraard eerst gevraagd of ze er heel veel last van zouden hebben. De piloten vonden het prachtig. Of we alleen wel vlot wilden landen als ze vertrekken of terugkomen.

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de hoogte waarmee je vliegt. Als je een kilometer hoog met zo'n ding vliegt, is het natuurlijk meer een overlast voor reddingshelikopters. Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze er in de winter fanatieker op zijn, vanwege het grote aantal vliegbewegingen van reddingsheli's. Het blijft natuurlijk een gevaarlijk ding voor een helikopter. Als je in botsing komt, veroorzaak je flinke schade of erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
wolly_a schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:38:
Het ligt er een beetje aan waar je zit. Als je ergens verlaten op een berg zit, dan zul je er, denk ik, niet snel last mee krijgen. In de bebouwde kom is het wat anders. De plek waar wij in de winter naartoe gaan, zit naast de standplaats met de reddingshelikopter. We hadden ook een drone mee en uiteraard eerst gevraagd of ze er heel veel last van zouden hebben. De piloten vonden het prachtig. Of we alleen wel vlot wilden landen als ze vertrekken of terugkomen.

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de hoogte waarmee je vliegt. Als je een kilometer hoog met zo'n ding vliegt, is het natuurlijk meer een overlast voor reddingshelikopters. Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze er in de winter fanatieker op zijn, vanwege het grote aantal vliegbewegingen van reddingsheli's. Het blijft natuurlijk een gevaarlijk ding voor een helikopter. Als je in botsing komt, veroorzaak je flinke schade of erger...
Bedankt, we weten nog niet waar we heen gaan, maar als we het weten, kan jij me dan antwoord geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Larsd2001m schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:00:
[...]

Bedankt, we weten nog niet waar we heen gaan, maar als we het weten, kan jij me dan antwoord geven? :P
Hahaha. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht... Misschien kan je de volgende link door Google Translate halen... Dit is, volgens mij, zo'n beetje de regelgeving: https://hdrr.at/drohnengesetz-in-oesterreich/

Volgens mij is een kleine drone niet zo'n probleem, maar brengt de aanwezigheid van een camera wel weer dingen met zich mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
wolly_a schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:38:

Gaat een Heli daar niet gewoon dwars doorheen?

Anders zouden alle vogels voortan ook een vergunning en kenteken moeten aanvragen voor ze beginnen te vliegen :)

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

weebl

YARR!

Skimovic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:30:
[...]

Gaat een Heli daar niet gewoon dwars doorheen?

Anders zouden alle vogels voortan ook een vergunning en kenteken moeten aanvragen voor ze beginnen te vliegen :)
De wieken van een helikopter zijn zeer nauwkeurig uitgebalanceerd. Een tik met een wiek tegen een drone met enig gewicht kunnen de wieken uit balans brengen met alle gevolgen van dien...
Een vogel van vlees, botten en veren is iets minder zwaar en hard dan een drone van plastic.

Ik snap wel dat ze er strenge regels voor opgesteld hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door weebl op 09-12-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
weebl schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:02:
[...]

De wieken van een helikopter zijn zeer nauwkeurig uitgebalanceerd. Een tik met een wiek tegen een drone met enig gewicht kunnen de wieken uit balans brengen met alle gevolgen van dien...

Ik snap wel dat ze er strenge regels voor opgesteld hebben :)
Geloof je wel hoor, maar zou denken dat een wiek zon Drone gewoon sloopt zonder er iets van te voelen :)

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

weebl

YARR!

Skimovic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:03:
[...]

Geloof je wel hoor, maar zou denken dat een wiek zon Drone gewoon sloopt zonder er iets van te voelen :)
Waarschijnlijk is dat ook wel wat er gebeurt hoor, maar waarom zou je het risico lopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
weebl schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:05:
[...]

Waarschijnlijk is dat ook wel wat er gebeurt hoor, maar waarom zou je het risico lopen? :)
Zeg ook nergens dat we dat uit moeten gaan proberen :)

Maar dat het zogenaamd zo gevaarlijk zou zijn gaat me ook te ver. Zullen we alle vogels, ganzen etc ook maar preventief een helm en fluohesje geven?

Veiligheidsmaffia slaat iets te ver door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Je zou zeggen dat een dikke 747 ook gehakt maakt van gevolgte rond schiphol. Toch doen ze daar erg hun best om gevederde vriendjes weg te houden van de landingsbaan. Da's vast niet zomaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:07
Skimovic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:08:
[...]

Maar dat het zogenaamd zo gevaarlijk zou zijn gaat me ook te ver. Zullen we alle vogels, ganzen etc ook maar preventief een helm en fluohesje geven?

Er zijn anders al genoeg vliegtuigen in grote problemen gekomen door dat er vogels in motoren vliegen.

Hier staat een stukje erover: Wikipedia: Vogelaanvaring

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
wolly_a schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:17:
[...]

Hahaha. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht... Misschien kan je de volgende link door Google Translate halen... Dit is, volgens mij, zo'n beetje de regelgeving: https://hdrr.at/drohnengesetz-in-oesterreich/

Volgens mij is een kleine drone niet zo'n probleem, maar brengt de aanwezigheid van een camera wel weer dingen met zich mee...
er staat bovenaan dat de phantom een klasse a is.
en dit zijn de eisen:
* Beschrijving van het onbemande luchtvaartuigen incl. Control, foto (Three zijaanzicht)
* Verklaring van de operationele veiligheid
* verzekeringsbewijs
* Officiële foto identificatie van / de piloot

waar haal ik dan zon verzekeringsbewijs enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wellicht bij een verzekeringsmaaschappij, al dan niet aldaar? Je kunt zelf ook wel iets meer moeite doen, toch?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Boudewijn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:59:
Wellicht bij een verzekeringsmaaschappij, al dan niet aldaar? Je kunt zelf ook wel iets meer moeite doen, toch?
Sorry, inzettingvermogen is nooit sterk geweest

[ Voor 8% gewijzigd door Xypod13 op 10-12-2016 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ben jij nou degene die geholpen wil worden of wij? Volgens mij is tweakers geen afhaalchinees; we (ikzelf inclusief) helpen graag mensen met onze expertise, maar verwachten ook wat eigen inzet. Dat is een van de regels hier op het forum.
Ik vind bovenstaande reactie enigszins grappig maar vooral ook schofferend.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
kfaessen schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:52:
[...]

Er zijn anders al genoeg vliegtuigen in grote problemen gekomen door dat er vogels in motoren vliegen.

Hier staat een stukje erover: Wikipedia: Vogelaanvaring
Stoute vogels, laten we ze allemaal een bekeuring geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Nou, met al deze regels en dingen om even te vliegen vind ik wel een beetje stom. Ik snap de regels wel, maar om even te filmen, jeez

Weet niet of ik nog een drone ga kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Skimovic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:08:
[...]

Een vogel vliegt van nature weg van een naderende helicopter en heeft een stuk betere controle over z'n vlucht dan de gemiddelde amateur dronevlieger ;) Daarnaast weet de vogel niet beter en een dronevlieger kan wel degelijk beter weten. Je hebt nog altijd van die idioten die rondom Schiphol denken te kunnen vliegen en die verpesten het voor de rest :(

Goed, de gemiddelde drone zal het zoals je het zelf zegt afleggen tegen de rotorbladen van een helicopter (will it blend? :P), maar je wil niet weten wat een reparatie cq. vervanging van een rotorblad kost* omdat de impact met jouw drone voor schade heeft gezorgd. En als je dan ook nog eens onverzekerd bent omdat je geen vergunning had (en nota bene nog wist dat je die wel nodig had ook), ben je goed zuur.

Zie het als onverzekerd autorijden: de kans dat er wat misgaat is enorm klein, vooral als je een beetje rustig aan doet, maar _als_ het mis gaat staat iedereen hier ook klaar om te zeggen "Ja, maar dat was ook wel heel dom en nu ben je onverzekerd...". Ik zou er persoonlijk heel voorzichtig mee zijn: ergens afgelegen op een berg: prima, maar besef je ook goed dat je in het buitenland bent en je wellicht ook minder makkelijk verweren mocht je toch in de problemen komen.

* Schade aan composietmaterialen zoals veel gebruikt in rotorbladen is erg moeilijk te detecteren, vooral bij koolstofvezelversterkte materialen, omdat de delaminaties vaak dieper in het materiaal zijn en dus met het oog niet of nauwelijks zijn waar te nemen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 11-12-2016 00:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Larsd2001m schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:32:
[...]

Sorry, inzettingvermogen is nooit sterk geweest
Nou, dan mag je daar iets aan gaan veranderen. GoT is geen dumpplek voor vragen waar je geen zin in hebt om zelf iets voor te doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.