Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknl
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-08 22:48
Hi

Ik heb een ben benieuwd naar het verschil tussen de losse hdd,s van western digital en de externe schijven?
Als ik een externe WD MyBook 8TB Zwart koop kost deze 269 euro,
maar als ik een losse WD Red WD80EFZX, 8TB kost deze hdd 333 euro 8)7
Kan iemand mij het verschil vertellen? 8)7
waarom is de externe schijf goedkoper?

Deze schijf word trouwens gebruikt voor mijn plex server.
https://goo.gl/photos/CeX2WHawjUAbznfHA

De basis van mijn server is een Dell optiplex 790.
Prossesor :i5 2400s 2.5 ghz
Interne hdd: Crucial ssd 250gb
Externe hdd voor media opslag:

1x 1 TB WD My Book USB 2.0
1x 1 TB WD My Book USB 3.0
1x 2 TB WD My Book USB 3.0
1x 3 TB WD My Book USB 3.0
1x 4 TB WD My Book USB 3.0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
waarschijnlijk omdat er een ander type WD disk inzit.
De Losse schijf is een Red welke gemaakt zijn voor 24/7 (of NAS)

in je mybook zal een Green of Blue zitten waarschijnlijk

[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2016 19:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Vaak een Green 5400RPM.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknl
Downloader_NL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:49:
waarschijnlijk omdat er een ander type WD disk inzit.
De Losse schijf is een Red welke gemaakt zijn voor 24/7 (of NAS)

in je mybook zal een Green of Blue zitten waarschijnlijk
Zat ik ook aan te denken..maar ze maken geen ander type 8tb die goedkoper is, te minste niet los. in de variant green of blue.

[ Voor 3% gewijzigd door jknl op 09-12-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
In de externe drive zit de WD80EZZX volgens Google. Ben geen kenner van (WD) HD's, maar ik vermoed dat dit gewoon een reeks is waar ze geen aparte naam voor verzinnen (red, green, blue, black, ...), maar gewoon gebruiken voor externe hdd's.

Vergelijken met een Red is sowieso al een oneerlijke vergelijking, omdat deze juist de duurdere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
azziplekkus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:31:
In de externe drive zit de WD80EZZX volgens Google. Ben geen kenner van (WD) HD's, maar ik vermoed dat dit gewoon een reeks is waar ze geen aparte naam voor verzinnen (red, green, blue, black, ...), maar gewoon gebruiken voor externe hdd's.

Vergelijken met een Red is sowieso al een oneerlijke vergelijking, omdat deze juist de duurdere zijn.
Hoezo is dat een oneerlijke vergelijking ? het is de enige losse 8TB van WD dus dan heb je weinig andere keuze en toevallig is dit een red.

Volgens een topic op het WD Forum zit er een Blue in
https://community.wd.com/...-inside-wd80ezzx/154922/7

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2016 20:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Downloader_NL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:34:
[...]

Hoezo is dat een oneerlijke vergelijking ? het is de enige losse 8TB van WD dus dan heb je weinig andere keuze en toevallig is dit een red
Volgens de pricewatch bestaat er ook Gold en Purple.
Als je dan wat googled kom je ook op andere plaatsen uit waar je bovenstaand vermelde HD kan kopen:
https://www.amazon.com/We...5in-5400RPM/dp/B01LQVFIL2
Ik zie nergens vermeld staan dat het een red zou zijn. Waaruit kan je dat afleiden?
$206 dollar voor die schijf los, dus is 269 euro voor die schijf in een behuizing nog niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
ik zeg ook niet dat de WD80EZZX een Red is volgens mij ?

Ik geef alleen aan dat de schijf in de mybook een Blue is wat ook onderbouwd is op het WD Forum. De TS maakt zelf de connectie met een Red schijf hier ga ik alleen op verder

[ Voor 61% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2016 20:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Voor dat je je bericht aanpaste leek het alsof je insinueerde dat er een red inzat...

Uit je link lees ik dit:
fyi: the WD80EZZX with white Label in e.g. the MyCloud 8TB is NOT a WD Red (that are WD80EFZX). The german NAS-Support told me yesterday, that it is a WD Green (what is going to become the WD Blue series).
Een Green/Blue vergelijken met een red qua prijs, dat is toch een heel scheve vergelijking, zoals ik eerder al zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
azziplekkus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:49:
[...]

Voor dat je je bericht aanpaste leek het alsof je insinueerde dat er een red inzat...

Uit je link lees ik dit:

[...]

Een Green/Blue vergelijken met een red qua prijs, dat is toch een heel scheve vergelijking, zoals ik eerder al zei?
Ik vergelijk helemaal niks dat doet de TS als je zijn post leest zie je dat hij vraagt wat het prijs verschil is tussen de my book en een Red ik geef alleen antwoord op wat er in het mybook zit.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Downloader_NL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:34:

Hoezo is dat een oneerlijke vergelijking ?

[ Voor 38% gewijzigd door Opifex op 09-12-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ja dat komt uit jou post, maar je wilt het schijnbaar niet begrijpen, ik heb antwoord gegeven op zijn vraag succes ermee 8)7

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Ik begrijp het inderdaad niet, Ik zeg dat het een oneerlijke vergelijking is, waarop jij mij quote met te zeggen dat het geen oneerlijke vergelijking is :/

Maar goed, /thread

Modbreak:Heren, probeer de discussie nuttig te houden. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknl
Downloader_NL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:56:
Ja dat komt uit jou post, maar je wilt het schijnbaar niet begrijpen, ik heb antwoord gegeven op zijn vraag succes ermee 8)7
Ik heb de red als vergelijking genomen omdat dit de goedkoopste WD schijf was met 8TB.

Het enige wat ik heb kunnen vinden is het volgende van de WD site:

"The drive inside your external hard drive, network hard drive, WD TV, or router enclosure may vary depending on application. There are several things you should know about WD external hard drives:

Depending on model, the internal hard drive in an external enclosure could be either SATA or native USB.

We can only guarantee drive capacity. We cannot guarantee a particular internal hard drive model, data interface, rotational speed, or cache size in the external hard drive enclosure.

Dismantling any single-drive external enclosure to obtain this information will void the warranty of the hard drive.

Interface and cache of the hard drives inside the external enclosure does not affect the performance or the data transfer rate of the external hard drive unit."

Dus elke gefabriceerde my book kan een andere hdd hebben.
Ik wilde de vergelijking maken omdat ik de schijven wilde vergelijken in verband met de levensduur van de hdd,s.

Na flink wat zoek werk heb ik ontdekt dat de 8tb my books onder andere worden uitgevoerd met HGST He Series en ook wd red Series maar dan white labeld ...let wel dat deze wat betreft prestaties zijn gedowngraded via de firmware.
Ook zijn er verschillende varianten met 5400 en 7200RPM.

Voor wie geintreseerd is kan hier meer details vinden:

https://www.pcper.com/rev...rly-Retail-8TB-WD-My-Book

https://www.servethehome....0rpm-wd80ezzx-benchmarks/

[ Voor 16% gewijzigd door jknl op 09-12-2016 21:48 ]

Pagina: 1