Beeld te groot voor monitor + valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Teide Schepers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-11-2020
Na een hoop gepruts met mijn computer en beeldscherm ben ik hier uitgekomen om toch maar te vragen hoe het zit. Wat er dus aan de hand is is dat het beeld te groot is voor de monitor. Ik kan dus met mijn muis 'uit het scherm gaan'. Ik kan niet de volledige takenbalk zien en de iconen die aan de rechterkant staan.

Ik gebruik als scherm een Philips philips 241TE5LB/00
En heb 'm aangesloten op een MSI Geforce GTX 1050 videokaart
Verder gebruik ik als besturingssysteem Windows 10 PRO

Ik heb gekeken naar andere topics maar heb niets nuttigs gevonden helaas en in de meeste gevallen ging het daar op een besturingssysteem windows vista of winsows 7.

alvast bedankt!

Beste antwoord (via Teide Schepers op 09-12-2016 19:54)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- Hoe heb je de monitor aangesloten (welke aansluiting)?
- Is het een probleem van de laatste tijd, of al sinds het begin?
- Indien het eerste, kun je toevallig nog voor de geest halen of er wijzigingen zijn geweest die dit gedrag wellicht kunnen verklaren? Drivers geupdate oid?
- Post eens een screenshotje van jouw windows instellingen?
- Is het niet gewoon een incorrecte instelling op de monitor zelf? Deze al gereset naar fabrieksinstellingen?

Ps. Dat andere topics over windows 7 gaan wil natuurlijk niet direct betekenen dat deze irrelevant zijn. Als er b.v. sprake zou zijn van een kabelbreukje, is het effect op elk OS hetzelfde.

Wat heb je trouwens zelf al geprobeerd? Zaken als andere kabel, andere aansluiting, andere drivers etc. etc. zijn zeer makkelijk uit te voeren en scheelt ons een hoop gissen.

[ Voor 29% gewijzigd door Switchie op 09-12-2016 19:05 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- Hoe heb je de monitor aangesloten (welke aansluiting)?
- Is het een probleem van de laatste tijd, of al sinds het begin?
- Indien het eerste, kun je toevallig nog voor de geest halen of er wijzigingen zijn geweest die dit gedrag wellicht kunnen verklaren? Drivers geupdate oid?
- Post eens een screenshotje van jouw windows instellingen?
- Is het niet gewoon een incorrecte instelling op de monitor zelf? Deze al gereset naar fabrieksinstellingen?

Ps. Dat andere topics over windows 7 gaan wil natuurlijk niet direct betekenen dat deze irrelevant zijn. Als er b.v. sprake zou zijn van een kabelbreukje, is het effect op elk OS hetzelfde.

Wat heb je trouwens zelf al geprobeerd? Zaken als andere kabel, andere aansluiting, andere drivers etc. etc. zijn zeer makkelijk uit te voeren en scheelt ons een hoop gissen.

[ Voor 29% gewijzigd door Switchie op 09-12-2016 19:05 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
En voor de zekerheid ook maar even de videokaartdriver updaten, maar zonder meer informatie is dit niet meer dan een wilde gok

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 17:02
Wat is de resolutie waar je je videokaart op hebt ingesteld, en wat is de resolutie van je monitor.
Normaal is het gebruikelijk dat je dit gelijk zet...

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:26
Is waarschijnlijk een instelling in je driver. Heb hetzelfde wel eens gehad op een AMD kaart, dus weet niet helemaal waar de instelling voor jou zou moeten staan.
Probeer anders de fix in het topic dat ik hier post.
http://www.tomsguide.com/...tor-screen-cut-edges.html

• Teide Schepers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-11-2020
Switchie hartstikke bedankt voor de tip om de monitor te resetten had er zelf niet aan gedacht verder bedankt het is allemaal gelukt !!
Pagina: 1