• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 15:39
Ik kreeg de vraag na te denken over de volgende situatie:

Op een locatie zonder voorzieningen zoals stroom en wifi moet een heel jaar lang elke dag van 6 tot 19 uur elke 10 minuten een foto gemaakt worden, een timelapse dus.

Een zonnepaneeltje is een optie, maar misschien een simpele powerbank ook wel? Heeft er iemand ervaring met een dergelijke situatie of weet er iemand een ideale situatie? Het idee is dat er elke week wel iemand langsgaat voor om het kaartje te legen en eventueel accu te wisselen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste wat in me opkomt is een vorm van wekker die tussen die tijden elke 10 minuten een signaal naar een simpele (oudere) camera geeft, 1x voor aan, 1x klik, 1x uit, beide zullen toch wel een behoorlijke tijd mee moeten gaan. Elke week kan je dan wel een even accu/batterij en kaarte vervangen.

Geen wifi/stroom kan je voor de wekker ook een 2g/3g ontvanger gebruiken (of zelfs adruino boordje), deze op afstand (sms?) steeds laten werken. Oude nokia's zullen wel een weekje standby halen?

Camera kan je anders een IP camera nemen met USB opslag, hoef je zelfs niet aan de camera te zitten (met kans op verschuiven).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
Als ik even een timelapse camera google waar een manual bij zit:
https://www.conrad.nl/nl/...lc-200-tlc200-860690.html
Dan lees ik in de manual dat je bij 10 min interval ongeveer 2 maanden met een setje van 4 penlites doet.
En op een SD kaart van 4GB is plek voor 30.000 frames. Volgens jouw specs is dat genoeg voor een jaar. (32GB is mogelijk).

Bij een camera die hiervoor gemaakt is, hoef je dus helemaal niet moeilijk te doen met powerbanks ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 09-12-2016 16:40 ]

TheS4ndm4n#1919