5 van de 14 notebooks vlam gevat. De overige retourneren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:22
Beste mede tweakers,

Hopelijk plaats ik mijn vraag hier in het goede sub forum en kunnen jullie ons helpen met een verveldende kwestie.

In maart van dit jaar hebben wij bij Dell een order geplaatst voor 14 Dell Precision notebooks die wij allemaal perfect, op de opgegeven afleverdatum, hebben mogen ontvagen. Direct toen wij de notebooks in gebruik hebben genomen viel het ons op dat alle notebooks een zeer erge vorm van coil whine vertoonden. Hierop Dell gecontacteerd maar er werd ons verteld dat dit "normaal" was bij dit type notebook.

Nu zitten wij echter in de situatie dat de notebooks bij bosjes uitvallen en letterlijk in brand vliegen (zeer warm, rook uit de notebook etc.). Er zijn er inmiddels 5 van de 14 op deze manier heen gegaan waardoor wij d onze collega's dan ook niet meer met deze notebooks op het vliegtuig durven te laten stappen. Dell zegt echter; "dat er 5 van de 14 vlam hebben gevat, betekent niet dat de ander 9 ook dezelfde problemen krijgen". Iets waar wij het duidelijk niet mee eens zijn. De consludie kan (in onze ogen) getrokken worden dat er toch echt iets mis is met de door ons bestelde batch.

De vraag is nu: Is er gerechtelijk iets wat wij kunnen ondernemen om de overige 9 toch terug te sturen naar Dell?

edit:

Misschien ook belangrijk om in deze te vermelden: Dell heeft eerst aangegeven een van deze laptops te willen gaan onderzoeken in Ierland. Iets waar wij natuurlijk zeer blij mee waren aangezien ook wij willen weten waar de oorzaak van het probleem zit.

Helaas is dit onderzoek vanuit het hoger management (na het tweemaal te hebben aangevraagd via onze case agent) afgeschoten met de melding dat de problemen als "fix on failure" worden behandeld. Met andere woorden; een notebook wordt vervangen zodra deze kapot is.

Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Nano2009 op 09-12-2016 16:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
En wat zeiden ze bij Dell toen je voorstelde om de andere notebooks (ook) terug te sturen?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geef eens wat meer details? welke type precision, waar zit de coilwhine precies en waar komt de rook vandaan etc?

Waarschijnlijk zul je pragmatisch moeten zijn en ze een handje moeten "helpen" met een continue zware maar reeele belasting..

Dus net zo lang een cpu benchmark icm furmark draaien tot ze ook gaan roken oid. :)

Want als Dell zo doet dan lijkt me het idd lastig om laptops die nog wel "ok" zijn makkelijk teruggestuurd te krijgen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Belachelijke reactie van Dell zeg... Dat ze niet direct die andere 9 innemen is me een raadsel, dit is een leuk stukje publiciteit die ze het liefste in de doofpot willen stoppen natuurlijk.
Wie heb je van Dell gesproken? Iemand met enige vorm van gezag of alleen maar de 1e lijns helpdesk?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Tja, het zal een zakelijke bestelling zijn en dan zijn je rechten niet zo sterk.

Ik zou Dell nogmaals vragen de batch om te wisselen en ze anders aansprakelijk te stellen voor de (vervolg) schade.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Atlas schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:08:
Belachelijke reactie van Dell zeg... Dat ze niet direct die andere 9 innemen is me een raadsel, dit is een leuk stukje publiciteit die ze het liefste in de doofpot willen stoppen natuurlijk.
Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel van die Samsung-telefoons zijn gaan branden. Ik schat 1:10000 of minder, en toch werden ze allemaal teruggeroepen.
5 van de 14 lijkt me een reden voor een massale terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
RemcoDelft schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:18:
[...]

Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel van die Samsung-telefoons zijn gaan branden. Ik schat 1:10000 of minder, en toch werden ze allemaal teruggeroepen.
5 van de 14 lijkt me een reden voor een massale terugroepactie.
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf om welke het gaat. En waar ze vandaan komen. Het gebeurt wel is dat een batch verrot is. En snel een hoop rotte appels heeft. Moet je dan alles(dus wat jij zegt ook van andere batches) terughalen? Of alleen uit 1 batch? Ik kan mij de reactie van Dell enig sinds begrijpen als ze niet allemaal uit 1 batch komen.
Atlas schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:08:
Wie heb je van Dell gesproken? Iemand met enige vorm van gezag of alleen maar de 1e lijns helpdesk?
Waarom is het belachelijk? Ja 5 van de 14 is veel. Alleen met de info de we van de TS krijgen kan je niet een echt oordeel vellen. En waar moet je dan de grens trekken? Komen ze van de zelfe batch af? Of komen ze van verschillende tijdslijnen?

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 09-12-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

Tys

Ook zakelijk is Dell best stug hoor, ik kan mij nog een batch van de Optiplex 390 serie herinneren (stuk of 100) en over de loop van een half jaar zijn in ieder apparaat letterlijk stuk voor stuk de moederborden vervangen voor een andere revisie. En maar blijven ontkennen dat er iets mis mee was (in het algemeen dus). Maar 100x een monteur langs sturen voor het vervangen van een bordje was geen enkel probleem.

Je kunt er je twijfels bij hebben, maar de ervaring leert mij in ieder geval dat niemand een groter probleem gaat erkennen, zeker niet bij 14 stuks.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:22
maratropa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:03:
Geef eens wat meer details? welke type precision, waar zit de coilwhine precies en waar komt de rook vandaan etc?

Waarschijnlijk zul je pragmatisch moeten zijn en ze een handje moeten "helpen" met een continue zware maar reeele belasting..

Dus net zo lang een cpu benchmark icm furmark draaien tot ze ook gaan roken oid. :)

Want als Dell zo doet dan lijkt me het idd lastig om laptops die nog wel "ok" zijn makkelijk teruggestuurd te krijgen..
Het gaat om de Dell Precision 3510 waarbij de coil whine tussen het scherm en het toetsenbord vandaan komt. De rook komt van de achterkant en aan de onderkant van de laptop.

Misschien ook belangrijk om in deze te vermelden: Dell heeft eerst aangegeven een van deze laptops te willen gaan onderzoeken in Ierland. Iets waar wij natuurlijk zeer blij mee waren aangezien ook wij willen weten waar de oorzaak van het probleem zit.

Helaas is dit onderzoek vanuit het hoger management (na het tweemaal te hebben aangevraagd via onze case agent) afgeschoten met de melding dat de problemen als "fix on failure" worden behandeld. Met andere woorden; een notebook wordt vervangen zodra deze kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

emnich schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:16:
Tja, het zal een zakelijke bestelling zijn en dan zijn je rechten niet zo sterk.

Ik zou Dell nogmaals vragen de batch om te wisselen en ze anders aansprakelijk te stellen voor de (vervolg) schade.
Mag toch hopen dat je ondanks dat de laptops zakelijk aangeschaft zijn je toch wel langer dan 9 maanden garantie hebt, zeker bij zo'n aanschaf.

Viel mij eerder dit jaar ook al op, dat de support van Dell ook niet meer is wat het geweest is. Je moet haast zelf een grote mond opzetten vooraleer Dell zelf in beweging komt en veel achter de vodden aan zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

CH40S schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:25:
[...]
Mag toch hopen dat je ondanks dat de laptops zakelijk aangeschaft zijn je toch wel langer dan 9 maanden garantie hebt, zeker bij zo'n aanschaf.

Viel mij eerder dit jaar ook al op, dat de support van Dell ook niet meer is wat het geweest is. Je moet haast zelf een grote mond opzetten vooraleer Dell zelf in beweging komt en veel achter de vodden aan zitten.
Als de notebooks nog niet kapot zijn, kan je ook geen aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nano2009 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:23:
[...]

Het gaat om de Dell Precision 3510 waarbij de coil whine tussen het scherm en het toetsenbord vandaan komt. De rook komt van de achterkant en aan de onderkant van de laptop.

gebeurd het bij bepaalde belasting? ( dus zware cpu, disk of gpu load of een combi daarvan? )

specs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11
Misschien moet topicstarter Dell vragen of ze voorkeur hebben voor een item met foto's/video op Tweakers, reddit of elders.

Werkgever van topicstarter is er mee bekend dat dit juridisch een fors aansprakelijksrisico kan betekenen, bijvoorbeeld als een exemplaar door een medewerker naar huis meegenomen wordt en de boel afbrandt?

Bovenstaande gebaseerd op de formulering 'letterlijk in brand vliegen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Die 9 overige laptops in ieder geval geen seconde meer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Nano2009 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:31:

De vraag is nu: Is er gerechtelijk iets wat wij kunnen ondernemen om de overige 9 toch terug te sturen naar Dell?
Ik verwacht wel wat meer inzet bij een topic als dit dan gewoon je vraag neer plempen. Wat heb je zelf gevonden? En waar kom je niet uit? Welke contact is er allemaal al geweest met Dell etc. Voor nu laat ik het topic even open, maar dan wel op de voorwaarde dat er eigen inzet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:50
Lastig, ooit met Dell Optiplex desktops gehad dat de bekende elco's knapten. Toen we er een stuk of 10 gehad hadden waren we het ook meer dan zat (pakweg 100 werkplekken) en heeft het alsnog even geduurd voor er 'spontaan' een omruilactie voor moederborden kwam. Is in een paar dagen schroeven door een 'engineer' (student) allemaal vervangen. Ging maand of wat overheen, maar werd wel opgelost.

In jullie geval: hoe serieus bedoel je brand? Stonk het apparaat alleen of was er echt zichtbare rook of vlammen? Ik bedoel, Dell zou toch niet willen dat je van deze notebooks ontvlambare filmpjes op twitter gaat zetten - tis in ieders belang dat dit netjes wordt opgelost :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de (juridische) vraag is: waarom zou je de overige laptops terug willen sturen? ik neem tenminste even aan dat het niet om een consumentenaankoop gaat, dus dan kom je in een andere 'categorie' teregt. eentje waar jij als claimer al snel de bewijslast zult moeten aanvoeren ipv dat de verkoper zn onschult zal moeten aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Laatst online: 22-09 22:02
Pff, wat een situatie. Als er 1 laptop affikt, is het een ongeluk. Bij 2 stuks zou ik meteen al eisen dat Dell de hele bups terugneemt. Maar 5?? Die dingen zijn levensgevaarlijk!

Kun je anders wat foto's posten van de afgebrande laptops?

Mocht Dell moeilijk blijven doen, dan zou ik inderdaad de publiciteit opzoeken. Dat 5 Dell laptops spontaan in de fik vliegen, lijkt me wel een nieuwsartikeltje waardig, zeker gezien recent nieuws over meer af fikkende hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
hjkv schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:20:
Pff, wat een situatie. Als er 1 laptop affikt, is het een ongeluk. Bij 2 stuks zou ik meteen al eisen dat Dell de hele bups terugneemt. Maar 5?? Die dingen zijn levensgevaarlijk!

Kun je anders wat foto's posten van de afgebrande laptops?

Mocht Dell moeilijk blijven doen, dan zou ik inderdaad de publiciteit opzoeken. Dat 5 Dell laptops spontaan in de fik vliegen, lijkt me wel een nieuwsartikeltje waardig, zeker gezien recent nieuws over meer af fikkende hardware...
Ik lees alleen in de titel dat ze vlam vatten. In zijn verhaal lees is erg warm en rook. (Wat is erg warm?) en rook kan ook verbrand stof zijn. En tuurlijk is het niet goed dat er 5 laptops heen zijn gegaan. Maar met dit verhaal ze levensgevaarlijk te noemen vind ik wel wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:54
loki504 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:42:
[...]

Ik lees alleen in de titel dat ze vlam vatten. In zijn verhaal lees is erg warm en rook. (Wat is erg warm?) en rook kan ook verbrand stof zijn. En tuurlijk is het niet goed dat er 5 laptops heen zijn gegaan. Maar met dit verhaal ze levensgevaarlijk te noemen vind ik wel wat ver gaan.
Hoeveel stof kan zo'n ding in 9 maanden vergaren?
Ik reis regelmatig met het vliegtuig voor mijn werk, en gebruik mijn laptop ook vaak in het vliegtuig. Stel je voor dat dit in een vliegtuig gebeurd. Alleen de paniek die uit kan breken is al levens gevaarlijk. Laat staan wat er gebeurd als dat ding daadwerkelijk vlam vat.

Als ik de locatie van de coil-wine en de oorsprong van de rook even naar de dell laptops waar ik de afgelopen tijd mee gewerkt heb vertaal klinkt dit als een accu probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Nano2009 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:31:
Beste mede tweakers,

Hopelijk plaats ik mijn vraag hier in het goede sub forum en kunnen jullie ons helpen met een verveldende kwestie.

In maart van dit jaar hebben wij bij Dell een order geplaatst voor 14 Dell Precision notebooks die wij allemaal perfect, op de opgegeven afleverdatum, hebben mogen ontvagen. Direct toen wij de notebooks in gebruik hebben genomen viel het ons op dat alle notebooks een zeer erge vorm van coil whine vertoonden. Hierop Dell gecontacteerd maar er werd ons verteld dat dit "normaal" was bij dit type notebook.

Nu zitten wij echter in de situatie dat de notebooks bij bosjes uitvallen en letterlijk in brand vliegen (zeer warm, rook uit de notebook etc.). Er zijn er inmiddels 5 van de 14 op deze manier heen gegaan waardoor wij d onze collega's dan ook niet meer met deze notebooks op het vliegtuig durven te laten stappen. Dell zegt echter; "dat er 5 van de 14 vlam hebben gevat, betekent niet dat de ander 9 ook dezelfde problemen krijgen". Iets waar wij het duidelijk niet mee eens zijn. De consludie kan (in onze ogen) getrokken worden dat er toch echt iets mis is met de door ons bestelde batch.

edit:

Alvast bedankt.
Even helemaal los van uw situatie, maar persoonlijk ben ik al een lange tijd bezig met een Attitude e5570 die al 3x een nieuw mainboard heeft gehad en ze het nog steeds niet kunnen repareren.

En vervangen willen ze eigenlijk niet ( een nieuw exemplaar )

De notebook is 3 maanden oud :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Nivado schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:20:
[...]

Ik reis regelmatig met het vliegtuig voor mijn werk, en gebruik mijn laptop ook vaak in het vliegtuig. Stel je voor dat dit in een vliegtuig gebeurd. Alleen de paniek die uit kan breken is al levens gevaarlijk. Laat staan wat er gebeurd als dat ding daadwerkelijk vlam vat.

Als ik de locatie van de coil-wine en de oorsprong van de rook even naar de dell laptops waar ik de afgelopen tijd mee gewerkt heb vertaal klinkt dit als een accu probleem.
Ik zeg nergens goh ga die dingen lekker in het vliegtuig. Maar om die dingen als levensgevaarlijk te bestempelen vind ik wel erg ver gaan met de info die we van de TS hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 08:03
Mektheb schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:29:
[...]

Even helemaal los van uw situatie, maar persoonlijk ben ik al een lange tijd bezig met een Attitude e5570 die al 3x een nieuw mainboard heeft gehad en ze het nog steeds niet kunnen repareren.

En vervangen willen ze eigenlijk niet ( een nieuw exemplaar )

De notebook is 3 maanden oud :(
Zou even in de voorwaarden kijken. Persoonlijk ben ik erg ervaren met Lenovo en hun garantie afwikkeling en weet uit eerdere ervaringen, en de voorwaarde, dat Lenovo 3 maal een reparatiepoging uitvoert en hierna het systeem volledig swapt.

Ik weet niet of dit wettelijk geregeld is. Mijn ervaring is zowel met zakelijk aangeschafte systemen als privé aangeschafte systemen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Laatst online: 22-09 22:02
loki504 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:43:
[...]

Ik zeg nergens goh ga die dingen lekker in het vliegtuig. Maar om die dingen als levensgevaarlijk te bestempelen vind ik wel erg ver gaan met de info die we van de TS hebben gekregen.
Een laptop hoor je bij een vliegreis mee te kunnen nemen. Dat is normaal gebruik. Dan is het ontzettend gevaarlijk als het ding ineens heet wordt en begint te roken. Als het ding in een tas zit, kan die bv. vlam vatten. Levensgevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:54
loki504 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:43:
[...]

Als ik mijn laptop niet mag gebruiken in het vliegtuig. het niet veilig is mijn laptop in het vliegtuig te gebruiken, mag mijn werkgever hem houden. Daar heb ik niets aan. Die heeft er dus op zijn beurt ook niets meer aan.

Daarnaast ken je vast wel het gezegde "waar rook is, is vuur". Het feit dat dat ding begint te roken is een direct brand gevaar.
Brand is levens gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Niet overal waar rook is vuur...(vaak genoeg wel maar niet altijd). En ik geef ook nergens aan dat er niet iets mis mee kan zijn. Maar omdat ze warm worden en er rook bestempel ik die dingen niet als levensgevaarlijk. Of gaan we klappertjes pistolen nu ook massaal als levensgevaarlijk bestempelen omdat als je die dingen op een vliegveld trekt er paniek uit kan breken.

En ja het vervelend als ze niet in het vliegtuig gebruikt kunnen worden. Maar ik zou ze op bepaalde plekken gewoon gebruiken. En je laptop aan in je tas stoppen is nooit slim geweest dus nu ook niet.

Het is aan de TS om te bepalen wat hij er mee doet. Maar ik geef hem weinig kans dat ze alles terug nemen. Zeker als hij niet de moeite heeft genomen om er foto's van te maken. Of te vertellen om welke temps het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 22:18
Als ik de beschrijving van TS zo lees dan is het nog even gissen naar de technische oorzaak. Voor mijn gevoel ligt het in een DC-to-DC vermogensconverter waarin mogelijk een component en/of soldeerverbinding niet voldoende is gedimensioneerd. Maar dit vermoeden kan ik verder niet onderbouwen.

Er zijn dus al vijf machines in spreekwoordelijk rook opgegaan en daarbij is nog geen vervolgschade of persoonlijk letsel ontstaan? Hopelijk blijft dit zo. Het zou zonde zijn als er ernstige gebeurtenissen volgen uit een dergelijk technisch defect. De verzekering van Dell dekt het vast wel maar als persoon of bedrijf zit je eventueel wel met de ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Nivado schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:20:
[...]

Volgens mij schakelt een laptop zichzelf uit als de de GPU te warm word.
Of het geeft een waarschuwing.

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 11-12-2016 14:07 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 10:22
Is het een idee om de brandverzekering te laten meespelen?

Je zou aan hun kunnen vragen of het eventueel als nalatig gezien kan worden als jullie met de overige laptops blijven werken, wetende dat ze zeer heet kunnen worden. Moest je op die vraag een positief antwoord krijgen, kan je daarmee naar Dell stappen, en zeggen dat de laptops nu feitelijk onbruikbaar zijn, tenzij ze eventuele vervolgschade op hun willen nemen.

Zouden ze zoiets weglachen bij Dell, of toch eens 2 keer nadenken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Nog nooit zoiets belachelijks gehoord. Dell speelt letterlijk met vuur als dit breder in de publiciteit komt.
Los daarvan, je kunt je medewerkers er gewoon niet meer mee laten werken.
1. gevaarlijk
2. als laptop stuk gaat tijdens gebruik levert dit bedrijfsschade op. De medewerker is misschien werk kwijt, en zeker een hoop tijd.
Ik zou het zeer hard spelen richting Dell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
Tyson schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:21:
Ook zakelijk is Dell best stug hoor, ik kan mij nog een batch van de Optiplex 390 serie herinneren (stuk of 100) en over de loop van een half jaar zijn in ieder apparaat letterlijk stuk voor stuk de moederborden vervangen voor een andere revisie. En maar blijven ontkennen dat er iets mis mee was (in het algemeen dus). Maar 100x een monteur langs sturen voor het vervangen van een bordje was geen enkel probleem.

Je kunt er je twijfels bij hebben, maar de ervaring leert mij in ieder geval dat niemand een groter probleem gaat erkennen, zeker niet bij 14 stuks.
Dat kan ik me ook nog goed herinneren. Ik kreeg op m'n stageplek destijds een soldeerbout en een zak vol caps in m'n handen gedrukt. Onder het mom, we gaan het zelf wel repareren, want ook daar kwam elke keer een monteur... :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:38
maratropa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:03:

En als je dit nu gelijk doet op het kantoor van Dell.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het ging om Dell laptops, dus heeft vrij weinig met dat nieuwsartikel te maken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Yorinn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Het ging om Dell laptops, dus heeft vrij weinig met dat nieuwsartikel te maken.
oops.. Zat met het idee in mijn hoofd dat het om HP's ging.. Soms laat je geheugen je wel eens in de steek. En ben je te "lui" om te controleren. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:45
Wellicht wel interessant om nog even te checken of beide laptops dezelfde accu hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:18
Als TS met een status-update wilt komen, komt die vanzelf wel. Daar hoeft niet na een half jaar naar gevraagd te worden. Ook eigen ervaringen posten is niet echt.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 22-08-2017 21:04 ]

Pagina: 1