hallo,
ik probeer voor het eerst met een database te werken. ik heb mijn database gelinkt maar hij geeft altijd aan foute gebruikers naam of wachtwoord. ik heb ik mijn database een tabel en daar staat in: id-----username----password-----email
maakt dit uit? of moet ik er alleen de gebruikersnaam en wachtwoord er in zetten?
ik heb wamp gedownload en als ik localhost in typ dan heb ik daar een database
ik probeer voor het eerst met een database te werken. ik heb mijn database gelinkt maar hij geeft altijd aan foute gebruikers naam of wachtwoord. ik heb ik mijn database een tabel en daar staat in: id-----username----password-----email
maakt dit uit? of moet ik er alleen de gebruikersnaam en wachtwoord er in zetten?
ik heb wamp gedownload en als ik localhost in typ dan heb ik daar een database
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php $host="localhost"; // Host name $username="root"; // Mysql username $password=""; // Mysql password $db_name="periode2"; // Database name $tbl_name="users"; // Table name // Connect to server and select databse. mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect"); mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB"); // username and password sent from form $myusername=$_POST['gebruikersnaam']; $mypassword=$_POST['wachtwoord']; // Mysql_num_row is counting table row $count=mysql_num_rows($result); // If result matched $myusername and $mypassword, table row must be 1 row if($count==1){ // Register $myusername, $mypassword and redirect to file "login_success.php" session_register("myusername"); session_register("mypassword"); header("location:login_success.php"); } else { echo "Wrong Username or Password"; } ?> |
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 14:03 ]