Draytek 2132F series port forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinsemillia
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik ben al enige tijd bezig met het forwarden van een port voor de game space engineers. Echter wanneer alles ingesteld staat zoals het moet, is de port nog steeds gesloten. Op dit moment staat de upnp open, ik heb een static ip, ik sta in de dmz en ik heb de specifieke port open gezet. Het betreft de port 27015 tm 27030. Ik heb vanuit mijn provider, Vodafone, een Draytek 2132Fvn router gekregen, deze heeft ontzettend veel opties, maar ik raak al snel de weg kwijt hierin. Als ik in command promp onder ipconfig/all kijk dan zie ik dat mijn ip statisch is.

( de port die open staat screenshot) https://www.mupload.nl/img/tjifhlaabrpqb.png
( de dmz) https://www.mupload.nl/img/8clhykvw0blsq.png
(upnp) https://www.mupload.nl/img/b4lxdaiwclhux.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb twee maal de Vodafone technische dienst gebeld. Echter hebben de medewerkers (die ik gesproken heb) hier geen verstand van port forwarding, en is het eigenlijk niet de bedoeling dat ze met dit soort zaken helpen. Via het Vodafone forum heb ik ook een handleiding gebruikt voor port forwarding, maar dit geeft het zelfde resultaat als wanneer ik het zelf doe.

Wat mis ik hier? Heb ik iets fout gedaan en zo ja wat dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Sinsemillia op 09-12-2016 14:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt 't driedubbelop gedaan.

Als je upnp aanzet, kunnen clients on the fly poorten openen en sluiten
Als je port forwarding aanzet opent de router de port en stuurt alles door naar een intern ip-adres
In de DMZ ontvang je de ip-pakketten op alle poorten, behalve de poorten die het modem (de router, eik) zelf gebruikt.

Als je daar even over nadenkt, ga je inzien dat - in jouw geval - port 27015 t/m 27030 valt in de categorie "poorten die het modem zelf gebruikt", want er is een port-mapping voor gemaakt. Verkeer naar die poorten wordt dus niet naar de DMZ host gestuurd.

Maak een keuze uit één van de drie opties die je hebt en zet de andere twee uit.
En check je windows firewall; als die dicht staat kun je port-forwarden tot je een ons weegt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinsemillia
Heel erg bedankt voor uw reactie. Ik heb nu het volgende geprobeerd. Upnp en de forwarding uitgezet, en de dmz open gelaten. Ook mijn windows firewall staat uit. Nu is inderdaad mijn port 80 geopend, maar de rest nog niet. Ik ben enigszins een leek hierin. port 27016 is helaas nog steeds gesloten. Daarna heb ik geprobeerd via de upnp en de rest uit geschakeld, ook dit werkte niet. Als laatste heb ik het via de forwarding geprobeerd, maar hierbij is zelfs port 80 gesloten. Wat doe ik nu nog fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:32
Allereerst een poort openzetten bestaat niet, die term sugereert iets anders dan wat bedoelt wordt.

Je kunt alleen verkeer dat naar een bepaalde poort gestuurd wordt vanaf het internet "forwarden" naar een ipadres op je Lan.
Kiezen voor DMZ is niet slim want het ipadres (je pc) hangt dan volkomen open aan het internet , dat is vragen om een hacker.

Je moet gewoon de poorten die jouw game nodig heeft om te werken forwarden naar het ip adres van de pc waar je die game op wilt draaien.
Heeft die PC waar je die game op draait wel het ipadres 192.168.1.12 en is dat een fixed ipadres.
Als je die via dhcp krijgt kun je zomaar een ander ip adres op je pc krijgen en werkt die port forwarding niet meer.

Dus niks prutsen met upnp of dmz want die maken de boel zo lek als een zeef.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Met ^

Draait Spade Engineers op het moment dat je aan het testen bent? Naast de forward moet er natuurlijk ook wel iets luisteren (en antwoorden) op de pc waar de forward naar toe verwijst.

Verder nog een tip: gebruik geen statische adressen. Gebruik in plaats daarvan reservations (reserve ringen?) in je DHCP server. Daarmee zorg je ervoor dat alles op een plek beheerd wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinsemillia
Ik heb nu de server aan de praat gekregen op een laptop die naast mijn pc staat. Deze laptop heeft een statisch ip gekregen, namelijk 192.168.1.12. De enige manier waarop ik hem werkende krijg is door voor de dmz te kiezen, en de server via port 80 te draaien. Dit is natuurlijk geen goede oplossing als ik het zo hoor. Wanneer ik de specifieke port open zet, de server aan zet, en vervolgens test of de port open staat is hij nog steeds gesloten. Ook wanneer ik voor dmz kies dan is de port 27016 nog steeds gesloten.

BenV: Je moet gewoon de poorten die jouw game nodig heeft om te werken forwarden naar het ip adres van de pc waar je die game op wilt draaien. Bedoel je hiermee dat ik de port moet forwarden naar de laptop waar de server op draait, of de pc waarop ik het spel zelf speel? Ik neem aan de eerste.

Lier: bedankt voor de tip van de DHCP!

[ Voor 4% gewijzigd door Sinsemillia op 10-12-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:32
Hmm over verwarring gesproken.

Als ik het goed begrijp wil je zelf een server draaien?

Als je die server wilt bereiken kun je dat gewoon via z'n ipadres doen en is er helemaal geen forwarding nodig.
Dus in je browser ingeven 192.168.1.12:80 , dan kom je binnen op port 80 van je pc en als het goed is bereik je dan de server.

Als je vanaf het internet komt dan zul je ook poort 80 moeten forwarden naar 192.168.1.12

Hoe test je dan of die 27016 "gesloten" is?

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 10-12-2016 20:15 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1