Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851243

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op mijn werk houden we elke maand een vergadering buiten werktijd, welke gemiddeld 2,5 tot 3 uur duurt. In de basis heb ik al problemen met deze vergadering, omdat iedereen hier naar toe komt zonder van te voren na te denken over de punten die besproken worden. Dat gebeurt dan tot mijn ergernis ter plaatse, op een niveau waar ik niet over te spreken ben.

Maar dat terzijde, krijgen we deze uren nooit uitbetaald. Ik heb zelf een MBO ICT functie waarbij ik ICT diensten verleen bij MKB en soms particulieren. Ik ben 25 jaar, heb 5 jaar werkervaring (bij dit bedrijf). Wekelijks breng ik ongeveer 45 uur op het werk door, waar 5 uur pauze bij in zit. Als vergoeding krijg ik 2150 bruto, waarvoor ik naar mijn mening goed werk verzet en een hoge inzet heb.

Ik heb aangegeven dat ik deze wel betaald wil gaan krijgen, maar hij gaat hier niet in mee. Vaak zit ik tot 10 of 11 uur 's avonds te vergaderen (discussieren).

Mijn werkgever wilt deze uren niet uitbetalen omdat het niet factureerbare uren zijn en acht dat dit bij mijn salaris in zit, maar wij hebben duidelijk de afspraak gemaakt dat als ik meer dan 30 minuten langer aanwezig ben, ik overbetaald krijg.

Mijn mening is dat het niet uit maak wat ik doe, of dit nu dweilen is of dat ik bij een klant zit.

Wat is jullie mening hier over?

Ik ben overigens al jarenlang (8+) lid, maar i.v.m. privacy heb ik een nieuw account aangemaakt.

Met vriendelijke groet,
Werknemer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 851243 op 09-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:57
Ik weet niet of je voor die paar euro netto extra zoveel heisa moet gaan maken als de baan / werkgever je goed bevalt. Als dat niet zo is Kun je dat wel doen en als hij er niet mee akkoord gaat bijvoorbeeld kunnen gaan kijken naar ander werk, als je dat wilt..

Je zou in plaats daarvan met hem kunnen gaan kijken of de aanwezige zich niet beter voor kunnen bereiden (verplicht) zodat de vergadering sneller en vlotter verloopt en ook echt toegevoegde waarde heeft.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41
Je hebt 2 opties.
1. Niet meer op komen dagen als je niet betaald krijgt.
2. Accepteren dat het zo werkt bij jullie.

Wij kunnen niet voor je inschatten wat de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk ook even naar de tabel in Het (on)bestaan van het middeninkomen Je kunt net rond het punt zetten waar 90% van de uitbetaling wordt wegbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat het er voornamelijk vanaf hangt wat voor werk je doet. Als je 30 uur/week werk doet wat niet direct gebeurt bij/met de collega's van de vergadering, dan valt er nog wel een redelijk standpunt vanuit jouw werkgever te bedenken.

Maar als je 39 uur/week met exact dezelfde collega's dagelijks werk doet en sommige topics zijn op de werkvloer al langsgekomen/opgelost, lijkt me de vergadering redelijk doelloos en "dus" factureerbaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:49
Ik werk inmiddels bijna 10 jaar voor dezelfde detacheerder. Toen ik daar begon werden bijeenkomsten in de avonduren ook betaald. Je mocht daarvoor uren schrijven. In de loop van de crisistijd is dit extraatje afgeschaft. De uren die je maakt buiten de facturabele uren mag je niet meer als extra uren schrijven, compensatie van die uren mag ook niet.
In je beoordeling is aanwezigheid op deze bijeenkomsten wel een onderwerp. Ik heb aangegeven er op zich geen problemen mee te hebben, mits het niet wekelijks is of veel in een korte periode en ook enig nut dient.
Na overleg met andere collega's is sindsdien de modus aangepast en hebben we minimaal 1x per kwartaal een bijeenkomst, die woon ik sowieso bij om ff weer met collega's bij te praten.
De andere bijeenkomsten worden alleen gehouden als ze daadwerkelijk informatief of nuttig zijn en niet de agenda nog drukker maken.

Kortom.. ik zou niet de kont in de krib gooien voor 3 uurtjes (a 40 euro per maand), maar wel het proces, de inhoud en frequentie bespreken. Daar valt altijd wel uit te komen.

Daarnaast is het leuker om met gemotiveerde collega's bijeenkomsten te hebben, dan met degenen die er eigenlijk alleen maar zaten voor die extra uren. }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Prosac op 09-12-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 22:51
Wellicht kun je aan je werkgever vragen of je deze uren als tijd-voor-tijd kunt krijgen.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Anoniem: 851243 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:15:
Hallo allemaal,

Op mijn werk houden we elke maand een vergadering buiten werktijd, welke gemiddeld 2,5 tot 3 uur duurt. In de basis heb ik al problemen met deze vergadering, omdat iedereen hier naar toe komt zonder van te voren na te denken over de punten die besproken worden. Dat gebeurt dan tot mijn ergernis ter plaatse, op een niveau waar ik niet over te spreken ben.

Maar dat terzijde, krijgen we deze uren nooit uitbetaald. Ik heb zelf een MBO ICT functie waarbij ik ICT diensten verleen bij MKB en soms particulieren. Ik ben 25 jaar, heb 5 jaar werkervaring (bij dit bedrijf). Wekelijks breng ik ongeveer 45 uur op het werk door, waar 5 uur pauze bij in zit. Als vergoeding krijg ik 2150 bruto, waarvoor ik naar mijn mening goed werk verzet en een hoge inzet heb.

Ik heb aangegeven dat ik deze wel betaald wil gaan krijgen, maar hij gaat hier niet in mee. Vaak zit ik tot 10 of 11 uur 's avonds te vergaderen (discussieren).

Mijn werkgever wilt deze uren niet uitbetalen omdat het niet factureerbare uren zijn en acht dat dit bij mijn salaris in zit, maar wij hebben duidelijk de afspraak gemaakt dat als ik meer dan 30 minuten langer aanwezig ben, ik overbetaald krijg.

Mijn mening is dat het niet uit maak wat ik doe, of dit nu dweilen is of dat ik bij een klant zit.

Wat is jullie mening hier over?

Ik ben overigens al jarenlang (8+) lid, maar i.v.m. privacy heb ik een nieuw account aangemaakt.

Met vriendelijke groet,
Werknemer.
Heel herkenbaar, andere situatie zelf mee gemaakt. In mijn contract stond dus 'sporadisch overwerken kan voorkomen'. Dit 'sporadisch' werd op een gegeven moment 'structureel'. Controleer in je contract wat er over dit avondje is vermeld en dek eerst af dat dit er niet in een clausule bij zit als 'verplicht onbetaald aanwezig moeten zijn'.

Als dit zo is, zou je 2 dingen kunnen doen:
* Bij jou is het maandelijks, dus ook 'structureel' en dat zou je dus 1:1 af kunnen strepen met je (hoogstwaarschijnlijke) werkweek. 40 urige werkweek is 40 urige werkweek, dus werk de andere 4 dagen lekker 7 uur om het vergader avondje te compenseren zou ik zeggen.
* Gewoon niet op komen dagen bij deze vergader avond, met als gevolg dat je inspraak mist op beslissingen die er worden genomen.

Met het eerste punt pak je de baas ook, want niet billable, het tweede alleen maar jezelf (maar verdedig je wel je privé leven).

edit:
Wat Mastermind-- dus eigenlijk boven mij zegt, tijd voor tijd. Geef je de werkgever meer de gelegenheid om erop te anticiperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 23:29
Bij ons werkt het zo; If you’re flexible with the company, the company is flexible with you.

Dus soms werk je even een uurtje langer (of 3) maar dan moet het ook geen probleem zijn als je af en toe iets eerder weg gaat, of later aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

Als ik het zo lees, zal tijd voor tijd geen optie zijn voor de baas.

Je geeft aan dat het 'vergaderingen zonder lijn' zijn. Misschien kun je daar beter op inspringen:
- er moet een agenda zijn.
- er moeten besluiten genomen worden die gecommuniceerd worden en gehandhaafd kunnen worden. kijk naar SMART bv.
- alleen doelgroep moet bij de vergadering zijn. Heeft geen zin om bij een vergadering te zijn over een onderwerp waar je niets mee te maken hebt, waar je geen zinnige bijdrage in kunt leveren etc.

Volg een cursus effectief vergaderen oid en leg de vinger op de zere plekken.
Als een vergadering zinvol/leuk is lijkt het mij ook minder problematisch om er tijd voor vrij te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door o_f_course op 09-12-2016 13:44 ]

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik begrijp dat je een clone-account aanmaakt, maar dat is niet de bedoeling op GoT. Daarom sluit ik dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 09-12-2016 14:05 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.