Budget game pc

Pagina: 1
Acties:

• pasqwess
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Ik wil graag zelf een pc in elkaar gaan zetten wat ik ook games op kan gaan doen.

De i7 6700k heb ik al
Mijn vraag daarbij is:

Is dit lijst een beetje op elkaar afgestemd?
Zo nee wat kan er beter en of goedkoper?

Wat is je budget?
ik wil zo rond de 900 uitgeven en dat is met de i7 er bij in.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ben niet zo heel erg merk gebonden. Als iets goed werkt dan werkt het goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het systeem vooral gebruiken om te gamen, ook zal er het www mee bekeken worden.[/i]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,95€ 359,95
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 145,99€ 145,99
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 182,-€ 182,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 73,95€ 73,95
1Corsair Carbide 88R€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master Hyper 103€ 23,95€ 23,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 109,90€ 109,90
1NZXT Hale82 V2 700W€ 80,50€ 80,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,23

Ik hoop op mooie reacties waar ik iets aan heb, tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Moet er na de build nog wat gebeuren kwa instellen of is het schroef in en hopla alles doet wat het moet doen?

Rand app ed heb ik allemaal wel dat hoeft er niet meer bij.

Fouten gevonden? Dit mag ik afschuiven op de dyslectie :P

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Ik snap dit niet helemaal :P. Je hebt nu alleen een losse i7 6700K? Zonder een PC of wat dan ook erom heen?

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-02 17:41
Wat voor games speel je? Speel je op 1080p? Dan is het ook duidelijk aan welke videokaart je genoeg hebt. Nieuwste games zal niet op hoogste settings gaan met een 1050ti.

- De HDD zou ik absoluut vervangen door een SSD voor veel snelle pc. Je levert dan wel aardig wat GB's in.
- Je hebt een ATX-mobo uitgekozen en een kast waar geen normaal ATX-formaat in past. Dit gaat nie passen nie. Of een grotere kast nodig, of een kleiner mobo.
- Die processor is niet echt een goede keuze in een budget van €900. Verstandig was misschien een i5 6600K te nemen. Nu is er namelijk vrijwel geen budget over om een goede bijpassende videokaart aan te schaffen zonder dat de processor overkill is. Is het nog mogelijk om de processor om te ruilen of het budget te verhogen?

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik snap de i7 keuze niet in een budget systeem van dit kaliber. Misschien had je eerst even moeten kijken naar de bestbuy guides van tweakers zelf, voordat je die i7 had gekocht. Mijn advies is om deze te ruilen en gewoon voor een i5 te gaan en dan een betere videokaart te kopen.

Ik zelf heb nu een i5 6600k met een Sapphire R9 280x vapor, ik speel spellen zoals Overwacht op 1080p ultra met een solid 90fps. Dus als je een 1060 zou nemen icm met een i5 6600k, dan zit je in een mooie range.

Best buy link: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Hier zit ook gewoon een categorie budget gaming

• pasqwess
baskrom schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:56:
Wat voor games speel je? Speel je op 1080p? Dan is het ook duidelijk aan welke videokaart je genoeg hebt. Nieuwste games zal niet op hoogste settings gaan met een 1050ti.

- De HDD zou ik absoluut vervangen door een SSD voor veel snelle pc. Je levert dan wel aardig wat GB's in.
- Je hebt een ATX-mobo uitgekozen en een kast waar geen normaal ATX-formaat in past. Dit gaat nie passen nie. Of een grotere kast nodig, of een kleiner mobo.
- Die processor is niet echt een goede keuze in een budget van €900. Verstandig was misschien een i5 6600K te nemen. Nu is er namelijk vrijwel geen budget over om een goede bijpassende videokaart aan te schaffen zonder dat de processor overkill is. Is het nog mogelijk om de processor om te ruilen of het budget te verhogen?
Ik wil een pc bouwen en die in de loop van de jaren een beetje bij houden.
De i7 kan en gaat denk ik nog wel een paar jaar mee en het ddr4 geheugen (ga ik dan vanuit) ook wel.

2e hands videokaart is evt ook een optie als deze te verkrijgen is en beter is dan de 1050.

De kast?! Tja geen idee dat het niet ging passen.
Wat is een leuke kast die een goeie airflow heeft zonder te veel moeite.

Om op een eerdere reactie te reageren.
Ik heb idd een losse i7 6700k gekocht met in het achterhoofd... deze wil ik en ga ik mee uit de voeten komen. Evt oc in de toekomst.

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-02 17:41
Zoals Jordi hierboven ook aangeeft is de best buy guide een heel goede richtlijn.

Nog steeds de vraag: wat voor games wil je spelen? En moet hij ook futureproof zijn zoals je net ook aangeeft voor de processor? Dan zal je ook richting een gtx 1060 moeten gaan of misschien zelfs een 1070 afhankelijk van de spellen die je speelt.

• pasqwess
baskrom schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:00:
Zoals Jordi hierboven ook aangeeft is de best buy guide een heel goede richtlijn.

Nog steeds de vraag: wat voor games wil je spelen? En moet hij ook futureproof zijn zoals je net ook aangeeft voor de processor? Dan zal je ook richting een gtx 1060 moeten gaan of misschien zelfs een 1070 afhankelijk van de spellen die je speelt.
De games die ik speel wisseldiensten heel erg.
Ik vind het super om aoe2 te doen maar daarnaast ook gta5.
Het hoeft bij mij niet allemaal ultra te zijn als het maar zonder schokken speelt.

Ja het moet future proof zijn maar...
De grafische kaart word tzt vast nog wel een keer vervangen.
En dr komt ook nog wel weer een ssd in enkel dat boompje in de achtertuin is leeg en mijn huidige pc is niks meer.
Dus wil ik graag weer wat kunnen doen.
Dat is de reden dat ik high end en budget (end) heb gepakt, zodat het een tijd mee gaat zonder dat ik moet denken oh nou koe ik weer die boom van 1500euro beroven.

De atx mobo is dacht ik redelijk goed ook voor later met oc.
Dus als ik het een beetje begrijp is dat het enige struikelpunt?
En natuurijk de 1050 en hdd (maar die komen).
De rest is redelijk uitgebalanceerd voeding met mobo, i7 en intern geheugen?

• SipSip
Ik denk dat je met de mobo, i7 en RAM wel goed zit. Maar je had ook gewoon een paar jaar uit de voeten gekunt met een i5 (daarom heb ik vorige week besloten een i5 6600k te nemen ipv de i7 6700k). De i5 6600k is ook nog prima te overclocken namelijk.

Maar goed, de i7 keuze beperkt je keuze voor een videokaart best wel. Ik zou kijken waar je nog meer kan besparen en dan gaan voor een RX 480 4G, die presteert veel beter dan een 1050

links : pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

benchmark vs 1050 : http://gpu.userbenchmark....-vs-AMD-RX-480/3649vs3634

Voorbeelden waar je wat geld kan smokkelen : 1TB HDD ipv 2 TB. Iets goedkopere DDR4 kopen (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 -> Sneller dan die je nu hebt + goedkoper). Andere Mobo (pricewatch: MSI Z170A SLI Plus

Deze Mobo + geheugen heb ik zelf. Al heb ik nog maar een dag mogen gamen op mijn systeem, dus kan ik verder niks over zeggen. Behalve dat het me nog goed bevalt.

Dit zijn suggesties, wat je uiteindelijk zelf doet ligt helemaal aan jou. Maar ik denk dat je met een 1050 volgend jaar alweer een nieuwe videokaart kan kopen, wil je een beetje fatsoenlijk gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door SipSip op 09-12-2016 15:44 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Door de keuze van een i7, is meteen het grootste gedeelte van je budget weg.

Daarna ga je besparen op GPU, SSD en dergelijke.

Resultaat, een matige pc voor het geld,

want aan de i7 heb je niets. Gewoon 180 euro over de balk. Heeft ook niets met future proof te maken.

• pasqwess
SipSip schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:42:
Ik denk dat je met de mobo, i7 en RAM wel goed zit. Maar je had ook gewoon een paar jaar uit de voeten gekunt met een i5 (daarom heb ik vorige week besloten een i5 6600k te nemen ipv de i7 6700k). De i5 6600k is ook nog prima te overclocken namelijk.

Maar goed, de i7 keuze beperkt je keuze voor een videokaart best wel. Ik zou kijken waar je nog meer kan besparen en dan gaan voor een RX 480 4G, die presteert veel beter dan een 1050

links : pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

benchmark vs 1050 : http://gpu.userbenchmark....-vs-AMD-RX-480/3649vs3634

Voorbeelden waar je wat geld kan smokkelen : 1TB HDD ipv 2 TB. Iets goedkopere DDR4 kopen (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 -> Sneller dan die je nu hebt + goedkoper). Andere Mobo (pricewatch: MSI Z170A SLI Plus

Deze Mobo + geheugen heb ik zelf. Al heb ik nog maar een dag mogen gamen op mijn systeem, dus kan ik verder niks over zeggen. Behalve dat het me nog goed bevalt.

Dit zijn suggesties, wat je uiteindelijk zelf doet ligt helemaal aan jou. Maar ik denk dat je met een 1050 volgend jaar alweer een nieuwe videokaart kan kopen, wil je een beetje fatsoenlijk gamen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,95€ 359,95
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 145,94€ 145,94
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 236,75€ 236,75
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1BitFenix NOVA Zwart Window€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Hyper 103€ 23,95€ 23,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 100,95€ 100,95
1EVGA 100-W1-0500-K2€ 42,65€ 42,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 992,14

Is dit dan beter?

• pasqwess
Reepje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:03:
Door de keuze van een i7, is meteen het grootste gedeelte van je budget weg.

Daarna ga je besparen op GPU, SSD en dergelijke.

Resultaat, een matige pc voor het geld,

want aan de i7 heb je niets. Gewoon 180 euro over de balk. Heeft ook niets met future proof te maken.
Die ssd die komt er wel enkel heb ik niet zo ff geld liggen zoals eerder verteld. Die boom is leeg.

Maar kritiek leveren is prima onderbouwing zou nog beter zijn.
Dan kan ik er ook nog wat van leren... ja een noob ja ik.

• Reepje
  • Niet online
pasqwess schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:07:
[...

Maar kritiek leveren is prima onderbouwing zou nog beter zijn.
Dan kan ik er ook nog wat van leren... ja een noob ja ik.
En gelijk heb je.

Het is zo, dat je voor een medium game pc geen i7 nodig hebt.
Had je de 180 euro bespaart en een i5-6400 genomen bijv, en het geld dat je over had in een ssd en krachtige gpu had gestoken, dan had je een veel sneller systeem gahad, voor een lagere prijs. Maar, als de cpu vast staat, tja, jammer dan.

• pasqwess
Ja de cpu kan helaas niet terug.
Maar als iemand belang heeft ;-) nieuw en in de doos.

• SipSip
Als die nieuw in de doos zit zou je hem wel terug kunnen sturen neem ik aan. Mits je die ruilperiode voorbij bent.

Ik weet natuurlijk ook niet of je nog student bent of dergelijke en hoe jouw inkomen zijn en hoeveel je dus kunt sparen. Maar in principe zou je met de laatste changes wel een aardig systeem in de pocket hebben.

Verlang je naar meer over een jaartje, dan neem ik aan dat je wel voldoende hebt gespaard om je GPU te kunnen vervangen, en een 1 jaar oude goed verzorgde GPU kan je altijd voor een mooi tweedehands prijsje verkopen. (Mijn huidige systeem bevat ook een tweedehands R9 280x)

De processor heb je iig de komende 4 jaar (waarschijnlijk langer, het is ook maar een schatting) wel voldoende aan! Dus dan hoef je alleen nog maar een ssd toe te voegen (je weet niet wat je meemaakt qua verschil met een hdd) en eventueel, als de wens er is, je GPU te vervangen voor een betere.

• Reepje
  • Niet online
SipSip schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:24:

De processor heb je iig de komende 4 jaar (waarschijnlijk langer, het is ook maar een schatting) wel voldoende aan!
Stel je voor. Ik heb een cpu uit 2011. Bijna 6 jaar oud (het is de i5-2500k). En die kan nog steeds goed mee. Hoef hem zelfs niet te overklokken.
De cpu, is waar veel mensen naar kijken, en de rest vergeten. Natuurlijk is het wel zo, dat we niet weten wat de toekomst brengt, maar de cpu is echt overgewaardeerd in veel systemen.
Maar de i7 van de ts is van enkele generaties later als mijn cpu, en ook nog eens veel hoger geklokt. En kan best dat ik nog 4 jaar met mijn cpu kan doen.

• pasqwess
Ik heb wel een laptop gehad met een i7 2630qm.
Idd ssd er in en knallen met dat ding.
Ben het helemaal eens met je dat dat het geval is.
Mijn huidge pc heeft het ook 10jaar uitgehouden q6600 ook een quad 2 core maar gewoon niet meer up to date.
Nu neem ik weer een cpu die het lang gaat uithouden ( hoop ik ) en along the way gaan er vast wel dingen veranderen in de kast.

Zijn er nog dingen waar ik rekennis mee moet houden bij het inelkaar zetten of daar na?
Moet er nog iets worden ingesteld?
Ik lees dingen dat de snelheid van het ramheugen af en toe niet goed staat en dat er dingen in de bios moeten worden veranderd.
Pagina: 1