Mini-ITX Kast Kubus niet te hoog

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil naast mijn al wat oudere (i5, 2011) mac mini, een windows pctje bouwen, welke compact is, maar toch de mogelijkheid tot een videokaart heeft, voor wat casual gaming.

Beperking is dat ik maximaal 17 16 cm hoog kwijt kan, en t in de breedte ook niet zo heel ruim is, zon 28 cm.
liefst een kubus achtige vorm.

Ik zoek dus een kast, voor bv een Asus H110i Plus, zal ws. van een i3 6300, 8 gb ddr4, 2,5"ssd voorzien worden, is voornamelijk bedoeld voor ham radio logging, sdr, en wat steam games die mn mac mini niet meer zo trekt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk is de zoektocht nogal lastig, als je al wat ziet, zoals de dan cases a4 sfx, dan is het niet (meer) te koop.
Vroeger was ik wel erg fan van Shuttle cases, alleen blijken deze nog altijd vrij hoog, de meeste hebben nl nog een slot voor een 5.25 drive :?
Cooler Master Elite 110, hele mooie kast, helaas nog 3 cm te hoog :'(

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 09-12-2016 17:30 . Reden: hoogte aangepast ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Alle reacties

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Als je kan leven met een low profile of single slot gpu zijn er wel wat opties. Iets als dit, bijvoorbeeld:

pricewatch: Antec ISK 310-150
Of:
pricewatch: Thermaltake Element Qi 220W ITX
Of, met mogelijkheid voor dual slot gpu met een pcie riser cable:
pricewatch: Emko EM-142/USB

Misschien dat er nog wat andere opties zijn als je een itx mini tower op z'n kant legt...

• LoneWolf
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Die Thermaltake is qua size een goede optie inderdaad al is hij alleen nog bij bol leverbaar. ga eens wat reviews daarover bekijken, qua binnenruimte (hoe groot de koeling kan worden).

Aangezien er ook een videokaart gevoed moet gaan denk ik dat een externe voeding zoals voor de antec te krap wordt, en inderdaad low profle, dus voor beetje game videokaart meest niet voldoende denk ik ?

Wil toch ook nog wel beetje strakke kast, liefst zwart zonder al te veel tierlantijntjes,
't oog wil ook wat (en de waf factor niet te vergeten..), dus een mini tower op zn kant zal t zeker niet worden :D

pricewatch: Silverstone SG06BB Lite

is misschien een optie als de hoogte de voetjes er bij in heeft ... en die er af kunnen....

Alles eens heel precies opgemeten, de maximale hoogte is nog iets minder, t zal max 16 cm kunnen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door LoneWolf op 09-12-2016 17:31 . Reden: hoogte aanpassing ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• psy
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

LoneWolf schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:56:
Mijn vraag
Ik wil naast mijn al wat oudere (i5, 2011) mac mini, een windows pctje bouwen, welke compact is, maar toch de mogelijkheid tot een videokaart heeft, voor wat casual gaming.

Beperking is dat ik maximaal 17 cm hoog kwijt kan, en t in de breedte ook niet zo heel ruim is, zon 28 cm.
liefst een kubus vorm.

Ik zoek dus een kast, voor bv een Asus H110i Plus, zal ws. van een i3 6300, 8 gb ddr4, 2,5"ssd voorzien worden, is voornamelijk bedoeld voor ham radio logging, sdr, en wat steam games die mn mac mini niet meer zo trekt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk is de zoektocht nogal lastig, als je al wat ziet, zoals de dan cases a4 sfx, dan is het niet (meer) te koop.
Nou als je die Dan Case A4 SFX hebt overwogen, er komen wat kasten beschikbaar in de eerste batch, hij had er namelijk wat extra besteld. Ik zou OverclockersUK and Caseking in de gaten houden.

Er is wel zeer veel animo voor:

Nog wat info van het hardforum topic
1.) The first order are the Kickstarter cases and the cases for the resellers (OverclockersUK and Casesking)

Preorder will start in December and shipment in January after I shiped my Kickstarter cases.
They don't have enough cases for everyone. Currently there are more than 11.000 subscribers on my subscription list. If the buyrate is the same as for the Kickstarter (22%), then there are 2400 possible buyers. I don't want to tell the number of cases they have, but if they will be so fast sold as for the Kickstarter campaign, they will be sold out in 20-30min.
This is the first time this reseller work with me and they have to pay month before they get the cases. This is very unusual for this industry. But they told me if the cases will be sold as fast as expected then they will order 1000+ cases the next time. The next batch will be available in May-June 2017.

[ Voor 31% gewijzigd door psy op 09-12-2016 13:51 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:44
qua videokaart denk ik dat dit de snelste optie op het moment is :
nieuws: MSI introduceert low-profile-versies van GTX 1050 en 1050 Ti
En als ik de review van tweakers mag geloven voor de normale versie valt daar prima op te gamen.

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakwortel op 09-12-2016 13:51 ]