Panasonic UHD 2016 TV's en Firefox OS - Status en Advies??

Pagina: 1
Acties:

• Bonzo2003
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2025
Hallo allemaal, ik overweeg een Panasonic TX-40DX730E te kopen maar ben nu aangelopen tegen berichten dat Mozilla de verdere ontwikkeling van Firefox OS voor TV's heeft stopgezet en dat verder aan anderen overlaat (het is tenslotte open-source ...). Ook heb ik ergens een bericht van Panasonic gelezen dat zij (Panasonic) het Firefox OS verder zullen ondersteunen. Dat laatste kunnen ze natuurlijk wel zeggen maar wat dat vervolgens waard is...?

Zie ook deze info uit oktober.

Ik koop een nieuwe TV niet per se voor het OS maar om er nu een aan te schaffen waar niet of nauwelijks nog app-updates voor komen, gaat me toch wat ver.

Kortom, de vragen: heeft iemand een laatste stand van zaken (december 2016)? Is er iets meer definitiefs bekend? Graag info waar ik iets mee kan (gissen kan ik ook). M.b.v. jullie opmerkingen wil ik de knoop gaan doorhakken...

Dank!
Hans

[ Voor 7% gewijzigd door Bonzo2003 op 09-12-2016 12:04 ]

• Bonzo2003
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2025
Update:

Ik heb mijn vraag ook aan Panasonic Nederland voorgelegd. Dit is hun antwoord:

"Om de allerbeste ervaring van een Smart TV aan onze eindgebruikers te leveren, heeft Panasonic de laatste jaren haar eigen technologie gecombineerd met zogenaamde open source technologie. Sinds 2015 hebben we onze TV's voorzien van Firefox OS om zo een makkelijke en handige User Interface te verschaffen aan onze gebruikers. Het is onze intentie om op dit platform verder te bouwen door het integreren van eigen technologie die wij ontwikkeld hebben, inclusief Firefox OS, en het toepassen van ontwikkelde open source technologieen. Door dit te doen ontwikkelen wij een superieur en nieuwe generatie Panasonic Smart TV's.

Er is geen verandering voor consumenten die al een Panasonic Smart TV met Firefox hebben. Zij kunnen blijven genieten van hun Smart TV."

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-01 13:18
1. Bedankt voor info. Daar zat ik ook mee. Een van de dingen die ik in Pan tv's gaaf vond is Firefox OS. Al moet je vooral geen tv wegens OS kopen. Maar ik wil absoluut geen Android of verborgen vesie ervan.

2. Ik weet niet of het voor je iets uitmaakt... maar als goed is, komt Pan volgende jaar met OLED. Sony komt ook met OLED. En ik verwacht komende jaren behoorlijke prijzenoorlog. Wellicht interessant om toch nog even te wachten?

Ik hoop dan ook dat Panasonic inderdaad zelf Firefox blijft ontwikkelen. En dat die ook op OLED's gebruikt zal worden.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:21
Tja, nooit rekenen op het smart gedeelte dat in je TV zit.
Je moet er mee rekening houden dat apps en de browser van je TV een jaar of 5 - 8 na aankoop niet meer werken.
ALs het dan nog de moeite is koop je een chromecast of Apple TV, en je gebruikt je TV als monitor.

Ik zie het zo: je betaalt voor de schermkwaliteit, en alle de smart dingen krijg je er gratis bij.

Sony A7 iv en wat recycled glas