Mijn energiecontract bij NLE loopt februari 2017 af. Vandaag werd ik gebeld door iemand van NLE die aangaf dat als ik in 2016 nog verleng ik dan voor een vaste prijs afsluit en dus goedkoper uit ben dan als ik dat na 1 januari doe. De reden volgens hem ligt bij de verhoging in de energiebelasting in 2017.
Nu vraag ik mij af of dit een verkooppraatje is of niet?
Meestal zoek ik rond januari namelijk naar goedkope aanbieders door alles te vergelijken. Maar kan mij bijna niet voorstellen dat als ik nu al een contract afsluit die in 2017 pas ingaat ik daarmee de hogere energiebelasting omzeil
NLE snijdt zichzelf daarmee dan toch juist in de vingers? Zij kunnen het hogere bedrag aan belasting dan niet doorbereken aan de klant (als ik het verkooppraatje moet geloven)
Nu vraag ik mij af of dit een verkooppraatje is of niet?
Meestal zoek ik rond januari namelijk naar goedkope aanbieders door alles te vergelijken. Maar kan mij bijna niet voorstellen dat als ik nu al een contract afsluit die in 2017 pas ingaat ik daarmee de hogere energiebelasting omzeil
NLE snijdt zichzelf daarmee dan toch juist in de vingers? Zij kunnen het hogere bedrag aan belasting dan niet doorbereken aan de klant (als ik het verkooppraatje moet geloven)