Honeywell Evohome Premium beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark honor 6
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-04 00:16
Wie kan wat ervaringen delen over Honeywell Evohome beveiliging Premium?

Ik kan er wel wat over vinden maar weinig gebruikers met ervaringen. Daarbij lijken er verschillende namen te zijn voor hetzelfde product:
Honeywell le sucre kit GSM module
Honeywell Evohome beveiliging Premium

Dit lijkt mij hetzelfde product maar wellicht heb ik dat mis :?

De premium versie heeft dus een GPRS module die ik noodzakelijk vind voor een alarm.
Waarom dit systeem: Ik heb al een Honeywell Evohome Thermostaat op wifi dus dit lijkt mij een leuke uitbreiding.

Heeft iemand dit systeem al geïnstalleerd? En wellicht ook al een rookmelder DFS8MS of koolmonoxide CO8MS? Ik vraag mij af of die ook alarm geven bij detectie van andere sensoren. Of moet ik een losse sirene SI800MS erbij kopen voor twee plekken alleen in mijn huis?

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark honor 6
Oké helaas geen tweakers die hun ervaring hiermee delen. Besloten dit systeem dus maar eens aan te schaffen en om zelf te testen. Gisteren de 'Evohome premium gprs' HS922GPRS geïnstalleerd.
Dit gaat redelijk makkelijk. Sommige stappen in dit proces geven even een tegenstrijdig bericht: één pop-up meldt dat alleen lampje één moet branden op de hub. Bij mij brandden er twee. Dus maar stom 'volgende' doorgeklikt. De belangrijke pop-up daarna meldt dat als je een gprs hub installeert het éérste en derde lampje moet branden. Dus niks aan de hand.
Na de hub kon ik de tag reader aanmelden, zonder moeite.
Het volgende onderdeel in mijn testopstelling was de bewegingsdetector. Dat kostte heel veel moeite, na heel vaak herstarten en alles gecheckt te hebben bleek deze simpelweg zijn achterkant (ophangsysteem) te missen waardoor aanmelden niet lukte. Gek genoeg miste dit ophangsysteem ook bij de tag reader en die wilde wel aanmelden.

Dus mensen let op: de achterkant van alle onderdelen moet erop zitten (zoals ook op de beschrijving staat) anders werkt aanmelden bij de hub niet.

Vervolgens heb ik dus op mijn computer- honeywell- infoscherm een hub, een tagreader en een beweging sensor aangemeld. Er zou dus niks meer in de weg staan om het systeem eens te testen en af te laten gaan. ;)

Met de tag kreeg ik helaas niet het systeem geactiveerd. Ook hier miste de achterzijde dus klik erop en ja hoor! Werken, dus ff rond rennen voor de sensor en met een vertraging van 30 seconden gaat de tagreader af met 87db (volgens mij) inclusief melding via sms naar twee telefoons en mailtje naar beheerder.

Nu ik door heb hoe dit systeem werkt, snel nog verschillende sensoren aangemeld. Binnen enkele minuten lukt mij dit.

Natuurlijk heb je dan het idee dat je allerlei instellingen hebt voor alle sensoren maar dat valt mij wat tegen. Ik kan elke sensor aan en uit vinken op half of gehele beveiliging. De reactie tijd kan je helaas niet instellen. (Hopelijk komt dat nog in een update!!!) Deze staat standaard op 30 seconden voor alle sensoren. Ik zou dat graag behouden voor één deursensor. Op alle andere kom ik nooit binnen dus die moet direct afgaan! Niet in te stellen online dus een misser van dit systeem vind ik.
Dus bij de eerste beweging gaat er een waarschuwing signaal af, na 30 seconden pas het alarm. Overigens is het wel nodig de losse alarmsirene te kopen. Het geluid dat uit de tag reader komt is heel irritant maar de buren worden er niet wakker van.

Helaas heb ik geen kat waarbij ik de huisdier-immuun-bewegings-sensor kan testen.

Vandaag even contact gezocht met de helpdesk omdat ik geen verbinding via de app kon krijgen met alarmsysteem. Mij werd geadviseerd versie 4.3.1 van 'Total connect comfort intl' te downloaden. Die versie bestaat nog niet kwam ik achter in mijn market van Android. Dus even terugbellen en de volgende behulpzame jongeman wist dit mij inderdaad te vertellen. Dit keer het advies de-install app en reboot telefoon, en weer installeren van de app.

Naar mijn idee staat de app dus nog wat in kinderschoenen. Dit soort adviezen pfff wat moet je ermee... gedaan en geen verschil ;(

Ik zal de aankomde weken wel af en toe wat hier melden over de belevingen!

Toch vakantie! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark honor 6
Update: Gisteravond geen verschil met alarm aanzetten in de app. Nu zojuist via de app wel het beveiligingssysteem kunnen activeren. Wellicht had het te maken met dat als online via website aangemeld bent bij je beveiligingsdeel, je niet tegelijk in de app kan aanmelden. Dit wordt online ook uitgelegd met een bijbehorende knop 'afmelden'.
Natuurlijk heb ik dit gisteravond wel gedaan dus weet nog niet waar dit probleem aan lag. Aan de opstelling thuis heb ik ondertussen niks veranderd (ben een paar dagen weg). Of dit dus instabiliteit van de app is, te maken had met herinstalleren app of iets van een time out afmelden website kan ik jullie niet vertellen.

Elke error bij aan-/afmelden via de app zal ik hier proberen bij te houden voor een soort logboek. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt voor het delen. Ik was zelf wel benieuwd naar dit systeem, maar er zijn inderdaad weinig ervaringen te vinden on-line.

Jammer dat het on-line gedeelte niet helemaal stabiel is, daar ben je voor mijn gevoel bij dit soort 'slimme' alarmen wel van afhankelijk. Heb je er ook camera's bij? Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit daarvan is en hoe goed het automatisch foto's nemen bij activering van het alarm werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark honor 6
Nee nog niet dacht test eerst de gprs versie uit. Dat pakket komt zonder camera. Tot op heden nog geen verdere storingen gehad. Het systeem blijft aan staan. Mijn plan is ook het altijd via de app te de- en activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark honor 6
Net even boodschappen wezen doen. Alarm activeren terwijl ik en de auto stap. Het laden van de app duurt mij wat lang! 20 passen naar de auto en ingestapt gordelom en toen pas kon ik op de app alarm aanzetten. Zal het binnenkort de tijd ff opnemen. Maar het werkt! Bij terugkomst natuurlijk vergeten uit te zetten. Dus via de app uitzetten binnen 30 seconden lukte niet. Wel direct een sms en mail binnen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 874787

@mark honor 6

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Zou je met je kennis van vandaag toch opnieuw kiezen voor Evohome beveiliging?
Alvast bedankt.
Patrick

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 874787 op 20-01-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al gebruikers die een camera hebben geïnstalleerd?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-05 09:46

bert pit

asdasd

Werkt het ook met If This THan That, Bijvoorbeeld bij het verlaten van je huis dat het automatische aangezet wordt en bij terugkomst weer uit?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer, geen reacties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numlock
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 19:35
Dank voor de informatie en testbeschrijving van dit systeem.
Voor mij blijft er nog een belangrijke vraag openstaan.

Het systeem pretendeert ook bi-directioneel te zijn.Ik begrijp een batterijmelding ? als e.e.a. aan vervanging toe is of een sabotagebeveiliging maar wordt er ook een alarm of melding gegenereerd als b.v. de sensor van de radar is verdwenen?oftewel is er een reactie van het moederstation bij plotseling volledig verlies van signaal van 1 of meerdere sensoren door b.v. een voorhamertje ; 8)7 ; wordt de sensor dan gemist waarna een melding of alarm volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik ben ook geinteresseerd in dit systeem. Ik twijfel tussen deze, en de Home Protect oplossing van Somfy. Maar daar zijn al helemaal geen reviews over te vinden.

Hier staat trouwens een review van de Honeywell. Nog geen IFTTT ondersteuning helaas. En de resolutie van de camera is laag.

Mocht iemand nog recente review vinden, of andere recente updates hebben hoor ik het graag!

[ Voor 11% gewijzigd door Aeon op 13-08-2017 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 986865

Zeer betrouwbaar systeem en makkelijk in te stellen.
Al eerder gemeld door gebruiker: het is absolute onbegrijpelijk dat je de 30sec inloop niet kan veranderen bij sensoren. Alle sensoren hebben een niet instelbare inloop vertraging van 30sec.

Eerlijk - wanneer ik dit van te voren had geweten was ik voor een andere gegaan.

30sec inloop bij voordeur/acherdeur - prima.

Ik hoop dat Honeywell dit in een update nog aanpast - please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark honor 6
Anoniem: 874787 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:27:
@mark honor 6

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Zou je met je kennis van vandaag toch opnieuw kiezen voor Evohome beveiliging?
Alvast bedankt.
Patrick
Even snel een reactie, wat druk maar zag dat je vroeg om reactie PWI60
Heb hier een volledig systeem draaien. Ook twee camera's waarop ik weinig mensen kan identificeren, vanwege de lage res. Het schrik effect werkt wel, iig wel bij mij als ik onder een camera doorloop op weg naar koffie terwijl alarm er nog opstaat. De ledlamp op unit gaat aan en dat trekt wel ff aandacht. Hij maakt dan direct 5 foto's dus je staat er altijd op!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason2nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02-2023

Jason2nl

Wie niet slim is moet ...

Het lijkt als of er nu wel IFTTT ondersteuning is voor Honeywell Evohome Security.
Ik keek op ifttt.com en zag de volgende applet:
"Close the garage door when Honeywell Smart Home Security switches to away mode."

Wie weet meer van de IFTTT ondersteuning voor Honeywell Evohome Security ?

Wie niet slim is moet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyTheMailer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 16:54
Zijn er gebruikers die dit systeem nog steeds naar tevredenheid in werking hebben.

Straks krijg ik het evohome systeem in mijn nieuwe woning gemonteerd door de bouwer en ik overweeg de beveiliging daarom ook van Honeywell te gaan kiezen.

Ik weet dat het een gesloten systeem is en uitbreidingsmogelijkheden met slimme lampen of slimme stopcontacten er niet zijn.

Graag een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 22:11
Ik heb systeem ook aangeschaft. Maar kom niet eens verder met installeren. Systeem zegt dat de hub geen internetverbinding heeft terwijl er wel degelijk verbinding is. Iemand een idee? Kan het niet eens verwijderen!
Eerste lampje brandt groen, tweede is uit en Dede knippert oranje

[ Voor 13% gewijzigd door edjetfsi op 03-12-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyTheMailer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 16:54
Kan er nog niets over zeggen, kastje hangt wel nu aan de muur, maar mijn woning is nog niet opgeleverd
Pagina: 1