• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-01 16:18
Ik heb op het moment een zelfbouw nas draaien met XPenology erop. Deze functioneert ook direct als mijn plex server. Dit werkt allemaal leuk, maar kost aardig wat aan stroom per jaar. Ik zat te kijken om een simpele 4bay synology te kopen, bv een DS416, en daarnaast een los apparaat op te zetten welke functioneert als plex server. De plex server hoeft maximaal 2 streams te ondersteunen, en het liefst zo min mogelijk energie verbruiken. Ik zou voor zo'n 100 euro klaar willen zijn als dat mogelijk is. Op het moment bevat mijn server een G2020 welke rap genoeg is voor deze eisen.

Als je kijkt naar een NUC ga je toch alweer snel over die 100 euro heen. Heeft iemand een idee met welke hardware dit op te lossen is?

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-01 20:53
ik denk dat kosten van nieuw apparatuur niet opwegen tegen de stroomkosten.
Ik zou gewoon je huidige server laten staan.

Of je moet een groen hart hebben, maar dan ga je voor 100 euro geen plex server vinden die meer dan 2000 CPU passmark score heeft.
Misschien dat je het net haalt met een, pricewatch: AMD Athlon 5350 Boxed

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 11:13
Hoeveel gebruik je nu daadwerkelijk aan stroom? Ik heb zelf ook een zelfbouw XPenology draaien, vorige was bij elkaar geraapt spul wat ik nog had liggen (trok 70-80 watt uit de muur) alles vervangen voor een setje met 5350 en later een betere voeding. Stroomverbruik is nu zeker gehalveerd en mn setup is er sneller van geworden.

Moet de plex server ook transcoden of alleen de bestanden aanbieden?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:52
Plex goed draaien op een Synology is alleen weggelegd voor de echt krachtige modellen. (916+ of hoger)
Anders kan je transcoden wel vergeten.

Je huidige setup zuiniger maken is wellicht inderdaad een betere en goedkopere oplossing.