Hey guys,
Ergens in Januari/Februari wil ik een extra laptop er bij gaan kopen omdat ik dan wat vaker onderweg ga zijn. Vandaag ga ik (waarschijnlijk) een laptop met een 960m halen voor mijn vriendin maar voor mij voldoet dit niet omdat ik mijn GTX1070 gewend ben en de performance van een laptop met een gtx1060 toch wel enorm veel beter is dan de huidige generatie laptops.
Budget: 1000-1100 euro.
Wat ga ik er mee doen?
ASUS STRIX FX502VM-DM115T
De vraag is eigenlijk:
Gaan er nog nieuwe laptops uitkomen met een GTX1060 in Q1 '17? Is de verwachting dat de prijs van dergelijke modellen nog wat afzakt naar 1000-1100? Of kan ik maar beter het budget wat uitrekken om bovenstaande aan te schaffen.
Heb natuurlijk al enig onderzoek gedaan op internet, maar kon er eigenlijk niks over vinden.
Ergens in Januari/Februari wil ik een extra laptop er bij gaan kopen omdat ik dan wat vaker onderweg ga zijn. Vandaag ga ik (waarschijnlijk) een laptop met een 960m halen voor mijn vriendin maar voor mij voldoet dit niet omdat ik mijn GTX1070 gewend ben en de performance van een laptop met een gtx1060 toch wel enorm veel beter is dan de huidige generatie laptops.
Budget: 1000-1100 euro.
Wat ga ik er mee doen?
- Adobe Premiere (Light videobewerking)
- Adobe Lightroom (Fotobewerking)
- VMWare (Studeren naast het werk. Dit is geen noodzakelijk punt, kan ook wel RDP'en naar mijn hoofdcomputer)
- Gamen (Over het algemeen speel ik niet echt zware spellen, maar wil toch een sterk systeem hebben om future-proof te zijn)
- Niet te opvallend. Gelukkig zijn ze deze generatie eindelijk eens wat neutralere designs aan het maken dat zit dus wel goed.
- 13.3" tot 15.6"
- Niet zwaarder dan 2.6 kilo. Zit met deze generatie ook wel goed.
ASUS STRIX FX502VM-DM115T
De vraag is eigenlijk:
Gaan er nog nieuwe laptops uitkomen met een GTX1060 in Q1 '17? Is de verwachting dat de prijs van dergelijke modellen nog wat afzakt naar 1000-1100? Of kan ik maar beter het budget wat uitrekken om bovenstaande aan te schaffen.
Heb natuurlijk al enig onderzoek gedaan op internet, maar kon er eigenlijk niks over vinden.