Boete voor te snel rijden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661611

Topicstarter
Hoi mensen,

Vanmorgen reed ik op de A2 en op het stuk waar je 120 mag had ik mijn cruise op 154 gezet en op flitsmeister zegt hij ook dat je dan 146 rijdt.

Na een tijdje kwam er een golf naast mij rijden en ik moest naar links om de auto voor mij in te halen, maar hij ging niet aan de kant. Dus ik dacht dat ik hem boos had gemaakt ofzo, dus uiteindelijk de auto voor mij rechts ingehaald en snel weg gereden (ik zag dat hij mij achtervolgde) dus ik reed iets van 180/190. Uiteindelijk kwam hij weer voor mij rijden en wilde hij niet aan de kant (ik ging links hij ging links, ik ging rechts hij ging rechts) en toen zag ik uiteindelijk dat hij z'n bordje ''stoppen, politie'' had opgezet.

Dus ik dacht kut kut kut.

Hem gevolgd en uiteindelijk een plek gevonden zodat we konden uitstappen. Was een hartstikke aardige kerel, ik legde hem uit dat ik dacht dat hij mij van de weg wilde rammen ofzo of dat ik hem boos had gemaakt en dat ik dus niet wilde vluchten, dat snapte hij.

Hij begon te zeggen dat ik 180 km/u reed waar je maar 120 mag, ik zei ja dat klopt nadat ik van u wegreed, maar hij zei dat ik al van tevoren 180 reed (waar ik mijn cruise op 154 heb gezet en flitsmeister 146 zegt). Hij zei dat het om het stuk ging voordat hij naast mij kwam rijden omdat daarna de meting totaal niet meer klopte ofzo en dat wou hij mij niet aandoen.

Ik weet 100% zeker dat mijn auto op 154 op de teller stond met cruise control en 146 via flitsmeister. Hij kwam uiteindelijk op een snelheid van 45km te hard terecht wat dus bijna mijn rijbewijs had gekost en nou waarschijnlijk een grote boete. Hij zei ook dat ik dit kon ''aanvechten'', maar hoe doe ik dit? Kan ik mijn auto (is vervangende lease, krijg na het weekend mijn oude wagen terug) laten uitlezen om te laten zien dat dat dus niet klopt? Of mijn telefoon met flitsmeister laten uitlezen? Want ik geef eerlijk toe, ik rijd te hard, maar ik zet hem altijd op +34 van max snelheid zodat na correctie ik nooit een proces verbaal kan krijgen.

Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Wacht even af tot je alle documentatie hebt hierover. Het proces verbaal enzo.

Het is voor een groot deel speculeren voor ons dus bereid je maar voor op veel kletskoek en foute informatie in dit topic. Zo gaat het altijd.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46
alvast je spaarvarken stukslaan?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:39
Niet meer te hard rijden in het vervolg ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou in ieder geval bij het bezwaar/de verdediging niet aangeven dat je altijd je cruise control op 34 te hard zet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als er een traject meting is geweest, hoelang heb je dan 180 km/h gereden? Weet je zeker dat cc op maar 146 kmh stond? Wees blij dat je voor rechts inhalen geen boete hebt gehad.
Ik heb ook ooit politie met zwaailichten achter mij gehad terwijl ik mijn diesel aan het uitlaten was met 160kmh terwijl ik maar 100 kmh mocht rijden. Dit was maar over een traject van nog geen 500 meter en de politie was op weg naar ongeluk dus werd niet staande gehouden.

[ Voor 33% gewijzigd door itsalex op 09-12-2016 07:49 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 20:11

Ypho

Allround Nerd

Het is lastig om je gelijk te krijgen, want de agent maakt een proces verbaal op ambtseed. 45 Te hard op de snelweg, betekent dat je een schikkingsvoorstel krijgt. Let op dat als je deze betaalt, dat je het niet meer kunt aanvechten. Het is betalen of voor de rechter komen, zorg dus dat je alle informatie tijdig hebt zodat je je kunt voorbereiden (indien je wilt laten voorkomen). Anders op de blaren zitten en betalen...

Wat je in ieder geval wilt doen, is aantonen dat je NIET 180 hebt gereden, hoe hard je wel hebt gereden doet niet ter zake (kunnen ze je anders op pakken).

/edit: Lees even bij flitsservice.nl wat je precies moet doen. Daar heb ik enorm veel hulp gekregen in een zaak van mij (iets vergelijkbaars met jou), die ik uiteindelijk heb gewonnen.

https://forum.flitsservic...rbeeldbrieven-t84217.html

[ Voor 36% gewijzigd door Ypho op 09-12-2016 07:51 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661611

Topicstarter
Bedankt, maar hoe kan ik aantonen dat ik NIET 180 heb gereden? Kan ik ze laten zien dat ik dan ''maar'' 146 heb gereden via het uitlezen van mijn telefoon of auto? Of gaat dat niet, en zo ja hoe kan ik dat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 20:11

Ypho

Allround Nerd

Anoniem: 661611 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:57:
Bedankt, maar hoe kan ik aantonen dat ik NIET 180 heb gereden? Kan ik ze laten zien dat ik dan ''maar'' 146 heb gereden via het uitlezen van mijn telefoon of auto? Of gaat dat niet, en zo ja hoe kan ik dat doen?
Dat wordt verschrikkelijk lastig als je dit niet kunt staven met een dashcam of GPS logger (doet flitsmeister dit? lijkt me niet). Je kan bijvoorbeeld hopen dat er een fout wordt gemaakt in het PV. Het woord van een agent telt eenmaal zwaarder dan dat van jou.

In mijn zaak kon ik aantonen dat mijn auto helemaal niet de snelheid waarvoor in bekeurd werd kon halen, iets dat vervolgens verdraaid werd door de agent, maar zichzelf vervolgens tegensprak tov zijn eerste proces verbaal. Het zou mooi zijn als je bv een VW Polo 1.0 uit '92 rijdt, die haalt de 180 nooit, maar dat zal niet het geval zijn.

Nu ben ik al een paar jaar niet meer bekeurd, dus ben niet helemaal meer op de hoogte van de regelgeving daaromtrent, maar ik denk dat een ijk- of meetfout, of een fout in het PV jouw grootste kans is. Maar zoals ik aangaf, vraag desnoods ook even op het flitsservice forum, daar zit jaren ervaring (maar hou ons wel op de hoogte ;) ).

/edit: Je geeft zelf al aan 180/190 te hebben gereden, mocht je dit hiervoor niet hebben gedaan, op pieksnelheid kun je ook gepakt worden. Dus ik zie vrij weinig kans voor je...

[ Voor 6% gewijzigd door Ypho op 09-12-2016 08:16 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
Gewoon betalen en niet meer doen. Met zulke snelheden breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen. Je bent al gematst met maar 45 te hard. Je zegt zelf dat je snelheden van 180/190 hebt gehaald. Dat is 60 a 70 kilometer te hard. En dan ook nog rechts inhalen.

Kom je een idioot tegen in het verkeer en je rijd op de snelweg vertraag dan gewoon iets. Zeg maar ga 110 rijden waar je 120 mag. Dan ben je ze vaak snel kwijt.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Rechts inhalen... 180/190 rijden... wees een vent en betaal het schikkingsvoorstel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:25
Anoniem: 661611 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:57:
Anoniem: 661611 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:38:
Hoi mensen,
. Dus ik dacht dat ik hem boos had gemaakt ofzo, dus uiteindelijk de auto voor mij rechts ingehaald en snel weg gereden (ik zag dat hij mij achtervolgde) dus ik reed iets van 180/190.
Maakt geen donder uit, of je werd gepusht door iemand.
Je reed boven de 180 je krijgt een boete voor 45 km te hard.
Je bent zwaar gematst, volgende keer is je rijbewijs weg en dat mag ik hopen want jij brengt je medeweggebruiker zwaar in gevaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Want ik geef eerlijk toe, ik rijd te hard, maar ik zet hem altijd op +34 van max snelheid zodat na correctie ik nooit een proces verbaal kan krijgen.
Ben ik de enige die deze redenering niet kan volgen?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Greyfox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:30:
[...]

Pas boven de 30 wordt 't een serieuze zaak. Daaronder vaak een geldboete. Maar wtf ook, 34 te hard standaard? Niet echt normaal imo. Ik rijd ook te hard, maar dan alleen als ik van't noorden terug naar Utrecht rijdt. Dan zet ik de cruise op 146. Dat is nog te overzien, ga je wel wat sneller, maar geen dikke boete. Maar 34 te hard, standaard, pff..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hij bedoelt: 30 te hard is wet Mulder overtreding, en gaat niet via de officier.

edit : en idd, standaard 34 te hard? Ik ben niet roomser dan de paus, maar wat mij betreft prima dat je aan de kant gezet bent. Betalen, en niet meer doen. En niet zeuren.

[ Voor 52% gewijzigd door gysman11 op 09-12-2016 08:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
[...]

Nee hoor. Ik snap het ook niet. De TS rijd bewust te hard en vervolgens staat ie gek te kijken en op begrip te hopen als ie een keer gepakt wordt. Voor mensen zoals TS is geen straf te laag. Sorry.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 21:25

@r!k

It is I, Leclerq

[...]

Ik vermoed dat TS dit doet vanwege de tellerafwijking en hij op die manier als het gemeten wordt 29 km/u te hard rijdt, net geen 30 en 30 is volgens mij de grens waarbij het procesverbaal wordt ipv een simepele boete.

Maar 34 km/u standaard te hard rijden vervolgens nog harder gaan rijden en nu lopen janken omdat je een keer gepakt bent? Wees dan ook een vent en betaal je boete.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het jammer dat je gematst bent door die agent en maar een boete hebt gekregen voor 45km/u te hard.

Idioten zoals jij zijn we liever kwijt dan rijk op de weg.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

We hebben dus iemand die standaard veel te hard rijdt, zonder veel aanleiding (auto die naast hem gaat rijden) ook nog rechts inhaalt en doortrekt naar 180-190, en dan nog een beetje de coureur gaat uithangen op de openbare weg. Echt jammer dat het rijbewijs van dit soort holbewoners niet gelijk ingetrokken wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:06
Niet vervelend bedoelt, maar je geeft zelf aan 180 te hebben rijden. Vervolgens is de agent extreem coulant door je op 45 km/h te klokken ipv de 60 km/h (wat met iets speling en correctie nog steeds meer is dan de 50 km/h).

Uit je bericht haal ik enigszins dat je het soort weggebruiker bent dat continue 29 km/h te hard rijd en erg z'n best doet dat te doen. Als je zo'n kerel bent die dat doet, wees dan ook de kerel als je gepakt wordt.

Weet wel, als je dit aanvecht en het OM vraagt de agent te getuigen en deze zegt onder eed in de rechtbank dat jij met 180 km/h van hem weg reed, en jij verklaard dat je heel "netjes" 28 km/h te hard reed volgens je software je nog wel eens je rijbewijs kan kwijtraken. Door die ene opmerking van jou weet de rechter gelijk hoe jij gebruik maakt van onze wegen, en als iemand dan vanuit ambt, onder ede verklaard dat jij zo hard weg reed sta je met 10 - 0 achter in de eerste helft.

Nogmaals, je reed te hard, je bent gepakt, wees een kerel en betaal die boete gewoon dan kan je in je handjes wrijven dat je vandaag nog weer je auto in mag stappen.

En misschien de beste tip, pas je rijgedrag aan man. Dat soort gedrag is waar ongelukken door ontstaan, dat is het gedrag wat op TV mooi wordt omschreven als weghufters.

[ Voor 7% gewijzigd door Spectaculous op 09-12-2016 08:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Allereerst moet je afwachten welke snelheid er op het schikkingsvoorstel staat. Daarvoor word je dan uiteraard bestraft. Als je dat nog niet weet, dan zijn de woorden dat je 180 reed van de agent niet veel waard.

Hoewel ik altijd hoop dat mensen terecht gepakt worden voor wat ze doen, zeker als het bewust is, hoop ik wel dat je een eerlijke bekeuring krijgn. Daarbij voeg ik direct even toe dat ik hoop dat die bekeuring erg hoog is. Standaard je CC zo afstellen dat je net binnen de 30km/u te hard grens blijft zitten is gewoon asociaal en berekenend.

Het is geen excuus dat ze je pushen is zoals iemand al eerder aangaf een prima gelegenheid om eens rechts te gaan rijden met 110. Dan houdt dat vanzelf op. Rechts inhalen is natuurlijk helemaal geen goed idee.

Dat ze nog maar vaak op je deurmat mogen vallen. We hebben minder mensen zoals jij nodig op de weg en als ze er dan toch zijn, dan is de extra "wegenbelasting" geen probleem. Mensen vergoelijken hun gedrag vaak door te refereren aan anderen die nog gevaarlijker rijden en "ik weet wat ik doe." Eerste is niet relevant en tweede punt is vaak zelfoverschatting plus het feit dat het in het verkeer ook gaat om of anderen weten wat je doet. Einde moreel geneuzel.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

Eboman

Ondertitel

/me pakt even de popcorn

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heel dankbaar zijn dat je ondanks je rijgedrag nog nooit iemand hebt doodgereden (neem ik maar aan). En dan in het vervolg ervan leren en gewoon (ruwweg) de regels volgen ipv 2 minuten eerder thuis denken te zijn.

Mensen zouden het een tikje serieuzer mogen nemen dat ze met een bak staal van 1000kg+ rondrazen. Wat had jij gedaan als die auto voor je naar rechts was gegaan omdat die niet had verwacht dat er een idioot met 180-190 hem rechts zou inhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ondanks dat je gematst bent, zul je wel moeten rekenen op een forse boeten, hier kun je natuurlijk niet ongestraft mee wegkomen.
Zelf rijd ik soms ook te hard, maar ik rij dan maximaal 20 km/u te hard. feitelijk gezien dus 15 min de correctie, en dat gebeurd al zelden.

http://www.flitsers.nl/boete
Zelfs op flitsers.nl stoppen ze met rekenen vanaf 39km/u, die overigens al op zo een 400€ uitkomt.

Gewoon standaard de cruise control op 154 zetten :F

Oh en als laatst, van rechts inhalen? serieus? Hoezo mag jij je rijbewijs nog houden 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 09-12-2016 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:42

BiLo

PSN: toiletcleaner

Hear hear!
Hann1BaL schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
Allereerst moet je afwachten welke snelheid er op het schikkingsvoorstel staat. Daarvoor word je dan uiteraard bestraft. Als je dat nog niet weet, dan zijn de woorden dat je 180 reed van de agent niet veel waard.

Hoewel ik altijd hoop dat mensen terecht gepakt worden voor wat ze doen, zeker als het bewust is, hoop ik wel dat je een eerlijke bekeuring krijgn. Daarbij voeg ik direct even toe dat ik hoop dat die bekeuring erg hoog is. Standaard je CC zo afstellen dat je net binnen de 30km/u te hard grens blijft zitten is gewoon asociaal en berekenend.

Het is geen excuus dat ze je pushen is zoals iemand al eerder aangaf een prima gelegenheid om eens rechts te gaan rijden met 110. Dan houdt dat vanzelf op. Rechts inhalen is natuurlijk helemaal geen goed idee.

Dat ze nog maar vaak op je deurmat mogen vallen. We hebben minder mensen zoals jij nodig op de weg en als ze er dan toch zijn, dan is de extra "wegenbelasting" geen probleem. Mensen vergoelijken hun gedrag vaak door te refereren aan anderen die nog gevaarlijker rijden en "ik weet wat ik doe." Eerste is niet relevant en tweede punt is vaak zelfoverschatting plus het feit dat het in het verkeer ook gaat om of anderen weten wat je doet. Einde moreel geneuzel.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je standaard 34 km/h te hard rijdt neem ik aan dat je daar een potje voor hebt? En dat je je hebt ingelezen hoe de zaak te wobben e.d. voor als het fout gaat. Verder iets met branden en blaren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:55

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Mocht je er een proces van maken, neem even een kopietje van dit topic mee en geef dat aan de rechter.
Dat zal je vast heel erg helpen met het verkorten van het proces en wij als normale Nederlandse weggebruikers zijn allemaal weer een stukje veiliger.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 705078

dylan111111 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:46:
Niet meer te hard rijden in het vervolg ?
maar ik zet hem altijd op +34 van max snelheid zodat na correctie ik nooit een proces verbaal kan krijgen.
En nu lopen te miepen dat je een "onterechte" boete krijgt hahaha. Het is jammer dat je je rijbewijs niet kwijt bent, arrogant stuk vreten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er zijn EMG cursussen voor minder uitgedeeld, ontsnapt ts ook nog aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:59
Haha wat een prachtig verhaal. gevalletje eigen schuld en niet op de blaren willen zitten. En komop nou zeg "bang dat hij me van de weg wilde rammen", dat geloof je toch zelf niet?

Ik zet altijd de cruisecontrol op 110. Op die manier rij je prima met het verkeer mee, breng je niemand in gevaar, rijdt je een stuk zuiniger en is de kans op boetes nihil. Meestal ben je maar een paar minuten later op je bestemming.

Gewoon je verantwoording nemen en betalen. Wees blij dat je je rijbewijs nog hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Izamito
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 11:53
Niet zo achterlijk hard rijden? En vervolgens nog harder rechts inhalen?

Boete lijkt me redelijk terecht. Wees blij dat hij je alleen voor te hard rijden heeft voor 45 km/h en niet voor 60km/h en rechts inhalen...

"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:06
Wat kan ik het beste doen?
Zaak laten voorkomen, je rijbewijs in een enveloppe doen en aan de rechter overhandigen, met het verzoek of hij het minimaal 6 maand voor je wil bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Twee dingen die ik zou willen voorstellen.

1) Gewoon betalen. Je weet dat je grof fout zat, dus nu moet je op de blaren zitten. Toen wilde je 'da man' zijn, nu dan ook, uit oogpunt van consequent blijven.

2) Vrijwillig je rijbewijs inleveren, en nieuwe rijlessen nemen. En dan wel opletten bij de verkeersregels.

Vraag me alleen af hoe jij om te beginnen je rijbewijs gekregen hebt, als je dit soort dingen doen. Bij drie pakjes waspoeder bij de Aldi ofzo? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:53
Man man man, hopeloze gevallen zijn dit

Ga niet janken en betaal die bekeuring, je hebt nog heel veel geluk gehad
Wie maakte de keus om rechts in te halen en 180 te gaan rijden, JIJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:19

Rmg

Na een tijdje kwam er een golf naast mij rijden en ik moest naar links om de auto voor mij in te halen, maar hij ging niet aan de kant. Dus ik dacht dat ik hem boos had gemaakt ofzo, dus uiteindelijk de auto voor mij rechts ingehaald en snel weg gereden (ik zag dat hij mij achtervolgde) dus ik reed iets van 180/190. Uiteindelijk kwam hij weer voor mij rijden en wilde hij niet aan de kant (ik ging links hij ging links, ik ging rechts hij ging rechts) en toen zag ik uiteindelijk dat hij z'n bordje ''stoppen, politie'' had opgezet.
Waarom laat je je zo opnaaien, om niets, dat je rechts gaat inhalen en 180/190 gaat rijden? wtf? Doen meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Max snelheid van 120 en dan de cruise-control op 154 instellen... mja, daar begint het al.

* Delerium denkt dat het betreffende stukje A2 100 km/u had. Vandaar je hogere boete dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Jammer dat TS zijn rijbewijs niet hoeft in te leveren. Met 180/190 km/h rechts inhalen, dan ben je gewoon aan het spelen met mensenlevens. Achterlijke idioot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Shit is getting real /me Pakt ook de popcorn erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Zoals je kan zien zitten op tweakers de gewone mensen, de nette weggebruikers. De mensen die wel rekening houden met andere mensen in het verkeer.

Als je dit soort gekke fratsen uithaalt kan je beter terecht op flitservice.nl waar dit soort uitspattingen anders worden ontvangen.

Ik ben het met de rest volledig eens, als dit je standaard manier van rijden is, dan verdien je het rijbewijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Dit zijn van die dingen die je je vóóraf moet bedenken.

In de tijd dat ik 'n lease-auto en tankpas had, heb ik ook regelmatig te hard gereden. Maar een actie als "owjee, dit is eng, laat ik maar nóg harder gaan rijden" heb ik nooit gehad. Dan heb je verkeerde instincten in de auto. Een reactie als "owjee, dit is eng, laat ik m'n snelheid maar even aanpassen aan het overige wegverkeer" is veel gezonder en veiliger, voor jezelf', én het overige wegverkeer.

En als ik 'n boete kreeg voor te snel rijden, was er geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om in bezwaar te gaan. Te hard rijden = vrijwillig belasting betalen.

Wees een man, en accepteer de consequenties van je daden. En wees blij / dank god op je blote knietjes dat het nu alleen maar geld kost. De volgende keer kost het misschien een mensenleven.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet dat ik de snelheid van TS wil nivelleren maar sommige opmerkingen hier zijn wel een beetje kort door de bocht.

For all we know rijdt TS een RS6 en die dingen zijn relatief onbetaalbaar. En als er dan een ongemarkeerde auto (Golfjes, je weet soms wel uit welke buurten ze komen) je constant "dwars zit" zonder dat je vrienden/bekenden verwacht, zal het me absoluuuut niet verbazen dat je in de huidige maatschappij over car-jacking kan nadenken. Of je er dan volgas vandoor moet gaan (want dat kunnen die auto's) of dat je 112 moet bellen, is een andere discussie.

Verder is de situatie ook volledig onbekend; ja, er zijn moraalridders die vinden dat 180km/h op een volledige lege snelweg ook minstens moet leiden tot "kop eraf" maar het gebeurt mij in ieder geval bijna dagelijks dat ik met de stroom mee rij (nog niet eens te hard) en daardoor zomaar 10 auto's voorbij rij omdat ze voornamelijk zitten te suffen of te appen.

Zo, dit gezegd hebbende; betaal inderdaad gewoon de boete, neem je verlies en leer er van.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Rmg schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:15:
[...]

Waarom laat je je zo opnaaien, om niets, dat je rechts gaat inhalen en 180/190 gaat rijden? wtf? Doen meer mensen dit?
Nee, alleen mensen die niet goed in hun bovenkamer zijn zoals TS. Dat zulke mensen de weg op mogen is mij echt een raadsel. Waarschijnlijk zal een mod wel vinden dat dit soort taalgebruik niet gewenst is, maar idioten als TS zijn de aanleidingen voor nieuwsberichten op nu.nl waardoor soms hele gezinnen omkomen op de snelweg. Echt ongelofelijk, en dan nog klagen over de meting ook. TS heeft enorme mazzel gehad en zou vrijwillig zijn rijbewijs moeten opnemen en zichzelf eerst eens psychisch laten evalueren voordat hij er ook maar aan denkt het stuur weer in handen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:19:
Niet dat ik de snelheid van TS wil nivelleren maar sommige opmerkingen hier zijn wel een beetje kort door de bocht.

For all we know rijdt TS een RS6 en die dingen zijn relatief onbetaalbaar. En als er dan een ongemarkeerde auto (Golfjes, je weet soms wel uit welke buurten ze komen) je constant "dwars zit" zonder dat je vrienden/bekenden verwacht, zal het me absoluuuut niet verbazen dat je in de huidige maatschappij over car-jacking kan nadenken.
Als je 154 rijdt waar je 120 mag dan is de kans aanzienlijk groter dat het oom agent is dan een carjacker ;)
We leven niet in een computerspelletje en Occam's razor is nog altijd van toepassing.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 09-12-2016 09:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

For all we know rijdt TS een RS6 en die dingen zijn relatief onbetaalbaar. En als er dan een ongemarkeerde auto (Golfjes, je weet soms wel uit welke buurten ze komen) je constant "dwars zit" zonder dat je vrienden/bekenden verwacht, zal het me absoluuuut niet verbazen dat je in de huidige maatschappij over car-jacking kan nadenken. Of je er dan volgas vandoor moet gaan (want dat kunnen die auto's) of dat je 112 moet bellen, is een andere discussie.
Carjacking in Nederland, op een volle snelweg tijdens de spits? Ik wens je veel succes. Slecht excuus.
Verder is de situatie ook volledig onbekend; ja, er zijn moraalridders die vinden dat 180km/h op een volledige lege snelweg ook minstens moet leiden tot "kop eraf" maar het gebeurt mij in ieder geval bijna dagelijks dat ik met de stroom mee rij (nog niet eens te hard) en daardoor zomaar 10 auto's voorbij rij omdat ze voornamelijk zitten te suffen of te appen.
Te hard rijden op een lege snelweg is iets heel anders dan te hard rijden op de A2 tijdens de spits...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Zo, dit gezegd hebbende; betaal inderdaad gewoon de boete, neem je verlies en leer er van.
TS reed niet op een lege snelweg, hij haalde rechts in met bijna 200km/h tijdens de ochtendspits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Dit is meer iets voor flitsservice.nl dan Tweakers. => slotje

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.