Allereerst wil ik zeggen dat ik niet weet of ik dit op de juiste plek post. Indien dit niet het geval is, excuses. Ik heb al ruim 2 jaar last van een luidruchtige pc en heb eindelijk besloten om een nieuwe behuizing te kopen. Mijn vraag is nu of iemand een stille behuizing kan aanraden. Zelf heb ik de Cooler Master CM 690 III. De Silencio van Cooler Master leek mij wel iets, maar ik hoorde dat deze toch niet erg stil was en dat er veel stof in de behuizing komt. Aanraders zouden zeer gewaardeerd worden! Alvast bedankt.
Vraag
Alle reacties
Kan je niet beter al je huidige ventilatoren vervangen door stillere ventilatoren met lagere toerentallen? Ik denk dat zoiets veel meer scheelt dan een nieuwe behuizing.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
De fractal design behuizingen hebben wel stoffilters, maar het is wel wat g0tanks zegt. Een nieuwe behuizing is 1 ding. Al is je behuizing nog zo stil qua opzet, en je zet er een aantal herrie makende fans in, dan blijft het probleem.
Wat voor een cpu koeler heb je nu in je pc? Indien het een stock koeler is (meegeleverd bij je cpu) dan zou je deze kunnen vervangen door een aftermarket koeler, dat kan al een stuk stiller worden.
heeft je huidige behuizing een window? Zo ja, dan laat deze ook meer herrie door dan een dichte case. Voordat we je hier dan verder kunnen helpen lijkt het mij zinvol dat je hier je huidige setup neer zet.
Wat voor een cpu koeler heb je nu in je pc? Indien het een stock koeler is (meegeleverd bij je cpu) dan zou je deze kunnen vervangen door een aftermarket koeler, dat kan al een stuk stiller worden.
heeft je huidige behuizing een window? Zo ja, dan laat deze ook meer herrie door dan een dichte case. Voordat we je hier dan verder kunnen helpen lijkt het mij zinvol dat je hier je huidige setup neer zet.
Heb je al eens geprobeerd om de fans van je huidige kast te regelen, via een fancontroller, of zoals het met de huidige mobo's kan geregeld via het moederbord.
Dat kan een hoop lawaai schelen!
Dat kan een hoop lawaai schelen!
[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 09-12-2016 02:42 ]
En niet alleen fans maken herrie. Bij mij zijn een zestal HDD's de herrieschoppers
Verwijderd
Wat is het merk en type van de overige onderdelen? Je kunt wel een nieuwe geluiddempende behuizing kopen maar als daar onderdelen in gaan die niet stil zijn valt het resultaat nog tegen. Zo zijn er videokaarten die veel geluid maken net als voedingen, hdd's en cpu koelers.
Ik heb een Gigabyte B85M-D3H moederbord, een Intel Core i5-4670 CPU, Cooler Master Hyper TX3 Evo fans, een XFX TS 650W 80+ Bronze voeding en een GeForce GTX 770 videokaart.
Kijk eerst eens goed waar het geluid uit komt?
Zelfs een open constructie kan tegenwoordig onhoorbaar stil zijn. Als je de boosdoener achterhaald kunnen we helpen.
Zelfs een open constructie kan tegenwoordig onhoorbaar stil zijn. Als je de boosdoener achterhaald kunnen we helpen.
Pagina: 1