Toon posts:

Lagging (stotterende) muis Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vorige week mijn eigen pc gebouwd en natuurlijk meteen Windows 10 geinstalleerd. Maar 2 dagen na aankoop begon ik een mouse lag(stotterende muis) op te merken. In game en gewoon in normaal windows gebruik. De games die ik speel zijn: Fallout 4 en ShellShock live(Een vrij simpele Tanks achtige game)
Bij ShellShock is de lag misschien nog wel het ergst. Verder speel ik ook nog SimCity en hier komt helemaal geen lag voor. Lag komt meestal voor als mijn computer meer dan een uur aan staat. Ik heb meerdere muisen geprobeerd, bedraad en onbedraad, maar dat mocht niet baten. Daarna alle fixes die ik kon vinden op het net toegepast, en ook dit maakte geen verschil.

Mijn laatste optie was downgraden naar Windows 8.1 en dat heb ik ook gedaan. Helaas heeft dit mijn probleem nog verholpen nog verminderd.

Dit is mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 159,90€ 159,90
1Thermaltake Versa H13 Zwart€ 40,81€ 40,81
1Crucial CT8G4DFS8213€ 49,25€ 49,25
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 74,39€ 74,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,10

Mijn vraag aan jullie: Wie kan mij helpen om van deze vreselijke lag af te komen?

P.s. Klein puntje wat opvalt: Bij het verplaatsen van snelkoppelingen van mijn desktop naar een map op mijn desktop, of het verplaatsen naar de prullenbak vind soms een extreem lange calculating time plaats. (ca 30 seconden) dit zowel op W10 als W8.1.

Edit: Ik ben nog vergeten te melden dat ik ook een HDD van 500gb aangesloten heb op mijn pc.
Edit: Hier een URL van een Benchmark van mijn SSD :https://afbeelding.im/NR0A4Pdo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou even de kabels van je SSD nalopen en of ze er wel goed in zitten.
Ook graag even controleren of je temperaturen wel in orde zijn. Kan ook throttling zijn.
Verder een beetje the usual: drivers bij de fabrikanten downloaden en updaten, andere usb poorten proberen etc.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Check je performance plans in Windows en zorg ervoor dat de USB-poorten absoluut niet beinvloed mogen worden.

Gezien de klachten vraag ik me ook af of de drivers allemaal correct geinstalleerd zijn en dat de drives in de BIOS ook op de correcte manier geconfigureerd zijn. Enige referentie kan je vinden op bijvoorbeeld http://www.thessdreview.c...timate-windows-8-edition/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:20:
Ik zou even de kabels van je SSD nalopen en of ze er wel goed in zitten.
Ook graag even controleren of je temperaturen wel in orde zijn. Kan ook throttling zijn.
Verder een beetje the usual: drivers bij de fabrikanten downloaden en updaten, andere usb poorten proberen etc.
Ik heb de kabels gecontroleerd, niks zit verkeerd of bekneld. Verder zijn alle drivers up to date. Verder zijn temperaturen ook allemaal in orde.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:13:
Check je performance plans in Windows en zorg ervoor dat de USB-poorten absoluut niet beinvloed mogen worden.

Gezien de klachten vraag ik me ook af of de drivers allemaal correct geinstalleerd zijn en dat de drives in de BIOS ook op de correcte manier geconfigureerd zijn. Enige referentie kan je vinden op bijvoorbeeld http://www.thessdreview.c...timate-windows-8-edition/
Ik heb de stappeplan die in de link stond gevolgd, dus we zullen snel genoeg zien of het geholpen hebt. Kan je me wat weer meer uitleggen wat je precies bedoeld met "USB- poorten absoluut niet beinvloed mogen worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ja, misschien geen invoer apparaten in een USB3 poort stoppen. USB3 stoort namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 13:01
Controleer ook even de gezondheid van je schijf/SSD met een tooltje zoals crystaldiskinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:38:
Controleer ook even de gezondheid van je schijf/SSD met een tooltje zoals crystaldiskinfo.
Die heb ik ook gebruikt, hier nog een keer de link. Ik weer niet echt wat deze cijfers betekenen.

Hier een URL van een Benchmark van mijn SSD :https://afbeelding.im/NR0A4Pdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
Aan de benchmark hebben we niet zoveel, de SMART data een stukje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:52:
Aan de benchmark hebben we niet zoveel, de SMART data een stukje meer.
Oke hier de SMART data:

https://afbeelding.im/MGaE0Gpc

En wat kan je me vertellen over mijn HDD?

https://afbeelding.im/7qHYSKNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
Je HDD is begonnen met aftakelen, als dit nog verder oploopt zul je deze moeten vervangen.
Om te kijken of deze misschien je systeem dwars zit, kun je deze afkoppelen, en eens met alleen de SSD opstarten(en kijken of de lag dan weg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:08:
[...]

Je HDD is begonnen met aftakelen, als dit nog verder oploopt zul je deze moeten vervangen.
Om te kijken of deze misschien je systeem dwars zit, kun je deze afkoppelen, en eens met alleen de SSD opstarten(en kijken of de lag dan weg is).
Oke dank je wel dan ga ik dat proberen,

Even een update over de lag: hoop optimalisatie dingen toegepast gevonden op fora zoals deze en de lag is een stuk minder geworden maar helaas nog niet helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Een haperende muiscursor kan het gevolg zijn van een driver die teveel kerneltijd opsnoept. Dat kun je goed debuggen met LatencyMon.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zit je SSD soms op een 300 poort?

Ik kwam er zelf achter dat mijn Samsung 850 Pro niet blij was met de 300 aansluiting en crashte.
Nu op de 600 poort geen problemen meer.

Oeps, ik zie net in je afbeelding dat ie al op een 600 poort zit.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 15-12-2016 23:38 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Mocht dat toevallig een Logitech muis zijn ??? Heb ik ook eens gehad. Logitech Gaming software opnieuw geïnstalleerd met de driver en alles was terug ok.
Geen idee wat de oorzaak was maar de driver was beschadigd.
Pagina: 1