Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC - snel & gamen

Pagina: 1
Acties:

• JoyceMolenkamp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-04-2021
Hey!

Aangezien mijn PC al behoorlijk aan 't verouderen is, vond ik het wel tijd worden voor een nieuwe.
Deze is zelf ooit in elkaar gezet. Mijn kast, dvd speler & harde schijf kan ik nog gebruiken.
Voor de rest heb ik deze nieuwe build gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1Asus H110M-K D3€ 49,99€ 49,99
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 179,50€ 179,50
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,95€ 20,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 44,95€ 44,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,19

Wat zijn mijn wensen? Ik wil gewoon een snelle PC. Gamen doe ik niet erg veel meer, maar een vereiste is wel dat 'ie Planet Coaster aan kan. Ook met het oog op evt een keertje streamen.

Dit is dacht ik mijn kast: pricewatch: Cooler Master Centurion 5
Zou wel handig zijn als alles hier ook in past, daar heb ik niet zoveel verstand van. Anders zou ik een nieuwe kast moeten halen.

Geheugen wil ik later evt nog met 8gb uitbreiden, maar ik dacht eraan om nu gewoon met 8 te beginnen en dan zie ik het wel.

Graag jullie mening! Thanks :)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je hebt een DDR3 moederbord uitgezocht met DDR4 geheugen. Kijk even voor de MSI eco als moederbord.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je rond de 20 euro wil besparen kan je ook voor de i5-6400 gaan. De 6500 is iets sneller, maar als ik je vereiste lees, is de 6400 ook prima.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mocht je nog eens 20.95 willen besparen kun je op het kruisje achter de CM Hyper klikken. Wordt reeds een degelijke koeler meegeleverd met de boxed processoren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JoyceMolenkamp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-04-2021
John Rambo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:18:
Je hebt een DDR3 moederbord uitgezocht met DDR4 geheugen. Kijk even voor de MSI eco als moederbord.
Thanks! Dat had ik inderdaad niet gezien. Ik heb gekeken naar degene die jij voorstelde (ik neem aan dat je deze bedoelt: pricewatch: MSI H110M ECO. Die ziet er goed uit, dan kies ik voor dit moederbord!
misterTweakers schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:44:
Als je rond de 20 euro wil besparen kan je ook voor de i5-6400 gaan. De 6500 is iets sneller, maar als ik je vereiste lees, is de 6400 ook prima.
Had ik inderdaad ook al naar gekeken, voor die 20 euro (ook al weet ik inderdaad niet of ik 't echt nodig ga hebben) pak ik toch liever de 6500, maar thanks!
Switchie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:56:
Mocht je nog eens 20.95 willen besparen kun je op het kruisje achter de CM Hyper klikken. Wordt reeds een degelijke koeler meegeleverd met de boxed processoren.
Denk dat ik toch voor de zekerheid kies voor een losse koeler, had het inderdaad wel gelezen van de boxed koeler, maar het kan hier in de zomer ook aardig warm worden in huis. Thanks voor je reactie, iig! :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JoyceMolenkamp schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:11:
Denk dat ik toch voor de zekerheid kies voor een losse koeler, had het inderdaad wel gelezen van de boxed koeler, maar het kan hier in de zomer ook aardig warm worden in huis. Thanks voor je reactie, iig! :)
Een 3th party koeler gaat natuurlijk niet direct het probleem van omgevingswarmte oplossen.
Ja, deze koeler heeft meer capaciteit om warmte van de CPU op te nemen, maar omgevingslucht is van toepassing op de gehele kast.
Zelfs de duurste tower-koeler voert cpu-warmte af binnen de case.
Mocht de zomerwarmte echt problematisch zijn dan 'lijden' alle componenten hieronder en zou wellicht een nieuwe case met betere airflow/fans ook geen slecht idee zijn.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1