Toon posts:

Microfoon statief gekocht wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik heb laatst een nieuw microfoonstatief gekocht.
Innox IVA 08 XLR om precies te zijn(op bax-shop.nl).

Nu heb ik een statief en dat ik alles wat ik tot nu toe heb.
Nu wil ik dit microfoon gebruiken voor op mijn pc zodat ik hiermee kan opnemen.

Nu snap ik zelf niet wat ik nog moet kopen op het statief na dan.

Ik dacht aan dit:
- Popfilter
- Microfoon
- Condensator (ofso)
- mixer??

Kunnen jullie mij helpen wat ik precies nu nog moet kopen om het werkend te krijgen op mijn pc.
Zonder enkele problemen.

Alvast bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Een statief is toch louter een stuk staal waar je een microfoon inklemt?
Denk dat je er slim aan doet eerst daadwerkelijk een microfoon aan te schaffen en dan zien we wel verder ;)

Ps. er komen hedendag ook zeer lieve dames op dit forum. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 08-12-2016 21:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige suggestie voor een goed microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:28:
Enige suggestie voor een goed microfoon?
Hangt volledig van je wensen af. Kan je wel een modelletje van 10.000 euro adviseren waarvan ik met mijn zeer gebrekkige kennis verwacht dat die kan wat jij wilt. Maar ga er vanuit dat je toch zelf al wat research hebt gedaan? :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:29:
[...]

Hangt volledig van je wensen af. Kan je wel een modelletje van 10.000 euro adviseren waarvan ik met mijn zeer gebrekkige kennis verwacht dat die kan wat jij wilt. Maar ga er vanuit dat je toch zelf al wat research hebt gedaan? :)
ja zeker. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nou, ik zeg. Brand los! Wat zijn je wensen en wat heb je gevonden?
Denk dat het niet heel efficiënt gaat werken als we hier raadspelletjes moeten gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Microfoons waar je je nooit een buil aan valt zijn Shure SM-58 en Sennheiser MD421. Trendy is een AKG D112. Alle andere microfoons zijn smaak gebonden, bieden geen meerwaarde of zijn duurder. Punt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:33:
[...]

Nou, ik zeg. Brand los! Wat zijn je wensen en wat heb je gevonden?
Denk dat het niet heel efficiënt gaat werken als we hier raadspelletjes moeten gaan spelen.
Microfoon is niet echt een probleem het gaat er mij meer om hoe het dan verder gaat.
Ik zie mensen hebben het over XLR kabels , mixers, popfilter en condensator. Het gaat mij er meer om wat deze voor functie hebben en hoe het in elkaar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar AUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Er zijn condensator-, electret- (quasi-condensator) en dynamische microfoons. De microfoon zet je op een microfoon standaard. Voor de microfoon plaats je een plop-filter tegen ongewenste stem-bijgeluiden. De microfoon sluit je met een XLR kabel aan op een mixer. Van de mixer gaat het naar het opnameapparaat. Wat ga je opnemen? Er zijn leuke USB-condensator microfoons te koop geschikt voor spraak en gewone thuisopnames.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:36:
[...]

Microfoon is niet echt een probleem het gaat er mij meer om hoe het dan verder gaat.
Ik zie mensen hebben het over XLR kabels , mixers, popfilter en condensator. Het gaat mij er meer om wat deze voor functie hebben en hoe het in elkaar zit.
Wellicht een beetje een kinderachtige reactie, maar wat zei Google toen je het hem aardig vroeg?
Je hebt tot dusver nog geen enkele eigen inzet getoond dan wel ons antwoord gegeven op belangrijke vragen.
Ga je de Microfoon gebruiken om nachtelijke skype gesprekken te voeren met je stiekeme vakantieliefde of ga je een professionele geluidsopname maken van een duet met Robie Williams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Obelink schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:46:
Er zijn condensator-, electret- (quasi-condensator) en dynamische microfoons. De microfoon zet je op een microfoon standaard. Voor de microfoon plaats je een plop-filter tegen ongewenste stem-bijgeluiden. De microfoon sluit je met een XLR kabel aan op een mixer. Van de mixer gaat het naar het opnameapparaat. Wat ga je opnemen? Er zijn leuke USB-condensator microfoons te koop geschikt voor spraak en gewone thuisopnames.
Oke thx ik weet genoeg ;)
Pagina: 1