• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Hallo,

Ik heb opeens uit het niets te maken met rare crashes in veel games terwijl ik ze opstart.

Ik heb mijn Mobo bios net geüpdate EN mijn PC omgebouwd in een nieuwe kast.

Specs:

- MSI x99a mobo
- i7 5820k (@stock momenteel..)
- MSI GTX 1070 Gaming X - nieuwste drivers 5/12/2016
- 32 GB RAM
- Corsair 1200w PSU

Nu heb ik tijdens een aantal spellen totaal geen problemen, maar met een aantal heel veel problemen: ze starten niet eens op....

Mijn CPU cooler, een corsair H100i, deed laatste dagen een beetje raar in "quiet mode", waardoor hij niet erg goed koelde en ik in een stresstest eventjes 90 graden aantikte :-| : GELIJK uitgezet en alles lijkt het nog normaal te doen... Nu heb ik hem in performance mode gezet en koelt ie denk ik aardig. Bij games wordt hij 45 graden, idle 30 graden.

Maar wat kan er voor zorgen dat ik steeds crashes krijg? De melding is altijd: "het programma is afgesloten wegens een probleem".

Ik heb een beetje zitten klooien met stuuprogramma's, DDU gebruikt en dan verschillende versies erop: en dat zorgt ervoor dat het ene spel het OPEENS wel weer doet en de andere weer niet...

Ik test allemaal moderne spellen als Dark Souls 3, WItcher 3, Deus EX, COD Ghosts 3, Mafia 3 etc.

Maar omdat de ene Nvidia Driver goed werkt en de andere dus spellen laat crashen, lijkt het me toch redelijk in die drivers te zitten....

Hoop dat iemand meer kennis heeft dan ik (kan al snel...) en misschien weet wat dit kan zijn.. Alle 'nieuwste' spellen lijken het wel te doen overigens, en de iets oudere veel niet. Maar nogmaals: tot ik weer een andere driver installeer en dan kan die het opeens weer wel doen...

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
heb je al een keer een kale installatie van windows geprobeerd?

soms zijn problemen te wijten aan een onverklaarbare fout in windows.

• gaudio.
Tja dat zou kunnen.. ben alleen zo bang dat mijn CPU kapot is gegaan door overhitting... kan dit?

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoi Gaudio,

Gebeurt het alleen in games, of ook als je bijvoorbeeld zit te internetten?

Er kunnen veel oorzaken zijn, maar ik denk dat het eerder met drivers bijvoorbeeld te maken heeft, dan met je processor. Je zegt zelf ook dat je verschillende driver versies geprobeerd heb, en dat het bij sommige versies wel werkt, en bij andere niet.

En kijk ook eens naar de videokaart temperaturen. Hoe warm wordt de videokaart? Zit je videokaart helemaal onder het stof?
- Als je pc vanbinnen erg stoffig is, en de temperaturen zijn hoog, maak hem eens schoon
- Heb je je videokaart geoverclocked?
- Kijk eens in de bios of hij op 'turbo' mode staat, of op normale mode. Ik las elders dat het kan helpen om hem dan op normale mode te zetten.
- Misschien een nieuwe installatie van Windows?

Ik hoor graag verder van je of het gelukt is.

• gaudio.
Dank voor je reactie. Het is inderdaad bij de ene driver werkt het spel wel en bij een oudere niet..

Jou vragen:
En kijk ook eens naar de videokaart temperaturen. Hoe warm wordt de videokaart? Zit je videokaart helemaal onder het stof? --> Nee, heb net alles omgebouwd, alles in brandschoon.
- Als je pc vanbinnen erg stoffig is, en de temperaturen zijn hoog, maak hem eens schoon --> NVT
- Heb je je videokaart geoverclocked? --> ja, maar ik draai hem nu steeds op stock
- Kijk eens in de bios of hij op 'turbo' mode staat, of op normale mode. Ik las elders dat het kan helpen om hem dan op normale mode te zetten. --> zal ik doen!
- Misschien een nieuwe installatie van Windows? --> ja dat hoorde ik al.. Zou best wel eens kunnen! Denk dat ik dat gewoon als eerste even ga doen.

• gaudio.
Dank jullie wel! Opnieuw installeren deed de truc! dat was het dus :)

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Fijn om te horen! Veel gameplezier ;)

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
Veel game plezier! sorry voor me late reactie
Fijn om te horen dat alles nu wel werkt!

Top dat je ook even laat weten dat het is opgelost 😁

[ Voor 26% gewijzigd door frankym op 09-12-2016 08:48 ]

Pagina: 1