Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vandaag een spel gedownload om uit te proberen, dit spel is Valiant Hearts: The Great War. Dit is een erg groot spel. Mijn mobiel had voordat ik dit spel installeerde nog ongeveer 1.5 GB vrije ruimte. Ik had het spel al snel weer verwijderd, maar toen ik dit gedaan had, had ik nog maar ongeveer 450 MB vrije ruimte. Ik vraag me dus af hoe ik alle bestanden van dit spel volledig kan verwijderen zodat ik weer rond die 1,5 GB vrije ruimte heb.

Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini

Ik heb al een beetje door de documenten heen gekeken maar ik kon hier niets vinden. Toen ik het spel verwijderde heb ik eerst op gegevens verwijderen gedrukt en daarna verwijderen (geen idee of dit iets uitmaakt)

Alvast bedankt, Kees

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-12-2016 20:33)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:16:
Op een of andere manier, zonder dat ik iets heb gedaan, is mijn vrije ruimte weer 1.4 GB. Misschien duurde het even voordat het verwijderen verwerkt was?

Waar kan ik deze opschoontool vinden Switchie?
Ik denk inderdaad dat dit even duurde, waarschijnlijk stond het getal / data nog in het ram toen je keek. Had je even de instellingen /schermpje gesloten en dan gekeken was het direct geüpdatet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:01:
Ik had vandaag een spel gedownload om uit te proberen, dit spel is Valiant Hearts: The Great War. Dit is een erg groot spel. Mijn mobiel had voordat ik dit spel installeerde nog ongeveer 1.5 GB vrije ruimte. Ik had het spel al snel weer verwijderd, maar toen ik dit gedaan had, had ik nog maar ongeveer 450 MB vrije ruimte. Ik vraag me dus af hoe ik alle bestanden van dit spel volledig kan verwijderen zodat ik weer rond die 1,5 GB vrije ruimte heb.

Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini

Ik heb al een beetje door de documenten heen gekeken maar ik kon hier niets vinden. Toen ik het spel verwijderde heb ik eerst op gegevens verwijderen gedrukt en daarna verwijderen (geen idee of dit iets uitmaakt)

Alvast bedankt, Kees
Vaak halen grotere spellen extra install files van het internet. Playstore bestandje blijft dan b.v. 50Mb maar zodra je de app start, wordt er vrolijk aan 1Gb extra install files binnengetrokken.
Grote kans dat deze restanten nog ergens in een temp foldertje staan.
Als het goed is heeft android hiervoor een 'opschoontool' ingebouwd.

Edit; ben zo vrij geweest om het even voor je te checken en mijn bovenstaande vermoeden lijkt inderdaad te kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 08-12-2016 19:08 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier, zonder dat ik iets heb gedaan, is mijn vrije ruimte weer 1.4 GB. Misschien duurde het even voordat het verwijderen verwerkt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Via instellingen > Opslag > Telefoonopslag

Anders zijn er in de playstore duizend en een apps te vinden die de telefoonopslag kunnen scannen en inzichtelijk maken wat je qua tijdelijke bestanden e.d. kunt verwijderen om ruimte vrij te maken.

wellicht heet dit bij jou iets anders daar ik Android 7.0 draai

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ToFast

Ik denk inderdaad dat dit even duurde, waarschijnlijk stond het getal / data nog in het ram toen je keek. Had je even de instellingen /schermpje gesloten en dan gekeken was het direct geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:26:
[...]

Het duurde erg lang voordat het veranderde, een half uur na de installatie gebruikte ik de app CCleaner in de hoop dat de bestanden verwijderd werden. Ongeveer drie kwartier nadat ik CCleaner had gebruikt stond er pas dat er 1,4 GB vrije ruimte was. Mogelijk komt dit omdat mijn mobiel al vrij oud is en dus ook best traag begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:30:
[...]

Het duurde erg lang voordat het veranderde, een half uur na de installatie gebruikte ik de app CCleaner in de hoop dat de bestanden verwijderd werden. Ongeveer drie kwartier nadat ik CCleaner had gebruikt stond er pas dat er 1,4 GB vrije ruimte was. Mogelijk komt dit omdat mijn mobiel al vrij oud is en dus ook best traag begint te worden.
Dat is wel heel lang. Ik heb zelf de ervaring dat dit zo'n 10-30seconden duurt op Android. Ook jouw mobiel zou snel genoeg moeten zijn om dit instant weer te geven. Alleen is dat waarschijnlijk vertraagd voor besparing van de accu. Elke 0.1 of zelf 1 seconde refreshen zou zelfs een ware aanslag op de accu zijn bijvoorbeeld.
Pagina: 1