Goede DAC voor Tube amp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vraag

Ik heb zojuist een tube amp voor mijn (aankomende) Sennheiser HD650 gekocht. Deze heb ik aangesloten op de 3.5 mm poort van mijn pc, maar ik hoor veel electrische biepjes en stroompjes (Met mijn huidige koptelefoon). Dit komt denk ik omdat ik geen DAC heb (als dit niet de oorzaak is, zeg het vooral!).

Hebben jullie een goede aanbeveling rond of onder de 100 euro?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tube amp : Little Dot I+ ,et DJ1 tubes
Moederbord van pc : Asus Maximus Hero VII

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Enige welk de functies kon vinden voor mijn budget was deze :

http://hificorner.nl/hifi...o-ject-dac-box-usb-zilver

Hoor graag jullie aanbevelingen/ opmerkingen

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Pro-Ject is een gerenommeerd merk op het gebied van draaitafels. Wat dat aangaat mag je een behoorlijk product verwachten. Over de sound kan ik niks zeggen, ik heb nooit een Pro-Ject DAC gehoord. Persoonlijk denk ik niet dat je er een miskoop aan zal doen. Dat hang ook af van de kwaliteit van je buizenversterker. Maar ik begrijp dat dat er niet een uit de zoveel-duizend klasse is.

Asus maakt nogal ophef over de geluidskaart van het moederbord. Je zou eigenlijk geen bijgeluiden mogen horen dan. Maar ik weet dat dat vaak gebeurd. Digitaal aansluiten is de sleutel. Heeft jouw moederbord een optische en/of coax digitale uitgang? Oh USB kan ook zie ik.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
OK, erg bedankt voor de info:). Mijn moederbord heeft geen coax aansluiting maar wel een optische aansluiting. Usb heeft deze natuurlijk ook :).

Na wat meer onderzoek zou deze ook erg goed moeten zijn:
http://www.schiit-europe..../modi2-usb-product-7.html

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is zo'n SMSL dac uit China niet wat?
Volgens mij is de prijs kwaliteitverhouding erg goed.
Ik heb zelf een SMSL class-d versterkertje, en dat ding draait al jaren fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
@sssensss , bedankt, ga er naar kijken :).
@Jasper1975, geen idee, maar wel bedankt voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 100 euro moet je misschien wel een Behringer SRC2496 of DEQ2496 kunnen krijgen. Dat zijn denk ik een van de beste prijs/kwaliteit DAC's die je kunt krijgen. Geen idee of je dat mooi vind, zo'n 19" ding. Maar semi-professionele studio apparatuur zoals van Behringer heeft een veeeeeeeel betere prijs/kwaliteit dan 'HiFi' apparatuur uit de winkel waar ze ook kabels gesmeed door elfen verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:28
Je kan ook een dragonfly kopen, van audioquest. 100€ voor de black en 200€ voor de red!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper1975 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:45:
Je kan ook een dragonfly kopen, van audioquest. 100€ voor de black en 200€ voor de red!
Wel, ik zou in ieder geval iets kopen wat een eigen voeding heeft en wat galvanisch gescheiden met de PC (over optisch S/PDIF bijvoorbeeld) aangesloten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
@Shadow, ik ga er naar kijken, thanks!

@Jasper, had ik al gezien, maar leek me maar niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik vind persoonlijk de dragonfly een top DAC voor zijn geld! Ik heb de V2, maar de black is goedkoper en beter! Ik denk dat met een versterkertje van iets meer dan honderd euro dit een top combi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:25:
Voor 100 euro moet je misschien wel een Behringer SRC2496 of DEQ2496 kunnen krijgen. Dat zijn denk ik een van de beste prijs/kwaliteit DAC's die je kunt krijgen. Geen idee of je dat mooi vind, zo'n 19" ding. Maar semi-professionele studio apparatuur zoals van Behringer heeft een veeeeeeeel betere prijs/kwaliteit dan 'HiFi' apparatuur uit de winkel waar ze ook kabels gesmeed door elfen verkopen.
Die Behringers klinken wel goed, maar zijn niet zo heel betrouwbaar. Mijn SRC2496 heb ik al een keer gereviseerd en zo oud is 'ie nog niet. Bovendien doet zo'n hifi-DACje er echt niet voor onder en je hoeft geen XLR-kabels aan te schaffen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
@metalmadnizz Ook een goed punt om naar te kijken inderdaad. Heb jij toevallig nog een hifi-DACje die je aanbeveeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

jayyzz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:21:
@metalmadnizz Ook een goed punt om naar te kijken inderdaad. Heb jij toevallig nog een hifi-DACje die je aanbeveeld?
De meeste Chinese DACjes die op e-bay staan (al dan niet in kit-vorm) klinken stiekem best aardig omdat het meestal gewoon een goeie DAC-chip is met een minimaal aantal extra componentjes erbij.

Zoiets als dit dus:

http://www.ebay.com/itm/N...4f4536:g:rE0AAOSwHMJYHUyi

Daar is eigenlijk niks mis mee. Net als een Behringer UCA202 bijvoorbeeld, daar kan ook niet zo heel veel mis mee gaan (kan ook niet echt veel aan kapot ofzo) en kosten ook niet veel.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
@metalmadnizz

Ok erg bedankt, zal ernaar kijken :)

Pagina: 1