Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game desktop voor mijn zoon (nieuwjaarsgeschenk).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Een goede vriend van mij heeft mij doorverwezen naar jullie site. Hij wist me te vertellen dat jullie zeer betrouwbaar zijn in het geven van correcte informatie. Zelf heb ik geen verstand van computers en door het drukke werk en gezinsleven heb ik ook geen tijd om mij hierin te verdiepen. Dus zou ik graag een beroep doen op jullie advies. Ik heb in de desktop best buy guide van november 2016 een mainstream gamingsysteem gezien van ca. 900 euro.

https://tweakers.net/revi...instream-gamesysteem.html

Ik vroeg me af of dit een goede koop is (meer info hieronder) en of er misschien al aanpassingen nodig zijn aangezien we al een maand verder zijn?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon speelt heel graag computerspelletjes. Daarnaast zou hij de computer gebruiken voor zijn huiswerk en het internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max = +- 900 euro, inclusief assemblage en verzendingskosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig van vorige pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem dat snel gaat en waarmee hij de nieuwste spelletjes kan spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zijn bureau is redelijk ruim waardoor hij genoeg plaats heeft om de desktop te plaatsen.

Ga je overklokken?
Standaard instellingen zullen voldoen.

Wat verwacht je van ons?
Zie begin van het bericht.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten

Jean - Pierre

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 227,-€ 227,-
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 35,95€ 35,95
1AOC e2470Swhe Zwart€ 99,-€ 99,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 24,90€ 24,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 45,90€ 45,90
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,45

Zoiets misschien? Alleen nog toetsenbord en muis erbij.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:08:
Ik heb in de desktop best buy guide van november 2016 een mainstream gamingsysteem gezien van ca. 900 euro.

https://tweakers.net/revi...instream-gamesysteem.html

Ik vroeg me af of dit een goede koop is (meer info hieronder) en of er misschien al aanpassingen nodig zijn aangezien we al een maand verder zijn?
De insteek van de Best Buy Guide is dat meerdere tweakers een maand lang discussiëren om uiteindelijk, binnen een x budget, het meest "bang for buck" systeem samen te stellen.
Vanuit dat oogpunt kun je er eigenlijk per definitie vanuitgaan dat het een goed systeem betreft.

Uiteraard is dit wel een systeem voor de 'gemiddelde' gebruiker. Elke gebruiker heeft zijn eigen specifieke wensen zoals wellicht iets meer ram, opslag of zelfs een iets snellere grafische kaart.
BBG blijft echter, over het algemeen, een solide uitgangspunt om eventueel wat kleine wijzigingen op aan te brengen.

Zie dat jouw zoon graag gamed. Weet je toevallig welke spellen dit zijn en op welke resolutie hij deze speelt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Wie ga je het systeem in elkaar laten zetten en laten configureren? Heeft je zoon hier ervaring mee? Realiseer je wel dat dit een verzameling losse onderdelen betreft.

SH|T Happens

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11 15:26
john_ven24 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:15:
Wie ga je het systeem in elkaar laten zetten en laten configureren? Heeft je zoon hier ervaring mee? Realiseer je wel dat dit een verzameling losse onderdelen betreft.
Bij de gemiddelde webshop kun je ook voor assemblage kiezen.
Waarom neem je het lijstje niet mee naar een lokale PC boer in de buurt?

Waar ik voorheen werkte konden we vaak wel wat ritselen met assembleren. Vooral als mensen voor dat bedrag een PC laten bouwen.

Vaak is de lokale winkel niet duurder als de grote boze internet concurrent, maar daar vergissen veel mensen zich in.

[ Voor 31% gewijzigd door Clavis op 08-12-2016 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dag BvZwolle en Switchie

Alvast bedankt voor de reactie.
Hij speelt nu voornamelijk League of legends denk ik. Maar zegt dat hij graag andere spellen zou willen spelen maar dat onze gezins PC daar voor te oud is.Hij liet me onlangs een Sci-fi spel tonen dat in ontwikkeling is omdat ik opgegroeid ben met Star Wars en Star Trek. Dat spel zou hij graag spelen als het uitkomt. Heb het even opgezocht en het zou gaan om: Star Citizen.

Vriendelijke groeten

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Clavis schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:17:
[...]

Bij de gemiddelde webshop kun je ook voor assemblage kiezen.
Waarom neem je het lijstje niet mee naar een lokale PC boer in de buurt?

Waar ik voorheen werkte konden we vaak wel wat ritselen met assembleren. Vooral als mensen voor dat bedrag een PC laten bouwen.

Vaak is de lokale winkel niet duurder als de grote boze internet concurrent, maar daar vergissen veel mensen zich in.
Dan moet je wel alle onderdelen bij dezelfde shop bestellen.
Volgens de pricewatch kan dat niet met precies die items. Maar dat klopt niet helemaal. Doordat een paar items niet precies dezelfde naam hebben in de winkel ziet de pricewatch ze als verschillend.
Bij informatique kun je bijvoorbeeld alles op het lijstje vinden.

Alleen omdat de best-buy guide verwacht dat je elk onderdeel bij de goedkoopste shop koopt. En je ook moet betalen voor assemblage, kom je in dan wel een stukje boven die €900 van de pricewatch uit.

TheS4ndm4n#1919

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-11 19:00

Temujin

Zegt ook wel eens iets

RocketKoen schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:35:
[...]
Volgens de pricewatch kan dat niet met precies die items. Maar dat klopt niet helemaal. Doordat een paar items niet precies dezelfde naam hebben in de winkel ziet de pricewatch ze als verschillend.

Alleen omdat de best-buy guide verwacht dat je elk onderdeel bij de goedkoopste shop koopt. En je ook moet betalen voor assemblage, kom je in dan wel een stukje boven die €900 van de pricewatch uit.
Die extra koste vallen waarschijnlijk prima op te vangen door de 480 te vervangen met een 470 (Minimaal performance verschil) en de SSD te swappen voor een 275GB MX300.

• HarmdeZwaan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 09:30
RocketKoen schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:35:
[...]

Hij kan gewoon alle onderdelen zo goed koop mogelijk kopen, en vervolgens zoals Clavis al zei naar een lokale pc boer gaan die het in elkaar zet voor hem. Dit zal niet extreem veel kosten als die een beetje research doet. In ieder geval niet in mijn buurt.

I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 283,95€ 283,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,93€ 39,93
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 96,95€ 96,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,48

Of goedkoper alternatief, met zoals hieronder geopperd, 8gig geheugen en iets kleiner ssd'tje

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 279,-€ 279,-
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8/8€ 39,-€ 39,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 74,39€ 74,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,07

[ Voor 33% gewijzigd door Switchie op 08-12-2016 18:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• bart0099
  • Laatst online: 30-09-2024
er zijn verschillende zaken waar je dat kan laten doen
Ik woon zelf in rotterdam en heb hele fijne ervaringen met alternate en informatique.

het mainstream systeem kan wat anders worden samengesteld. wordt iets goedkoper omdat sommige zaken overkill zijn (naar mijn mening)

16gb is hartstikke leuk maar heeft in de gebruiksdoeleinde waarin de pc wordt gebruikt niet veel meerwaarde. prik er 8gb in en het scheelt weer 3-4 tientjes. in games maakt het niet veel uit.

ooh en vergeet windows licentie niet!!!

voorbeeldje

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M PRO-D€ 52,99€ 52,99
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 34,98€ 34,98
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 59,27€ 59,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 839,87

[ Voor 79% gewijzigd door bart0099 op 08-12-2016 18:12 ]

Verwijderd

HarmdeZwaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:52:
[...]
Hij kan gewoon alle onderdelen zo goed koop mogelijk kopen, en vervolgens zoals Clavis al zei naar een lokale pc boer gaan die het in elkaar zet voor hem. Dit zal niet extreem veel kosten als die een beetje research doet. In ieder geval niet in mijn buurt.
Dat zei Clovis niet. Een lokale PC boer ziet je al binnenkomen met allemaal onderdelen die elders gekocht zijn. Hoe brutaal ben je dan? Dan moet je het wel allemaal daar kopen, bij die lokale PC boer. En dat zei Clovis ook al. Anders zal het tegen een fix uurtarief gaan, als ie het uberhaupt al wil doen. Ik zal daar in elk geval nooit aan beginnen, gezien dingetjes met garantie/doa/etc en dan krijg je straks ook nog de schuld.

Maar gewoon lekker zelf in elkaar zetten die hap! :) Uiteindelijk past alles maar op 1 manier en verschilt het niet veel van een netsnoer en een kabel in een tv doen. Gewoon rustig aan stapje voor stapje.

• HarmdeZwaan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 09:30
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:40:
[...]

Dat zei Clovis niet. Een lokale PC boer ziet je al binnenkomen met allemaal onderdelen die elders gekocht zijn. Hoe brutaal ben je dan? Dan moet je het wel allemaal daar kopen, bij die lokale PC boer. En dat zei Clovis ook al. Anders zal het tegen een fix uurtarief gaan, als ie het uberhaupt al wil doen. Ik zal daar in elk geval nooit aan beginnen, gezien dingetjes met garantie/doa/etc dan krijg je straks ook nog de schuld.

Maar gewoon lekker zelf in elkaar zetten die hap! :) Uiteindelijk pas alles maar op 1 manier en verschilt het niet veel van een netsnoer en een kabel in een tv doen. Gewoon rustig aan stapje voor stapje.
Ik snap je redenering maar er zijn er ook genoeg waar je heen kan gaan met je onderdelen zodat deze hem in elkaar zet. In ieder geval dan waar ik mee bekent ben. En ben het met je eens van zelf in elkaar zetten maar ja : ''Zelf heb ik geen verstand van computers en door het drukke werk en gezinsleven heb ik ook geen tijd om mij hierin te verdiepen.''

I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar

Verwijderd

HarmdeZwaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:43:
[...]
Ik snap je redenering maar er zijn er ook genoeg waar je heen kan gaan met je onderdelen zodat deze hem in elkaar zet. In ieder geval dan waar ik mee bekent ben. En ben het met je eens van zelf in elkaar zetten maar ja : ''Zelf heb ik geen verstand van computers en door het drukke werk en gezinsleven heb ik ook geen tijd om mij hierin te verdiepen.''
Oh, ik dacht dat alleen ging om het uitzoeken. :) Om mij heen werd het juist een extra leuk gezinsdingetje gevonden toen we een computer van een neefje in elkaar gingen zetten. De onderdelen waren al een tijdje binnen en hij was al dagen zeuwachtig en kwam samen met zijn vader gezellig de boel in elkaar zetten onder het genot van pizza en limonade (en wij bier). :)

Maarre, als iemand het zo druk heeft, dan gaat diegene natuurlijk ook niet met allemaal elders gekochte onderdelen bij lokale computerboeren leuren of ze hem alsjeblieft in elkaar willen zetten. Ik denk dat je echt nog meer kwijt bent en dat je ook gelazer kan krijgen met garantie. Maar goed, ieder zijn ding... :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HarmdeZwaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:43:
[...]

Of TS plaatst een advertentie in vraag & aanbod. Geen idee waar hij woont maar ongetwijfeld dat er een aardige tweaker in de buurt woont die het voor een flesje goedkope bubbels doet :) Het is per slot van rekening bijna kerstmis :)

Of geef losse onderdelen en ga onder het mom van kerstmis quality time gezellig samen puzzelen onder het genot van een warme choco met slagroom :>

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 08-12-2016 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor de vele reacties. Is er een groot verschil tussen: de rx 480 en de gtx 1060 die vermeld worden in de reacties? Ik ga proberen om iemand te zoeken om tussen pot en pint dat machinetje in elkaar te steken. Ik kreeg ook nog de vraag of ik niet zou gaan voor een voeding van 750 watt. Wat denken jullie hiervan?

Vriendelijke groeten

Verwijderd

750w voor een systeem dat 200 - 250w verbruikt? Nee, beter een goede 400w dan een matige overkill 750w.

• Hor1zoN
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-06-2019
De Corsair CX450M is prima, daar zou ik niks aan veranderen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:53:
Dank u voor de vele reacties. Is er een groot verschil tussen: de rx 480 en de gtx 1060 die vermeld worden in de reacties? Ik ga proberen om iemand te zoeken om tussen pot en pint dat machinetje in elkaar te steken. Ik kreeg ook nog de vraag of ik niet zou gaan voor een voeding van 750 watt. Wat denken jullie hiervan?

Vriendelijke groeten
GTX 1060 en rx 480 zijn lood om oud ijzer. In direct x 11 games schijnt de 1060 marginaal beter te presteren waar de 480 een kleine winst boekt in dx 12 games.
Denk dat 99.9% van de mensen het verschil niet gaat waarnemen in een blinde test.

Mbt de voeding sluit ik me overigens aan bij de heren hierboven;
Gpu max 150w
Processor max 70w
Rest van het systeem is verwaarloosbaar, ssd'tje b.v. max 5w

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 08-12-2016 20:40 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Dank u voor de vele reacties. Is er een groot verschil tussen: de rx 480 en de gtx 1060 die vermeld worden in de reacties?
Het verschil is vrij klein, maar met moderne games veelal in het voordeel van de RX 480 dankzij DX12, iets waar Nvidia momenteel minder goed mee om gaat dan AMD.
Ik kreeg ook nog de vraag of ik niet zou gaan voor een voeding van 750 watt. Wat denken jullie hiervan?
Tenzij het plan is om 3 of 4 RX 480's of GTX1060's in te bouwen, nee. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat hij nog voldoende tijd voort kan met deze gpu?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 23:32 ]

Verwijderd

Het voordeel van de MSI H110M ECO is dat deze is uitgerust met een Intel NIC ipv een minder stabiele Realtek voor de andere genoemde H110 moederborden.Daarnaast heeft de ECO twee ipv één casefanheader en tov het Gigabyte bord een betere stroomvoorziening.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:19:
Dag BvZwolle en Switchie

Alvast bedankt voor de reactie.
Hij speelt nu voornamelijk League of legends denk ik. Maar zegt dat hij graag andere spellen zou willen spelen maar dat onze gezins PC daar voor te oud is.Hij liet me onlangs een Sci-fi spel tonen dat in ontwikkeling is omdat ik opgegroeid ben met Star Wars en Star Trek. Dat spel zou hij graag spelen als het uitkomt. Heb het even opgezocht en het zou gaan om: Star Citizen.

Vriendelijke groeten
Omdat ik zie dat niemand hier op inhaakt wil ik graag nog even het volgende aansnijden:

Star Citizen kan die vast wel spelen met een 480 of 1060, maar tegen de tijd dat dat spel uit is denk ik dat je zoon deze GPU wil vervangen voor iets nieuwers.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Topicstarter

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:32:
Zeker, het heeft weinig zin nu een duurdere te nemen. Dat geld kan je dan beter bewaren om later een nieuwe te kopen. Je kan niet voor 100 euro extra een jaar aan gebruiksduur erbij nemen, dan moet je al aan een verdubbeling denken.
bart0099 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:06:
16gb is hartstikke leuk maar heeft in de gebruiksdoeleinde waarin de pc wordt gebruikt niet veel meerwaarde. prik er 8gb in en het scheelt weer 3-4 tientjes. in games maakt het niet veel uit.
Die uitspraak is achterhaald. Ik ken nu al games waarbij 16GB echt aan te raden is, dat zal over een jaar helemaal het geval zijn. Je koopt hem niet nu om dan over een half jaar weer 8GB erbij te moeten steken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 10:05

ComputerHoed

Electronica <3

Tsurany schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:40:

Die uitspraak is achterhaald. Ik ken nu al games waarbij 16GB echt aan te raden is, dat zal over een jaar helemaal het geval zijn. Je koopt hem niet nu om dan over een half jaar weer 8GB erbij te moeten steken.
Klopt helemaal. Ik heb nu al verscheidene games waarbij ik 12GB RAM gebruik. Wordt tijd om de volgende 16G te kopen... :P

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:42
Vergeet overigens ook niet windows (of ander OS).
Wellicht kan die via school verkregen worden, anders kost het een paar tientjes.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Ik ga ook mee met de 16GB, anders moet je geheid over 1-2 jaar upgraden.
Wil je besparen doe dat liever op de videokaart, die veroudert sneller en 'moet' over de levensduur van de rest van de pc sowieso wel een keer vervangen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je wel iedereen voor het advies. Ik heb door jullie tips volgend systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,01€ 187,01
1MSI H110M ECO€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 818,03

Zal mijn zoon hier tevreden mee zijn?

Vriendelijke groeten

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:59:
Gebaseerd op het budget, is dit waarschijnlijk de meest gebalanceerde en bang for buck wat je gaat krijgen. Garant voor vele jaren gameplezier. Weet in ieder geval dat ik voor mijn ouders op de knieën ga als ze hiermee aankomen op 1 januari ;)

Verwijderd

275GB is wel een beetje weinig toch? Misschien beter deze voor 5 tientjes meer? Crucial MX300 2,5" 525GB

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Oke dank je wel iedereen voor het advies. Ik heb door jullie tips volgend systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 818,03

Vriendelijke groeten
Ik denk inderdaad ook dat je zoon onwijs blij zal zijn met dit systeem, dat is nog eens een leuk kerst cadeau!
Onderdelen die je nu hebt staan zijn helemaal goed, prima zo.

🇺🇦

• bart0099
  • Laatst online: 30-09-2024
En hoeveel games zijn dat? 5? Dan prik je er 8 gb bij. Maar voor deze meneer en de eisen die hij heeft is 8gb voldoende. Zijn zoon speelt League of Legends en gaat star citizen spelen. Met 8 gb kom je ook uit de voeten net de witcher 3, gta 5, planet coaster. T is geen hardcore gamer die mega veel eisen stelt.

Daarnaast scheelt het weer een paar tientjes, wat je misschien in een mooiere case o.i.d kan stoppen, of hell koop vuurwerk ervan :p

[ Voor 18% gewijzigd door bart0099 op 09-12-2016 09:42 ]

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:47

Case_C

[Team Carrack]

bart0099 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:40:
En hoeveel games zijn dat? 5? Dan prik je er 8 gb bij. Maar voor deze meneer en de eisen die hij heeft is 8gb voldoende. Zijn zoon speelt League of Legends en gaat star citizen spelen. Met 8 gb kom je ook uit de voeten net de witcher 3, gta 5, planet coaster. T is geen hardcore gamer die mega veel eisen stelt.

Daarnaast scheelt het weer een paar tientjes, wat je misschien in een mooiere case o.i.d kan stoppen, of hell koop vuurwerk ervan :p
Met Star Citizen ga je heel veel verschil merken in fps en stabiliteit tussen 8gb en 16gb, dus als je de PC daarvoor samenstelt is de keuze al gemaakt. Met 8gb loop je veel vaker tegen crashes aan, mede doordat het spel nog continue word ontwikkeld (van engine tot assets) blijft het niet vriendelijk voor je RAM-gebruik :p . Dus gewoon die 16gb houden, zoals het systeem nu is kan je er prima op spelen. (Wellicht een iets grotere SSD voor 't gemak.)

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Patchoela waar woon je precies? Misschien kan een mede-tweaker hem voor een klein bedrag in elkaar zetten. De pricewatch is leuk maar als je jou lijst door 1 leverancier laat leveren+assemblage kom je ruim boven de 1000 euro uit.

Bestel windows 10 iig los, online is hij 100 euro goedkoper dan via een winkel.

[ Voor 15% gewijzigd door PheraX op 09-12-2016 10:36 ]

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11 13:48
Als je in Utrecht woont zet ik hem voor je in elkaar voor een appelflap of Tompouce (oid) ;)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
DW2005 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:56:
Als je in Utrecht woont zet ik hem voor je in elkaar voor een appelflap of Tompouce (oid) ;)
omtrek oosterhout en ik doe het voor een halve appelflap of een halve tompouce :P

@ts ik denk wat de build nu is wel een hele goede build is.

[ Voor 9% gewijzigd door mcmlevi op 09-12-2016 11:09 ]

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 00:12
Het is een closed case waarom niet het ddr4 kitje halen van crucial? *die minder mooie groene?

Edit

De prijzen van die zijn nu ook 48 euro
Heb ze zelf in januari voor 28 gekocht.

[ Voor 32% gewijzigd door rwbk op 09-12-2016 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel iedereen voor de reacties en de hulp, ik apprecieer dit enorm. Ik ga proberen met mijn oude makker de pc in elkaar te steken. Hij heeft vroeger veel met computers gewerkt en het kan nog fijn worden om samen wat te puzzelen.

• Voodoo Doll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:47
Wat bent u een toffe vader zeg. :)

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 18:53

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 818,03

Vriendelijke groeten
Ik zou er nog een hardeschijf bij zetten. 275gb heb je echt zo vol met moderne games. Voor 50 eu heb je 1000gb extra: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Verder is het misschien leuk om nog te kijken naar een fancy behuizing? (vind uw zoon vast leuk). Ik heb recentelijk deze gekocht: pricewatch: LC-Power 976W Snow Trooper Niet duur en het is net een tijdmachine.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11 11:40
Op dit soort momenten mis ik het wel om een vader te hebben, was die van mij maar zo cool.

Verder een prima build, niks op aan te merken (Y) succes er mee en fijne feestdagen.

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:37
Wat een tof cadeau! Zou na afloop graag een update lezen over hoe het werd ontvangen :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:14:
Dank je wel iedereen voor de reacties en de hulp, ik apprecieer dit enorm. Ik ga proberen met mijn oude makker de pc in elkaar te steken. Hij heeft vroeger veel met computers gewerkt en het kan nog fijn worden om samen wat te puzzelen.
Zo heb je er zelf ook nog wat aan en dit zelfgemaakte cadeau zal je zoon zeker waarderen :+
Joostjah schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:24:
Verder is het misschien leuk om nog te kijken naar een fancy behuizing? (vind uw zoon vast leuk). Ik heb recentelijk deze gekocht: pricewatch: LC-Power 976W Snow Trooper Niet duur en het is net een tijdmachine.
Doe mij die oude maar :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 14:27 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05

Vriendelijke groeten
Voor een doorsnee game pc is 750 watt teveel. 550w en dan een goede modulaire is ruim voldoende.
Waar woon je? Als je in de buurt woont, wil ik hem samen met in elkaar zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker nog een berichtje sturen met de reactie van mijn zijn. Ik wens jullie zalige feesten en een prettig eindejaar.

• be4chris
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-11 15:25
Top vent/vader :0 succes!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 21:23
Ik heb deze e-mail thread gebruikt om grofweg dezelfde componenten te kopen.
Heb de helft al binnen, andere helft volgt vandaag. Vanavond verder klussen.
Het is inmiddels 13 jaar geleden dat ik PCs in elkaar heb lopen zetten, dus het is wel even wennen weer!

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 54,90€ 54,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 286,95€ 286,95
1Cooler Master N200 Closed€ 42,95€ 42,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 105,95€ 105,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 881,45