Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 13:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een draadloze speaker voor thuis.
Het budget is maximaal €500.

Keuzelijst is:
Bose Soundlink mini II
Bose Soundlink III
Bose Soundtouch 10
Bose Soundtouch 20
B&O A2
B&O Beolit 15
Sonos Play1
Sonos Play 3
Sonos Play 5 (net iets buiten budget)

Wellicht ben ik nog een aantal goede merknamen/producten vergeten.
Welk product zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 22:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wat ga je er mee doen? Welke ruimte ga je het gebruiken, hoe ga je het aansturen etc etc etc.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:40
Een vriend van me heeft laatst een Libratone Zipp gekocht. ik was wel impressed om eerlijk te zijn.

Verder genoeg om uit te kiezen zo te zien.
http://www.whathifi.com/p...ers?achievement=best-buys

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Ben in principe op zoek naar een goed ruimtevullend geluid (ruim 100 m2).
Wil het aansturen via bluetooth (laptop of telefoon met Spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07
phoenix12 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:59:
Ben in principe op zoek naar een goed ruimtevullend geluid (ruim 100 m2).
Wil het aansturen via bluetooth (laptop of telefoon met Spotify).
100 m2? En dat wil je met een enkele BT speaker doen? Succes!

Verder zou je Denon Heos ook nog aan je rijtje toe kunnen voegen.

Ik zie trouwens dat je een paar Sonos speakers in je rijtje hebt opgenomen. Volgens mij ondersteunen die geen Bluetooth! Hoe het met de rest zit weet ik verder niet, maar ik neem aan dat je wel controleert of Bluetooth ondersteund wordt voordat je 500 euro uitgeeft ;)

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 08-12-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 15:18
Ik ben al jaren zeer tevreden over mijn Logitech UE Smartradio die ook perfect zonder telefoon werkt en zijn muziek gewoon van het net haalt via wifi.

(zie net dat i niet meer leverbaar is.....:) )

[ Voor 14% gewijzigd door BlueSS50 op 08-12-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

phoenix12 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:35:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een draadloze speaker voor thuis.
Het budget is maximaal €500.

Keuzelijst is:
Bose Soundlink mini II
Bose Soundlink III
Bose Soundtouch 10
Bose Soundtouch 20
B&O A2
B&O Beolit 15
Sonos Play1
Sonos Play 3
Sonos Play 5 (net iets buiten budget)

Wellicht ben ik nog een aantal goede merknamen/producten vergeten.
Welk product zouden jullie mij adviseren?

Alvast bedankt.
toon volledige bericht
Vergeet Raumfeld niet. Super prijs/kwaliteit verhouding. Al zijn ze de laatste tijd wel iets duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 15:31
Ik ben sinds vorige week eigenaar van de Bose SoundTouch 10.
Ben er tevreden over, mooi en zuiver geluid. Mooie lage tonen en mooie hoge tonen.
Appje mag iets verfijnd worden, maar werkt prima. Door de knoppen die erop zitten is hij makkelijk te gebruiken voor mijn vriendin en thuis door mn moeder (1 = radio 1, 3 = 3fm, 4 = playlist voor avond eten etc)
Aan en uit, zoals 'leken' het graag willen.

Daarnaast wil ik je even erop attenderen dat de Soundtouch20 een mooier geluid heeft, maar deze bijna 400 euro is en er nu her en der een dualpack te koop is van 2x soundtouch10 voor 399. hierdoor kan je ze dus allebei op verschillende plekken zetten = beter bereik voor 100m2.

Sonos play:1 is hetzelfde verhaal als hierboven, maar dus niet zo handig voor bijv. mijn moeder die helemaal geen zin heeft 'om die ipad te moeten pakken, appje te openen....'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 08:55
EddoH schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:40:
[...]

Vergeet Raumfeld niet. Super prijs/kwaliteit verhouding. Al zijn ze de laatste tijd wel iets duurder geworden.
Raumfeld moet je ook kortingsacties voor afwachten, kan zomaar 100en euro's schelen.
Wel ondersteunen ze geen bluetooth, (evt via line-in), maar als je alleen spotify speelt kan dit gewoon met spotify connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix12
Bedankt voor jullie reacties.
Wat zijn andere goede verbindingsmethoden? Bluetooth, AUX, etc, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14
Denon Envaya kan je ook op je lijstje zetten. Die is beter dan de Bose Soundlinks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Kijk eens naar de serie Xeo van Dynaudio.
Ga zelf voor de 4 of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:37
phoenix12 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:37:
Bose heeft het alle 3: wifi, bluetooth en aux. Al zou ik niet weten wat je nog met aux zou willen als je gaat streamen.. presets erg handig zoals hierboven vermeld. De soundtouch 10 kan in stereopaar.
Sonos heeft alleen wifi. Play 1 kan in stereopaar.
Heos heeft wifi + bluetooth en misschien ook aux.

Andere verbindingsmethoden zijn er niet echt en heb je ook niet nodig. Tenzij je het dus ook voor de TV wilt gebruiken, dan komt HDMI of optisch weer om de hoek kijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Wil je de speaker op een vaste plek neerzetten en aansluiten aan het lichtnet? Of wil je dat die portable is met een ingebouwde accu? Ook is 100m2 een forse ruimte voor een enkele speaker, moet de hele kamer gevuld worden met geluid? Wat wil je er op luisteren en hoe?

Mits de speaker portable moet zijn, zou ik zeker kijken naar de Dali Katch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 16:36
Wil je met Bluetooth streamen of met spotify connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 22:00
Met budged van €500,- loont het ook zeker om naar actieve Hifi speakers/monitoren te kijken. Deze hebben vaak bleuooth ingebouwd en eventueel kan je er een chromecast audio aan hangen nog. In de basis heb je dan een stuk betere speakers ipv van sonos/bose etc wat toch plastic kastjes zijn die kunstmatig mooi klinken.

Een aantal suggesties:
KLIPSCH: R-15PM
https://doublepoint.nl/kl...Ivb-r-06dACFUI6GwodFf4JnQ

QUADRAL RONDO
http://www.homecinemacent...ctive-zwart-per-paar.html

Audioengine A5+
http://hificorner.nl/spea...engine/audioengine-a5-wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windmill905
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-12-2016
Kijk eens naar de Lenco Playlink 6 voor nog geen 100 euro.
Twee ervan zijn te koppelen als links en rechts stereo speakers. Geluid vind ik goed.
https://www.onedayonly.nl/outlet/lenco-speaker.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:54

swv

phoenix12 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:37:
Ik ben niet zo thuis in deze markt, maar ik ben een jaar geleden blindelings voor Sonos (Play:1's en Play:5's) gegaan en wel om de volgende redenen:
- De speakers streamen direct vanaf internet. Er is dus geen constante verbinding met mijn telefoon, tablet of laptop nodig om muziek te kunnen streamen. Iets wat bij bluetooth wel moet, wat tevens nog eens storingsgevoeliger is en weinig bandbreedte heeft. Dit kan invloed hebben op de geluidskwaliteit afhankelijk van het bronbestand. Streamen van flac bestanden is er niet bij. Kortom WiFi of ethernet geniet de voorkeur als de betreffende speaker een vaste plaats krijgt in de kamer.
- Plug&play
- Goede doorontwikkelde app met ondersteuning voor veel streamingdiensten
- Geluidskwaliteit. Vooral de Play:1 weet velen te verbazen: kleine behuizing en een krachtig gebalanceerd geluid. Natuurlijk is dit persoonlijk maar als je in de markt bent voor dit soort speakers dan klinkt Sonos gewoon goed (anders was je wel voor grote bedrade ruimtevretende tower speakers gegaan).
- Vooral de Play:1 heeft een goede prijs. Ik heb in januari tijdens de btw dagen van Mediamarkt twee duopacks van de Play:1 (dus vier in totaal) gescoord voor €660. Normaal kost zo'n duopack tussen de €399 en €459. Sonos moet je dan ook kopen tijdens dit soort acties.

Er zijn ook nadelen aan Sonos. Zodra je er aan begint smaakt dat naar meer. Volgens mij maken ze de Play:1 expres zo goed en goedkoop :+

100m2 is wel veel. Dat ga je niet redden met een enkele speaker en twee is kantje boord. De Play:5 kan ik vanwege zijn prestaties wel aanraden, maar zou ik gezien jouw budget niet kopen. Ook omdat je er voor het mooie twee van zou moeten kopen. Want hoewel Sonos over het algemeen een ruimtevullend geluid geeft (vooral na trueplay kalibratie), zorgen meerdere speakers wel voor een betere ervaring. Ik beveel dan ook minimaal een stereopaar aan ongeacht het merk waar je straks voor kiest.

Bovenstaande kan ook voor andere merken gelden. Alle punten die ik noem zijn dus geen pluspunten voor Sonos die de concurrentie niet heeft. Ik som slechts op wat mijn ervaring na een jaar Sonos gebruik is en wat mijn beweegredenen waren om voor Sonos te gaan. Maar zoals gezegd heb ik mij niet verdiept in wat de concurrentie te bieden heeft. Dus dit is geen aankoopadvies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:56
https://hificorner.nl/spe...JXNrPv269ACFRa3GwodJNYAkw

Ik heb deze bij mij pc,zijn meer dan prima!

100m2 met 2 kleine luidprekertjes is wel wat karig.

Dan mag je haast wel zuilen hebben om dde kamer te vullen!
Of op meerdere plekken een bluetooth speaker,dan is Sonos zeker wel een optie

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 11-12-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

Boy

www.byoscoop.nl

remzor schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:08:
[...]

Bose heeft het alle 3: wifi, bluetooth en aux. Al zou ik niet weten wat je nog met aux zou willen als je gaat streamen.. presets erg handig zoals hierboven vermeld. De soundtouch 10 kan in stereopaar.
Sonos heeft alleen wifi. Play 1 kan in stereopaar.
Heos heeft wifi + bluetooth en misschien ook aux.

Andere verbindingsmethoden zijn er niet echt en heb je ook niet nodig. Tenzij je het dus ook voor de TV wilt gebruiken, dan komt HDMI of optisch weer om de hoek kijken bijvoorbeeld.
Aux lijkt me handig als ik TOCH Google Cast wil gebruiken, 39 euro voor de Chromecast Audio en klaar.

Ik ben aan het denken de SoundTouch 20 aan te schaffen. OLED, afstandsbediening, lijkt me super...
Ik ben alleen bang dat ik achteraf dan eigenlijk voor de 30 had moeten gaan ivm beter geluid...maar is ook echt een stuk prijziger

[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 12-05-2017 10:10 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Pagina: 1