Situatie is als volgt:
HP Proliant server voorzien van Windows Server 2012 R2 Essentials. Alles heeft prima gewerkt tot ik er kortgeleden achter kwam dat van een tweetal laptops er geen backups meer gemaakt werden naar de server. (van een workstation in het netwerk werkt dit nog wel).
Daarnaast kwam ik er achter dat ik ook niet meer via de webinterface op server kwam.
server.domeinnaam.nl verwijst naar externe IP-adres van onze internetverbinding.
Alle benodigde poorten worden geforward naar de server toe.
VPN-verbinding naar de server werkt
Anywhere Access / Remote Access werkt niet, deze geeft in een foutmelding de volgende punten:
en
Settings op de server zijn niet gewijzigd, externe en interne IP-adressen zijn niet gewijzigd. VPN (service draait op diezelfde Windows Server Essentials) werkt wel.
Wie heeft een idee hoe ik dit weer werkend krijg? De daar opvolgende stap is om de connector software opnieuw te kunnen downloaden van de server om de backups weer aan de praat te krijgen.
Windows Server 2012 R2 voorzien van alle updates.
Alle clients draaien Windows 10 voorzien van alle updates.
HP Proliant server voorzien van Windows Server 2012 R2 Essentials. Alles heeft prima gewerkt tot ik er kortgeleden achter kwam dat van een tweetal laptops er geen backups meer gemaakt werden naar de server. (van een workstation in het netwerk werkt dit nog wel).
Daarnaast kwam ik er achter dat ik ook niet meer via de webinterface op server kwam.
server.domeinnaam.nl verwijst naar externe IP-adres van onze internetverbinding.
Alle benodigde poorten worden geforward naar de server toe.
VPN-verbinding naar de server werkt
Anywhere Access / Remote Access werkt niet, deze geeft in een foutmelding de volgende punten:
code:
1
2
3
4
5
| Anywhere Access to your server is blocked Some routers may not work properly with your server. Visit the support website for your router manufacturer and ensure that your router has the most recent firmware Some Internet service providers (ISP) block TCP ports 80 en 443 to prevent customers from remotely accessing services that are hosted on their networks. For more information, contact your ISP |
en
code:
1
2
3
| There may be more than one router on your network Windows Server Essentials is not able to setup the networking correctly. This can occur if there are multiple subnets in your networking. Another possible reason is there are multiple devices, such as modems, wireless access points, and broadband routers are not working together properly |
Settings op de server zijn niet gewijzigd, externe en interne IP-adressen zijn niet gewijzigd. VPN (service draait op diezelfde Windows Server Essentials) werkt wel.
Wie heeft een idee hoe ik dit weer werkend krijg? De daar opvolgende stap is om de connector software opnieuw te kunnen downloaden van de server om de backups weer aan de praat te krijgen.
Windows Server 2012 R2 voorzien van alle updates.
Alle clients draaien Windows 10 voorzien van alle updates.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?