Fout in de Windows updates van Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 15:22
Heb gisteren en vandaag al verschillende telefoontjes gehad van allerlei mensen die opeens allemaal geen internet meer hebben. Dit is inderdaad ook ontstaan na het installeren van de laatste Windows update.

Na het uitvoeren van een systeem herstel werkt het weer.

Er zijn een aantal mensen die hierover met Ziggo hebben gebeld en die melden dat er een fout is in de Windows 10 update gebeuren.

Hebben jullie hier ook last van?

Uiteraard ben ik wel weer bang voor deze mensen als de update opnieuw geïnstalleerd gaat worden dat ze weer zonder internet komen te zitten.

Is er in Windows 10 een mogelijkheid om de verantwoordelijke update hiervoor uit te schakelen en zo ja welke update is hier verantwoordelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Ik heb geen updates gehad sinds 3-12, de laatste is deze (KB2538242)
zit die bij jou in de weg missc, google op dit kb nr om het verwijderen, maar ik denk dat er wat anders aan de hand is bij jou.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Zelf geen last van gelukkig. Ben door meerdere mensen gebeld die er wel last van hebben. Zitten mensen tussen die niet elke dat achter pc zitten. 3 december is nog niet lang geleden. Kan dus makkelijk dat het dezelfde update betreft.

Dank voor het kb nummer zal hier naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mell33 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:14:
Ik heb geen updates gehad sinds 3-12, de laatste is deze (KB2538242)
zit die bij jou in de weg missc, google op dit kb nr om het verwijderen, maar ik denk dat er wat anders aan de hand is bij jou.
Geen idee hoe je daaraan komt, maar dat is een update voor Visual C++. Lijkt me sterk dat die er iets mee te maken heeft. Wat ik vreemd vind aan het hele verhaal is dat de laatste CU van 9 november is:
https://support.microsoft...windows-10-update-history

Ben wel benieuwd of de problemen icm de Anniversary update zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Dank voor de link Brent, kennelijk overheen gelezen. Bekend probleem dus.

Wat betreft kb nummer was ik ook achter gekomen. Vermoedde ook dat dit niet juist is.

Hopelijk wordt het snel opgelost door Microsoft.

Wat is het toch eigenlijk een prutswerk van Microsoft. Na het plaatsen van dit berichtje ben ik alweer door een paar mensen gebeld. Is toch echt een groot probleem dit.

[ Voor 28% gewijzigd door hotabibber op 08-12-2016 17:44 ]

Pagina: 1