Toon posts:

Aankoopadvies met budget van...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Audiofielen/kenners,

Ik heb een knappe tv (samsung 7 serie), maar dus geen deftig geluid.
Wij hebben een tamelijk grote living, maar afstand tussen tv en eerste muur aan de overkant is 7 meter.

Nu is mijn budget maximum 400 euro.

Ik raak maar niet uit mijn keuze...
- Soundbar van rond de 400 euro
- Instap 5.1 setje van bv Yamaha 1810
- Tweedehands reciever en boxen kopen (ken ik al zeker niets van)

Zou vaak gebruikt worden om op te gamen of films/tv te kijken.

Hebben jullie eventueel linkjes naar interessante websites of aanbiedingen?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:47

Dhrax

Prog Lord

Vanuit kwaliteits oogpunt zou ik persoonlijk gaan voor een leuk 2de hands setje, met losse receiver en om te beginnen 2 degelijke fronts.

Wil je gebruiksgemak en neem je genoegen met minder kwaliteit dan is een soundbar een optie. Een high end soundbar kan zich in mijn ogen nooit meten met een degelijke modulaire set.

Op Marktplaats is in ieder geval genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan begint het, welke reciever en welke boxen :).
Elke link helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:47

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:36:
Maar dan begint het, welke reciever en welke boxen :).
Elke link helpt ;)
Onkyo en Harman Kardon hebben vaak kwalitatief goede instappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En kan je elke boxen op elke reciever aansluiten? :)

Valt een soundbar zo hard tegen? Ik lees soms dat het geluid kan weerkaatsen op de muur, waardoor je een surround effect krijgt, maar dat zijn mss marketingpraatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:48:
Valt een soundbar zo hard tegen? Ik lees soms dat het geluid kan weerkaatsen op de muur, waardoor je een surround effect krijgt, maar dat zijn mss marketingpraatjes?
Valt een soundbar tegen?
Voor sommigen wel. Anderen zijn er perfect tevreden mee. Hangt er erg vanaf vat je er van verwacht.
Marketingpraatjes? Ja en nee.
De betere (duurdere) soundbars geven echt wel een degelijk geluid en geluid kan inderdaad zo 'gestuurd' worden dat je een surround effect krijgt. Maar dat hangt dan ook weer af van de kamer en de akoestiek.

Het klinkt misschien vervelend, maar je kunt het best eerst voor je zelf bepalen wat je nu eigenlijk wilt en wat je mogelijkheden zijn.
Wat versta je onder 'deftig' geluid? Als je geen idee hebt wat voor geluid er uit een soundbar komt of hoe verschillend de klank van een grote vloerstaander is ten opzichte van kleine satelliet speakertjes, dan is het raadzaam eerst eens ergens te gaan vergelijken. Een kamer van 7 meter bij ? vraagt al snel wat steviger apparatuur.
Wil je überhaupt grote luidsprekers of moet het compact blijven? Je hebt het over 'wij'. Heeft hij/zij ook een mening?
Denk ook aan wat je verder nog aan wilt sluiten en hoe. Niet alle sounbars of all in one sets hebben de mogelijkheid extra externe apparaten aan te sluiten.
Is die € 400 keihard? Of kan er misschien over een paar maanden wat bij gespaard worden?
Voor echt 'deftig' geluid zou je kunnen starten met een receiver. Tussen de 300 en 400 € koop je een apparaat met eindeloze mogelijkheden en zou je het aantal/soort luidsprekers langzaam kunnen uitbreiden.
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:48:
En kan je elke boxen op elke reciever aansluiten? :)
Zo ongeveer wel.
Iedere moderne receiver is in staat de meest gangbare luidsprekers aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat budget is rekbaar natuurlijk he;

"Zij" moeit haar er niet mee, dus dat gaat natuurlijk.

Dus op zo'n receiver moet ik dan 2 boxen aansluiten en een subwoofer?
Ik verkies ook wel design , dus groot mogen ze niet zijn.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:06:
Ja dat budget is rekbaar natuurlijk he;

"Zij" moeit haar er niet mee, dus dat gaat natuurlijk.

Dus op zo'n receiver moet ik dan 2 boxen aansluiten en een subwoofer?
Ik verkies ook wel design , dus groot mogen ze niet zijn.

Bedankt
De grootte heeft naar mijn mening helemaal niets met design te maken.
Maar als je het over design hebt moet je toch ongeveer een idee hebben wat je mooi vind. Of wat bij je meubels of andere apparatuur past.
En of je 2 luidsprekers en een subwoofer aan wilt sluiten moet jij zelf bepalen.
Voor degelijk surround geluid zijn 2 fronts, een center en 2 rears nodig. Als het kleine luidsprekers zijn of als je lage tonen mist kun je het aanvullen met een subwoofer. Zeker in een bredere opstelling is het erg prettig een center te hebben.

Nogmaals; probeer te bepalen wat je wilt.
Wil je van die kleine zwarte blokjes aan de muur hangen? Wil je ze op een meubel zetten? Bookshelf formaat op een standaard? Heb je huisdieren of kinderen die er misschien met hun poten aan kunnen zitten?
Koop je 2 of 3 losse luidsprekers en ben je van plan later uit te breiden probeer er dan rekening mee te houden dat dat model of die serie misschien over een tijdje niet meer verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica