Toon posts:

Geforce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week mijn nieuwe CE Geforce2pro (400 goldensample) in mijn computer hangen ter vervanging van mijn MSI Geforce2mx.

Toen ik net die mx had, had ik vaak een soort van streepjes over het scherm lopen (heel vaag je moest echt goed kijken) ik wilde het even een weekje afwachten en na een tijdje verdwenen de streepjes en heb ik ze nooit meer terug gezien :)

Nu heb ik dus net een nieuwe CE en hierbij heb ik ook weer diezelfde streepjes, het is moeilijk te zien maar je ziet ze wel! Deze komen even 15sec opzetten en dan verdwijenen ze weer voor een minuut. Het zijn donkere streepjes die je vooral goed op egale kleuren zeit (bijv het witte om de got kaders) ze bewegen naar beneden of boven heel langzaam.

Nou is mijn vraag, is dit gewoon een kenmerkend begin voor een geforce ofzo, ik heb geen flauw idee wat het kan zijn aangezien ik het bij mijn mx ook in het begin had. Is het misschien iets dat die kaart gewoon even lekker moet werken, iets van inbranden ofzo :?

Alle adviezen zijn welkom

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Inbranden lijkt me sterk ;) .. het klinkt als shimmering. Sommige GF2 Ultra's hebben er ook last van, net als sommige Radeon's in combinatie met Trinitron monitoren. Vaak is het niet in alle resoluties of alle refreshrates. Probeer eens een andere resolutie/Hz om te kijken of je het dan nog hebt. Het hoort niet iig!

PC Specs

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Rival24

I'll Be Back

Je zult vast wel ooit gehoord hebben van de ranzige beeldkwaliteit van de gf2. Dit heeft er vast en zeker wel mee te maken. Je beschrijft het ook eigenlijk als pixels die van je monitor glijden...

Oftewel het is normaal..:'(

• Exirion
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 01 juli 2001 01:27 schreef rival24 het volgende:
Je zult vast wel ooit gehoord hebben van de ranzige beeldkwaliteit van de gf2. Dit heeft er vast en zeker wel mee te maken. Je beschrijft het ook eigenlijk als pixels die van je monitor glijden...

Wat een bullshit |:( Ik heb een Asus 7100 gehad, en nu een Asus 7700, en beide kaarten hebben een prima kwaliteit met alle resoluties en refreshrates. Dit is gewoon NIET normaal, en zo te zien spreek je zelf niet uit ervaring. Dan kun je beter niks zeggen dan mensen op het verkeerde been zetten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Abbadon
  • Laatst online: 00:24
Op zondag 01 juli 2001 01:27 schreef rival24 het volgende:

Tja, tot afgelopen week hield ik er dezelfde mening als jij op na. Die mening was gebasseerd op mijn ervaringen met MX'en en Geforce's. Met name de MX zoog als een gek op hoge reso's (een grote blur). Maar ik heb nu in m'n 2e bak net een Elsa Gladiac511 (MX400) en ik was als Matrox aanhanger aangenaam verast door de 2D kwaliteit; komt er 'angstvallig' in de buurt. Was wel even wennen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
In 800*600 is het om te janken echt waar, dan schuiven ze van rechtsboven tot linksonder, in 1024*768 word het stukken beter, nu ff hogere resoluties proberen...

in 1152*864 is het nagenoeg weg ( de lijntjes zijn een heel stuk dunner en nog minder zichtbaar) in nog hogere resoluties lijkt het helemaal weg te zijn, maar dus niet bij de startup, daar zuigt het aan alle kanten, alleen in de bios zelf zie je echt geen lijntje.

Ik hoop dat het in 1024*768 snel verdwijnt zoals bij mijn gf2mx het geval was want hier heb ik hem ondanks mijn 19" toch het liefst op draaien.
Ik heb hem nu even op 1280*1024 staan en ik denk dat het weg is... maar het lijkt wel of het beweegt omdat ik nu al zoveel minuten van een 10cm naar mijn beeld zit te staren ;)

In 3dgames + DVD heb ik er geen last van alleen dan lijkt gewoon denk ik omdat alles zo snel beweegt kun je je niet op een punt concentreen. Bij quake3 als je stil staat zie je het wel een beetje bij de wolken, maar als er meer details zijn (alles behalve de wolken)verdwijnt het (lijkt waarschijnlijk alleen zo, gezichtbedrog)

En nu heb ik volgens mij wel 10* hetzelfde gezegd :P

Ik wacht even af in de hoop dat het net asl bij mijn mx snel verdwijnt.

• Bomberman
Ok succes .. had ik maar zo'n magische PC waar problemen na een tijdje vanzelf verdwijnen ;) .

PC Specs

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 01:29 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat een bullshit |:( Ik heb een Asus 7100 gehad, en nu een Asus 7700, en beide kaarten hebben een prima kwaliteit met alle resoluties en refreshrates. Dit is gewoon NIET normaal, en zo te zien spreek je zelf niet uit ervaring. Dan kun je beter niks zeggen dan mensen op het verkeerde been zetten.
Lees mijn sig.. Daar zie je dat ik een gf2 gts pro heb.... ik had eerst een tnt2 pro en de beeldkwaliteit daarvan was echt stukken beter.

Ik wil trouwens wel wedden voor 100 piek dat een ongeschoolde allochtoon (mag dat) nog wel het verschil kan tussen een 'ranzige gf2' en een Matrox g400..

• Bomberman
Ik wist niet dat allochtonen ook al slechter zagen dan Nederlanders :( ..

PC Specs

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 01 juli 2001 02:07 schreef rival24 het volgende:
Ik wil trouwens wel wedden voor 100 piek dat een ongeschoolde allochtoon (mag dat) nog wel het verschil kan tussen een 'ranzige gf2' en een Matrox g400..
Daar _gaat_ het hier helemaal niet over. Ik weet ook wel dat een Matrox scherper beeld geeft, maar wat de topicstarter beschrijft is gewoon een waardeloos beeld, en dat hoort zelfs bij een GF2 niet zo te zijn. Bovendien denk ik dat het ook aan MSI ligt bij jou. Ik heb een Viper 550 gehad, een Asus 3400, een Asus 7100 en nu een Asus 7700. De 7700 geeft iets beter beeld dan de 7100, en de 7100 is even goed als de 3400. Het beeld van de Asus kaarten is over het geheel genomen gewoon goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
De MSI doet het nu dus prima, het is de Gainward die streepjes vertoond, ik heb hem nu op 1152*864 draaien en zo te zien is hierbij het probleem in windows verdwenen.

Of bedoel je misschien met de MSI mijn mobo (MSI-k7tpro2)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 02:10 schreef Exirion het volgende:

Daar _gaat_ het hier helemaal niet over. Ik weet ook wel dat een Matrox scherper beeld geeft, maar wat de topicstarter beschrijft is gewoon een waardeloos beeld, en dat hoort zelfs bij een GF2 niet zo te zijn. Bovendien denk ik dat het ook aan MSI ligt bij jou. Ik heb een Viper 550 gehad, een Asus 3400, een Asus 7100 en nu een Asus 7700. De 7700 geeft iets beter beeld dan de 7100, en de 7100 is even goed als de 3400. Het beeld van de Asus kaarten is over het geheel genomen gewoon goed.
Hij heeft geen waardeloos beeld... Hij heeft last van een streepje. Dat is dus een verlepte pixel die verkeerd op je monitor wordt geramd door je videokaart. Dit is heel normaal bij een gf2. Lees de reviews er maar op na.
Het beeld van de Asus kaarten is over het geheel genomen gewoon goed.
Waarop baseer je dit nou weer? Je hebt 4 asus videokaarten gehad?? So what, er zijn er nog tig anderen. Trouwens als je vind dat die asus kaarten zo goed zijn, dan hou je ze ook wat langer.....
Bovendien denk ik dat het ook aan MSI ligt bij jou.
:? :? :? :? :? :? :? :? :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 01 juli 2001 02:18 schreef rival24 het volgende:
Hij heeft geen waardeloos beeld... Hij heeft last van een streepje. Dat is dus een verlepte pixel die verkeerd op je monitor wordt geramd door je videokaart. Dit is heel normaal bij een gf2.
Ja, tuurlijk. Volkomen normaal... Als je naar de winkel terug gaat dan zeggen ze dat je niet zo moet zeuren omdat het zo hoort |:(
Waarop baseer je dit nou weer? Je hebt 4 asus videokaarten gehad?? So what, er zijn er nog tig anderen.
Als jij alle reviews zo goed volgt, dan zou je weten dat deze problemen vaker met cheap ass kaartjes voorkomen dan met goeie kaarten zoals Elsa en Asus. Het ligt dus _niet_ per definitie aan de GF2 chip. Gewoon brakke electronica op het kaartje.
Trouwens als je vind dat die asus kaarten zo goed zijn, dan hou je ze ook wat langer.....
Ja, tuurlijk. Jij houdt je videokaart ook 10 jaar omdat ie zo mooi beeld geeft. Ooit van upgraden gehoord? :Z

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Als jij alle reviews zo goed volgt, dan zou je weten dat deze problemen vaker met cheap ass kaartjes voorkomen dan met goeie kaarten zoals Elsa en Asus. Het ligt dus _niet_ per definitie aan de GF2 chip. Gewoon brakke electronica op het kaartje.
[..]
Ik ken toevallig ook wat volk met cheap-ass-asus-junk gf2's (2 personen) en die zien ook wel s een velepte pixel. Als jij die niet ziet dan is dat jouw mankement hoor.
Ja, tuurlijk. Jij houdt je videokaart ook 10 jaar omdat ie zo mooi beeld geeft. Ooit van upgraden gehoord? :Z
Nou.... mijn 40mb hd gaat al 10 jaar mee.... (wordt alleen 6 jaar niet meer gebruikt en er staat doom op) en bij de weg.. ik ben gelukkig niet iemand die al die irritante serienummers van asus uit mijn hoofd kent..

O ja.. je geilt misschien wel op asus maar dan zul je ook wel weten dat asus ook mass-junk produceert. Misschien dat je je dat ranzige mobo p3c2000 kunt herrineren?? Dat was pas kut

Verwijderd

Topicstarter
eeeeehhh het is geen verlepte pixel, het zijn streepjes die bewegen over het hele beeld!
Streepjes als in een boevenpak :) dus allemaal even groot, het hele scherm breed en ongeveer 5mm dik. En dan dus donker/normaal/donker/normaal etc

Bij een hogere resolutie verdwijnt het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
En een beetje lief zijn voor elkaar he :+

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 02:42 schreef funksngrooves het volgende:
eeeeehhh het is geen verlepte pixel, het zijn streepjes die bewegen over het hele beeld!
Streepjes als in een boevenpak :) dus allemaal even groot, het hele scherm breed en ongeveer 5mm dik. En dan dus donker/normaal/donker/normaal etc

Bij een hogere resolutie verdwijnt het probleem.
Nou dan weet je wat je te doen staat... in hoge reso's spelen...

Maaruh.. ik had eigenlijk op een reactie van die andere mister"ik ben goed want ik heb asus" gehoopt die denkt dat ie t zo goed weet met zijn praatjes

• JvS
  • Laatst online: 11:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 02:37 schreef rival24 het volgende:

[..]

Ik ken toevallig ook wat volk met cheap-ass-asus-junk gf2's (2 personen) en die zien ook wel s een velepte pixel. Als jij die niet ziet dan is dat jouw mankement hoor.
[..]
Euh, volgens mij was dit juist het punt van exirion.. Dat je bij no-name dingen daar vaker last van hebt.. Asus valt IMHO onder A-merken.. (voor 't gemak :)).
O ja.. je geilt misschien wel op asus maar dan zul je ook wel weten dat asus ook mass-junk produceert. Misschien dat je je dat ranzige mobo p3c2000 kunt herrineren?? Dat was pas kut
Herinner je je de P3-1133 nog of de K6?? Dus dan zijn Intel en AMD ook gelijk b-merken, omdat ze eens een misser hebben gemaakt? |:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 02:46 schreef JvS het volgende:

[..]

Euh, volgens mij was dit juist het punt van exirion.. Dat je bij no-name dingen daar vaker last van hebt.. Asus valt IMHO onder A-merken.. (voor 't gemak :)).
[..]

Herinner je je de P3-1133 nog of de K6?? Dus dan zijn Intel en AMD ook gelijk b-merken, omdat ze eens een misser hebben gemaakt? |:(
Uuhm MSI is tegenwoordig ook wel a-merk te noemen...

de p3 1133 is gewoon een ongelooflijk domme zet van intel geweest.. een proc op de markt te planten alleen maar om te zorgen dat rivaal AMD minder MHZ'en had.

en de k6 is absoluut GEEN fout.. jij hebt zeker geen idee hoeveel van die dingen er nog in laptop's zitten (o.a. gigant toshiba)

Ik heb t gevoel dat we niet meer nuttig en efficient bezig zijn......

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Wat een zooi flames.
Gezellie :D

Volgens mij is er iets fout met je kaart, ik heb er met mijn Hercules 2 mx nog nooit last van gehad. En over dat probleem met de onleesbaarheid op grote resoluties, zet je hertzen een iets hoger. Hielp bij mij behoorlijk. En wat is het nut van dektoppen op meer dan 1152*864 op 17" (bijv.)? Alles is dan echt wel 3 keer zichtbaar...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, tuurlijk. Ik ben hartstikke kippig, en ik heb toevallig allemaal probleemloze GF2 kaarten gezien >:)
Nou.... mijn 40mb hd gaat al 10 jaar mee.... (wordt alleen 6 jaar niet meer gebruikt en er staat doom op) en bij de weg.. ik ben gelukkig niet iemand die al die irritante serienummers van asus uit mijn hoofd kent..
Tja, tuurlijk. Het is ook heel dom van me dat ik zoveel uit m'n hoofd weet. En heel irritant :z
Ik geil op Asus? Tjonge zeg.. Ik heb een Asus fetisj :9~ Maar ik heb wel al 2 ABit mainboards gehad. Hoe ken dat? Ga ik vreemd met Abit? :P
Maaruh.. ik had eigenlijk op een reactie van die andere mister"ik ben goed want ik heb asus" gehoopt die denkt dat ie t zo goed weet met zijn praatjes
Waar heb ik gezegd dat ik goed ben omdat ik Asus heb? :? Jij verdraait gewoon alles wat ik zeg omdat je onzeker bent over je eigen uitspraken >:) En je maakt je ook niet populair door op het forum met kreten als 'ongeschoolde allochtoon' in de zin van een achterlijke ofzo te spreken.

• Paitor

Paitor

Nou.... mijn 40mb hd gaat al 10 jaar mee.... (wordt alleen 6 jaar niet meer gebruikt en er staat doom op)
Lekker inkoppertje:
Jij bent weer zo leip dat je van een 6 jaar oude HD precies nog weet hoe groot hij is en wat er op staat. >:) :D

En tja, Asus is een A-merk, het begint ook nog eens met een a :o :+

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 02:59 schreef Exirion het volgende:
[..]

Ja, tuurlijk. Ik ben hartstikke kippig, en ik heb toevallig allemaal probleemloze GF2 kaarten gezien >:)
[..]
dus?
Tja, tuurlijk. Het is ook heel dom van me dat ik zoveel uit m'n hoofd weet. En heel irritant :z
[..]

Ik geil op Asus? Tjonge zeg.. Ik heb een Asus fetisj :9~ Maar ik heb wel al 2 ABit mainboards gehad. Hoe ken dat? Ga ik vreemd met Abit? :P
[..]

Waar heb ik gezegd dat ik goed ben omdat ik Asus heb? :? Jij verdraait gewoon alles wat ik zeg omdat je onzeker bent over je eigen uitspraken >:) En je maakt je ook niet populair door op het forum met kreten als 'ongeschoolde allochtoon' in de zin van een achterlijke ofzo te spreken.
Jij hebt indirect gezegd dat je goed bent.. met je "wat een bullshit" (lees: ik weet t beter). Ik WEET dat ik t af en toe bij t verkeerde eind heb, maar soms ben ik wel zeker van mezelf.

Over die ongeschoolde allochtoon.. Daar bedoel ik niets mee... Als je hier als allochtoon bent en je hebt geen opleiding ben je toch niet slim of wel soms (hij/zei spreekt de taal niet eens). IK kom ze iig niet tegen..

Ik geloof dat we deze discussie ergens anders voort moeten zetten... anders komt er weer zo'n irri slotje op.

• Paitor

Paitor

arrogante modus:
Het wordt te laat joh.
Als ik zou zeggen dat iets niet klopt, dan zou ik mezelf ook goed vinden???

En het klopt imo wel, Asus is gewoon wel een goed merk, of kan je het tegendeel bewijzen?
En dan liefst met argumenten in plaats van meningen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 01 juli 2001 03:09 schreef rival24 het volgende:
Jij hebt indirect gezegd dat je goed bent.. met je "wat een bullshit" (lees: ik weet t beter).
Ik citeer je even:
Het is normaal?? Natuurlijk is dat bullshit. Alsof je een videokaart van een paar honderd gulden met een pokke beeld maar voor lief moet nemen omdat 'het normaal is' :D
Ik geloof dat we deze discussie ergens anders voort moeten zetten... anders komt er weer zo'n irri slotje op.
Neuh hoor, ik ben hier helemaal over uitgepraat :P

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 03:13 schreef Paitor het volgende:
arrogante modus:
Het wordt te laat joh.
Als ik zou zeggen dat iets niet klopt, dan zou ik mezelf ook goed vinden???

En het klopt imo wel, Asus is gewoon wel een goed merk, of kan je het tegendeel bewijzen?
En dan liefst met argumenten in plaats van meningen...
Hoho.... ik heb NIET gezegd dat ik asus slecht vind.(feit) Ik heb gezegd dat de p3c2000 heel erg kut was (feit) en ik heb even de woorden junk asus of zoiets laten vallen (feit) maar dat komt omdat die andere gast mij MSI voor b,c,d, of weet-ik-het wat voor merk uitmaakt (mening) terwijl dat ook een A-merk IS.. (feit)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 03:16 schreef Exirion het volgende:
Op zondag 01 juli 2001 03:09 schreef rival24 het volgende:
[..]

Ik citeer je even:
[..]

Het is normaal?? Natuurlijk is dat bullshit. Alsof je een videokaart van een paar honderd gulden met een pokke beeld maar voor lief moet nemen omdat 'het normaal is' :D
[..]

Neuh hoor, ik ben hier helemaal over uitgepraat :P
Even over auto's (Daar weet ik dus niet veel van.) Een peugeot 205 rijdt ook veel minder goed dan een Ferrari (of andersom maar dat is niet belangrijk). Dus die paar honderd gulden waar jij het over hebt is ook maar relatief... Je kunt ook een echt goede videokaart kopen van 1500 piek...

Een Gf3 komt al een stuk beter in de buurt (volgens de betrouwbare reviews)

Ik ga nu ook onderhand een keer slapen trouwens..

• Paitor

Paitor

Op zondag 01 juli 2001 03:17 schreef rival24 het volgende:

[..]

Hoho.... ik heb NIET gezegd dat ik asus slecht vind.(feit) Ik heb gezegd dat de p3c2000 heel erg kut was (feit) en ik heb even de woorden junk asus of zoiets laten vallen (feit) maar dat komt omdat die andere gast mij MSI voor b,c,d, of weet-ik-het wat voor merk uitmaakt (mening) terwijl dat ook een A-merk IS.. (feit)
Als je met feiten gaat gooie:
Ik heb niet gezegd dat jij gezegd hebt dat Asus slecht is :7 (lees maar)
Ik heb gezegd dat de p3c2000 heel erg kut was (feit)
Noem ik nog steeds dat het een mening is, ik heb er geen verdere argumenten voor gezien waarom hij kut zou moeten zijn

MSI een a-merk? ook goed jij je zin.
MAAR:
nog steeds geen bewijs tegen Asus. Lees zelf maar.

• Bomberman
Sjonge jonge wat een geruzie zo midden in de nacht :o ..

PC Specs

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 01 juli 2001 03:25 schreef Bomberman het volgende:
Ja alleen kapt iedereen er volgens mij nu wel zo'n beetje mee, want ik zie niet echt heel veel activiteit meer op tweakers.... er is ook niemand van mijn messenger-list online... (snik) (geen grapjes nu)

• Paitor

Paitor

Op zondag 01 juli 2001 03:25 schreef Bomberman het volgende:
Geen ruzie meer, meer een debat :7 :)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Okay dan ga ik me ook nog even mengen

Ik vind MSI wel een A-merk, waarom? Omdat IK zeer tevreden ben over hun bordjes en plankjes.

En ik heb net een meikever in mijn kamer doodgeslagen en ik ben er gruwelijk bang voor en de stank die dat dode beest verspreid is werkelijk niet te harden :(

Btw het probleem is dus opgelost in hogere reoluties, ik zal nog eens kijken of ik hem terugstuur want in principe is dit dus gewoon K*T. Mijn mx deed het prima (na een week) deze kost meer dus mag ik hier ook iets meer (of in ieder geval iets gelijks )van verwachten toch!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie geloven het waarschijnlijk niet maar ik heb mijn comp nu op 1024*768 draaien en het is zo goed als weg :) De streepjes zijn heel veel dunner geworden.

Toch vreemd, met mijn mx verdwenen ze dus helemaal na een tijdje :) Is toch wel fijn als je computer zelf zijn problemen oplost :)
Pagina: 1