Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:40
Ik wil mijn audio systeem gaan upgraden.

Op dit moment heb ik een Harman Kardon AVR 255 receiver waar de Harman Kardon HKTS 11 satalliet set op aangesloten is.
Hier zit een Blu-Ray, Ziggo decoder en een NUC op aangesloten (in de toekomst waarschijnlijk ook een Xbox).

Echter ben ik op zoek naar een nieuwe, iets degelijkere set. In eerste instantie wil ik beginnen met het vervangen van de 5.1 set.
Ik had zelf 2 setjes gevonden; een Jamo en een Teufel.
De Jamo bestaat uit de volgende speakers:
Front en surround: Studio S 622 (Zwart)
Center: S 62 CEN (Zwart)
Subwoofer: SUB 210 (Zwart)

De Teufel is een complete set: Teufel Ultima 20 Surround.

Zoals je ziet zijn het allemaal boekenplank speakers omdat ik torens niet kwijt kom in mijn huidige zithoek.

Ik zie dat de minimale en maximale frequentie van de Jamo boekenplank speakers verder uitelkaar ligt dan die van Teufel. Bij de center speakers is dit weer net andersom.
Als ik het goed begrijp betekent dit het bereik van de te laten horen tonen lager of hoger is, of is wat ik nu zeg complete onzin?
Hoe uit zich dit bij het kijken van films en series? Dat is waar ik de set voornamelijk voor gebruik.

Het verschil in prijs tussen deze twee is +-200 EUR. Is dit verschil ook waard? Ik heb zelf namelijk niet zo'n idee van goede merken wat audio betreft. Klipsch schijnt, van horen zeggen, goed te zijn en omdat Jamo onderdeel is van Klipsch heb ik daar naar gekeken.
Daarnaast zijn er mensen in mijn omgeving die beide merken gebruiken en zijn over beide merken tevreden. Zelf heb ik niets beluisterd. In omgeving Zuid-Limburg zijn er geen zaken waar dit te luisteren is.

Wat is jullie mening over deze sets en merken? Andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Het zelf gaan luisteren is eigenlijk nog altijd wel het beste advies.
Smaken verschillen namelijk behoorlijk op het gebied van audio.

Wat de een mooi vindt kan de ander weer helemaal niets vinden.

Wellicht kun je ook nog even aangeven wat je Budget is. Enkele voorbeelden die ook veelvoudig langs komen door alle topics:

Dali zensor 1 en 3
Boston A25 en A26

Daarnaast hebben Q-accoustics en Monitor Audio ook leuke speakers voor een bedrag van zo'n 250-300 euro per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:40
Mijn budget ligt rond de 800 EUR.

De merken die je aangeeft zijn wel nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met 800 euro moet je best wat leuks kunnen doen. Bedenk je wel dat je ff naar gebruik moet kijken; is het vnl voor films, voor muziek of beiden?
Je huidige sub zou je evt kunnen hergebruiken denk ik, scheelt alweer in budget voor de rest.
Als je Dali, BA, q-acoustics en monitor audio niet kent heb je denk ik ergens iets gemist ;)
Klipsch zelf maakt ook prima instapspeakers trouwens, zit net iets hoger dan de Jamo's. Hebben een hoorntweeter, das relatief schel maar geeft wel echt alles weer. Geluid is persoonlijk, dus dat moet je horen en het moet je liggen.
Zuid Limburg ken ik maar een zaak: Stassen hifi. Kun je ook prima luisteren. Kopen zou ik er zelf niet btw, teveel scelchte verhalen over gehoord in het verleden. Of dat nog hout snijdt weet ik niet en een slechte naam krijg je niet zomaar weg natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)