Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:44
Aangezien m'n 3,5 inch schijven niet meer gemaakt worden en de autist in mij het dan niet over zijn hart kan verkrijgen om nieuwe 3,5 externe schijven neer te gaan zetten wil ik over op een nieuwe dataflow.

Mijn huidige situatie. 2,5 inch 2TB schijven voor onderweg. Die draait thuis op een 3,5 inch 4TB back-up die wordt gesynchroniseerd met een NAS die extern staat.

De wenselijke nieuwe situatie. 2,5 inch 2TB schijven voor onderweg. Een nieuw systeem thuis met een thunderbolt 2 aansluiting in een RAID1 opstelling zodat hier thuis een dubbele backup komt en de NAS blijft extern meelopen. Een NAS hier in huis is geen optie omdat er geen kabel loopt.

Dan kom ik op de volgende opties.
Lacie 2Big Thunderbolt 2 RAID
WD My Book Pro Thunderbolt 2 RAID
G-Technology G-RAID Thunderbolt 2
Caldigit T4 Thunderbolt 2 (4-bay ipv 2-bay zoals bovenstaande)

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande producten zo ja / nee kan je dat aangeven en als ik niet teveel moet wijzigen aan mijn huidige datastructuur hoe zou het eventueel anders kunnen in jullie optiek? Ik wil vast blijven houden aan sowieso de schijven + NAS extern. Cloud is niet perse mijn eerste optie

Ik zoek een?
Externe harde schijf in RAID model. Zie bovenstaande opties.

Wat is je budget?
Rond de duizend euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb bovenstaande vier merken naar voren kunnen halen uit het voorwerk. Mochten er andere opties zijn hoor ik die uiteraard graag. Maar denk dat dit de meest voorkomende zijn die niet in NAS verband staan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Macbook Pro & Thunderbolt scherm. Komt thuis te staan.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 08:59

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Dark_Angelus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:09:
Aangezien m'n 3,5 inch schijven niet meer gemaakt worden en de autist in mij het dan niet over zijn hart kan verkrijgen om nieuwe 3,5 externe schijven neer te gaan zetten wil ik over op een nieuwe dataflow.

Mijn huidige situatie. 2,5 inch 2TB schijven voor onderweg. Die draait thuis op een 3,5 inch 4TB back-up die wordt gesynchroniseerd met een NAS die extern staat.

De wenselijke nieuwe situatie. 2,5 inch 2TB schijven voor onderweg. Een nieuw systeem thuis met een thunderbolt 2 aansluiting in een RAID1 opstelling zodat hier thuis een dubbele backup komt en de NAS blijft extern meelopen. Een NAS hier in huis is geen optie omdat er geen kabel loopt.

Dan kom ik op de volgende opties.
Lacie 2Big Thunderbolt 2 RAID
WD My Book Pro Thunderbolt 2 RAID
G-Technology G-RAID Thunderbolt 2
Caldigit T4 Thunderbolt 2 (4-bay ipv 2-bay zoals bovenstaande)

Hebben jullie ervaringen met bovenstaande producten zo ja / nee kan je dat aangeven en als ik niet teveel moet wijzigen aan mijn huidige datastructuur hoe zou het eventueel anders kunnen in jullie optiek? Ik wil vast blijven houden aan sowieso de schijven + NAS extern. Cloud is niet perse mijn eerste optie

Ik zoek een?
Externe harde schijf in RAID model. Zie bovenstaande opties.

Wat is je budget?
Rond de duizend euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb bovenstaande vier merken naar voren kunnen halen uit het voorwerk. Mochten er andere opties zijn hoor ik die uiteraard graag. Maar denk dat dit de meest voorkomende zijn die niet in NAS verband staan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Macbook Pro & Thunderbolt scherm. Komt thuis te staan.
Ik heb ervaring met de G-RAID en de Lacie schijven. Beide schijven zijn in principe goed, maar wel prijzig voor wat je krijgt. Valt verder weinig over te vertellen, het zijn immers "gewoon" externe harddisks.

Ik weet niet hoeveel belang je hecht aan de kopieersnelheid (gezien je Thunderbolt eis verwacht ik eigenlijk wel veel), maar anders zou je ook nog naar de WiFi NAS-modellen van Synology kunnen kijken? Een voorbeeld is de https://tweakers.net/pric...47/synology-ds213air.html (wel zoeken waar je hem nog kan kopen). Je kan dan ook de rsync naar een externe NAS automatiseren. Gaat natuurlijk wel wat langzamer dan via een Thunderbolt kabel. Je kan overigens ook een actuelere NAS van Synology kopen en er een aparte WiFi-dongle aan hangen. Dan heb je alle flexibiliteit en mogelijkheden van een NAS, voor dezelfde of zelfs lagere prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door adamvansanten op 08-12-2016 12:42 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:44
Thanks!

Zit overigens nu toch de dubben of een 2-bay wel handig is. Beter misschien een 4-bay zoals de Pegasus2 of de T4 van Caldigit. Zeker omdat ik geen ethernet heb op mijn werkplek is het prettig om misschien iets groter station in te zetten.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |