Android RDP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Beste Tweakers,

Ik weet dat het mogelijk is om een RDP connectie the maken via een Android App.
Remote desktop client.

Nu is alleen mijn vraag is het ook mogelijk om je android Device naam te wijzigen?

Want nu word mijn sessie elke keer verbroken als ik met mijn andere PDA inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat ligt niet aan de naam hoor. Je kan maar 1 sessie tegelijk hebben. Zou even lekker zijn, zit je met je mobiel ingelogd en kan je met je laptop hetzelfde doen en zien als wat er op je telefoon wordt gedaan. En dan pak je je tablet erbij en he, 3 schermen laten hetzelfde zien. Nee, zo werkt RDP niet. Dat had je overigens zo kunnen achterhalen door even te zoeken of meerdere sessies op 1 server mogelijk is met een enkele gebruiker en de Event Viewer te raadplegen om te zien wat er gebeurt als je inlogt terwijl er nog een sessie open staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
RDP Shadowing kan dat, normaal RDP gebruik kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

johnkeates schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:45:
RDP Shadowing kan dat, normaal RDP gebruik kan dat niet.
Maar dan zit je al sowieso met een andere gebruiker aangemeld. En shadowing kan maar 1x bij een gebruiker. Jij kan volgens mij niet een gebruiker schaduwen de ik al schaduw. Jij zou mij dan moeten schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Ja ik bedoel ook dat je inlogt op die Computer met een andere gebruikersnaam, niet dat je met de zelfde naam inlogd. Maar als je inlogt met de zelfde computernaam dan knalt hij de andere sessie eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:52

ralpje

Deugpopje

Dat klopt, dat is by design.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:12

xss

Wel nice, wist nog niet dat dit mogelijk was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sinds wanneer dan? Want toen ik nog zakelijk Windows beheerde was dat bij onze 2008R2 Terminal Server absoluut geen probleem. Ik had een sessie met mijn naam, kon een sessie starten met de Domain Administrator en daarnaast nog een met een nieuwe gebruiker die ik net had aangemaakt om alvast wat instellingen goed te zetten.

Was wel op een laptop, geen tablet of telefoon. Laptop draaide Linux, maar ook als ik 't via een jumphost deed was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:52

ralpje

Deugpopje

Hero of Time schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:36:
[...]

Sinds wanneer dan? Want toen ik nog zakelijk Windows beheerde was dat bij onze 2008R2 Terminal Server absoluut geen probleem. Ik had een sessie met mijn naam, kon een sessie starten met de Domain Administrator en daarnaast nog een met een nieuwe gebruiker die ik net had aangemaakt om alvast wat instellingen goed te zetten.

Was wel op een laptop, geen tablet of telefoon. Laptop draaide Linux, maar ook als ik 't via een jumphost deed was er geen probleem.
Ik las verkeerd, zie nu dat hij de computernaam bedoelt. Dat zou inderdaad moeten werken, maar inderdaad op een machine die als Terminal Server fungeert. Op een regulier werkstation of server zonder RDS role kun je (uit m'n hoofd) maar twee concurrent sessions hebben, dus één op de console en één remote, of twee tegelijk remote. Dat heeft echter verder niets met de hostname van de verbindende computer te maken, voor zover ik weet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ralpje schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
[...]

Ik las verkeerd, zie nu dat hij de computernaam bedoelt. Dat zou inderdaad moeten werken, maar inderdaad op een machine die als Terminal Server fungeert. Op een regulier werkstation of server zonder RDS role kun je (uit m'n hoofd) maar twee concurrent sessions hebben, dus één op de console en één remote, of twee tegelijk remote. Dat heeft echter verder niets met de hostname van de verbindende computer te maken, voor zover ik weet.
Ik had in die tijd meerdere Windows servers, niet allemaal waren TS. Een management server kon toch echt maar 1 sessie met de domain admin tegelijk aan. Was ik aangemeld en ging m'n manager er ook heen, werd ik eruit gegooid. Pakte hij z'n eigen naam, of ik de mijne, dan was er niets aan de hand bij de ander.

Maar ook bij een Terminal Server wordt je eruit gegooid als een gebruiker twee keer wil aanmelden op aparte apparaten. Alleen de domein admin kon twee sessies aan daar volgens mij, maar dat is alweer zo lang geleden dat ik het mij niet helemaal meer kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Hero of Time schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:00:
[...]

Ik had in die tijd meerdere Windows servers, niet allemaal waren TS. Een management server kon toch echt maar 1 sessie met de domain admin tegelijk aan. Was ik aangemeld en ging m'n manager er ook heen, werd ik eruit gegooid. Pakte hij z'n eigen naam, of ik de mijne, dan was er niets aan de hand bij de ander.

Maar ook bij een Terminal Server wordt je eruit gegooid als een gebruiker twee keer wil aanmelden op aparte apparaten. Alleen de domein admin kon twee sessies aan daar volgens mij, maar dat is alweer zo lang geleden dat ik het mij niet helemaal meer kan herinneren.
Ligt uiteindelijk ook aan de hoeveelheid CAL's die zijn aangekocht. Uit mijn hoofd heb je standaard 5 gelijktijdige sessies per Windows Server tenzij je inderdaad met TS (tegenwoordig RDS) gaat werken en er CAL's bij gooit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38

Qwerty-273

Meukposter

Log je wellicht met beide in op de console/admin ? Of zijn het standaard sessies?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
ralpje schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
[...]

Ik las het dus ook verkeerd ;-) Maar ik denk dat er ook wel een punt is met die computernaam, het is met RDP dacht ik zo dat de sessies gematcht worden met je credentials + RDP client. Als je twee keer vanaf een host met een andere host wil verbinden, dan kan dat niet met dezelfde client identificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nelizmastr schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:06:
[...]

Ligt uiteindelijk ook aan de hoeveelheid CAL's die zijn aangekocht. Uit mijn hoofd heb je standaard 5 gelijktijdige sessies per Windows Server tenzij je inderdaad met TS (tegenwoordig RDS) gaat werken en er CAL's bij gooit.
Nee, als er geen CALs meer zijn krijg je daar een melding over. Gebruikers die al verbonden zijn worden niet zomaar eruit gegooid om plaats te maken voor een nieuwe.
johnkeates schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:23:
[...]

Ik las het dus ook verkeerd ;-) Maar ik denk dat er ook wel een punt is met die computernaam, het is met RDP dacht ik zo dat de sessies gematcht worden met je credentials + RDP client. Als je twee keer vanaf een host met een andere host wil verbinden, dan kan dat niet met dezelfde client identificatie.
Heb je mijn post nog gelezen hierover? Vanaf mijn eigen werkplek met eigen naam, domein admin en nieuwe gebruiker tegelijk. Dat is toch 3x dezelfde cliënt?
Wat wel zou kunnen is als het cliënt ID niet overeenkomt met het IP dat er al mee verbonden is. Als het dat is, dan is de app die de TS gebruikt ongeschikt en bugged. Elke telefoon wordt op het netwerk tenslotte als uniek device aangemeld. Dan zou de RDP cliënt ID dat ook moeten zijn. Zo niet: slechte app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hero of Time schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:42:
[...]

Nee, als er geen CALs meer zijn krijg je daar een melding over. Gebruikers die al verbonden zijn worden niet zomaar eruit gegooid om plaats te maken voor een nieuwe.

[...]

Heb je mijn post nog gelezen hierover? Vanaf mijn eigen werkplek met eigen naam, domein admin en nieuwe gebruiker tegelijk. Dat is toch 3x dezelfde cliënt?
Wat wel zou kunnen is als het cliënt ID niet overeenkomt met het IP dat er al mee verbonden is. Als het dat is, dan is de app die de TS gebruikt ongeschikt en bugged. Elke telefoon wordt op het netwerk tenslotte als uniek device aangemeld. Dan zou de RDP cliënt ID dat ook moeten zijn. Zo niet: slechte app.
Ja, gelezen ;-) De strekking van mijn verhaal was voornamelijk jouw laatste twee woorden: slechte app.

Het moet kunnen, maar als de app slechts 1 specifieke sessie kan opzetten zal die altijd met die sessie verbinden en andere clients kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Dit bedoel ik en er kunnen genoeg mensen inloggen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ms2aub.png

Welke Android App werkt wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44

TheVMaster

Moderator WOS
nelizmastr schreef op Thursday 8 December 2016 @ 11:06:
[...]

Je kunt op een server waar geen RDS CALs aan hangen by default maar 2 sessies tegelijk maken via RDP. De term TS wordt al sinds eh...2008 al niet meer gebruikt, althans in de Windows wereld.
blastfire schreef op Wednesday 7 December 2016 @ 23:31:
Beste Tweakers,

Ik weet dat het mogelijk is om een RDP connectie the maken via een Android App.
Remote desktop client.

Nu is alleen mijn vraag is het ook mogelijk om je android Device naam te wijzigen?

Want nu word mijn sessie elke keer verbroken als ik met mijn andere PDA inlog.
Welke RDP client gebruik je dan eigenlijk? Toch wel de officiele MS Remote Desktop app?

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 08-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

johnkeates schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:51:
[...]

Ja, gelezen ;-) De strekking van mijn verhaal was voornamelijk jouw laatste twee woorden: slechte app.

Het moet kunnen, maar als de app slechts 1 specifieke sessie kan opzetten zal die altijd met die sessie verbinden en andere clients kicken.
Een sessie is een gebruiker vanaf een apparaat. Maak je met een ander apparaat verbinding met de server en gebruik je hiervoor een andere gebruiker, dan zou je eerdere sessie niet moeten worden verbroken. Immers is het niet dezelfde sessie als die je op gaat zetten. Vandaar mijn opmerking dat 't een slechte app is.

Wordt er verbinding gemaakt met de server met dezelfde gebruiker, dan is het niet meer dan logisch dat de andere verbinding eruit wordt gegooid, want je neemt die sessie over ipv dat je een nieuwe begint.
blastfire schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:33:
Dit bedoel ik en er kunnen genoeg mensen inloggen.

[afbeelding]
Heel mooi. Laten we even uitgaan dat jij, blastfire, met client ID 'ANDROID' bent aangemeld. Ik ben je collega en gebruik dezelfde app voor RDP die jij gebruikt. Ik maak verbinding met de server waar jij al op zit en meld aan met m'n eigen naam. Als ik eenmaal ben verbonden een aangemeld, wordt jij eruit gegooid. Dat is de situatie die je hier neerzet. Klopt dat? Want dat is namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
Welke Android App werkt wel goed dan?
Zoals VMaster aangeeft, welke gebruik je nu? Ik heb in 't verleden 2X Client gebruikt en dat werkte prima. Durf niet te zeggen of ik die nu weer zou gaan gebruiken, want volgens mij was er destijds geen versie van MS in de Play Store en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Heb gevonden hoe ik de hostnaam kan aanpassen op een Android.

De app DNS Changer werkt, echter moet je ROOT Access hebben.
Is er een andere manier om dit te doen, heb google afgezocht maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
Zelf (thuis) gebruik ik dit:

https://www.nextofwindows...-remote-desktop-windows-7

Kan ik met meerdere users tegelijk gebruik maken van mijn PC.
Weet niet of dit is wat je zoekt? Werkt uiteraard niet voor 1 gebruiker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Nee dat is niet wat ik zoek, wil echt de DNS hostname veranderen van mijn Android apparaat.

heb het onderstaande gevonden, echter kan ik het build.prop filetje wel downloaden vanaf mijn android. maar niet uploaden, folder beveiligd tegen schrijven. Ik denk dat ik toch moet Roote.

https://techtuts.info/2014/07/edit-build-prop-using-adb
Pagina: 1