Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Het PA systeem op de school van mijn dochter is verouderd en stuk aan het gaan.

Er zitten ongeveer 350 leerlingen op school en op het podiumpje in de grote hal wordt elke woensdagochtend een midweek gepresenteerd voor alle kinderen van school.

Een aantal keer per jaar is er een presentatie/musical/toneelstuk van meerdere leerkrachten en soms en hele klas.

Er is een budget van ongeveer 3000 euro.

Het systeem moet verrijdbaar zijn en makkelijk te bedienen. Met als het kan de mogelijkheid om 5 draadloze microfoons aan te sluiten en in ieder geval één draadloze headset.
De speakers hangen aan het plafond en zijn ook aan vervanging toe.

Waar moet ik zoeken? Ik heb niet veel verstand van deze apparatuur maar als jullie me de juiste richting op zouden kunnen sturen kom ik er waarschijnlijk wel uit. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Bax shop bijvoorbeeld als je voor zo'n budget zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Bax en andere pro audio zaken kunnen ze je idd vast goed helpen, voor dit budget kun je best wat moois vinden. Ik zou zelf voor de volgende componenten gaan:

-Een Rack of Rack-tafel combo waar je een mengtafel, versterkers, microfoon apparatuur en processing in kwijt kan.

-2x 12" of 15" toppen. Bij EV krijg je veel waard voor je geld. Anders kun je ook kijken voor QSC of JBL.

-Aanvuld met een actieve subwoofer op wieltjes die je mooi kan bij rijden die de toppen ontlast en zorgt voor een kwalitatief goede laagweerrgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verplaats het topic die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dank voor het verplaatsen, had dit subforum niet gezien.

Vanochtend hoorde ik dat de mixer nog wel goed is.

Als ik het goed heb kan zo'n setje er dan op aangesloten worden
http://www.bax-shop.nl/sp...ii-actieve-luidsprekerset

Dan nog op zoek naar draadloze microfoons.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 21:44
Willen ze perse draadloze microfoons? Ik ben bang dat die dingen in de praktijk altijd leeg zullen zijn als ze nodig zijn... Of er moet iemand in die school aangewezen worden om te zorgen dat ze worden opgeladen/van nieuwe batterijen worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die DAP set zelf ook, als kleine PA set naast mijn grote (modulaire) set voor kleine optredens.

Qua aansluiten is die set super gemakkelijk. Qua geluidskwaliteit en vermogen ga je echter wel te kort komen als je een dermate grote ruimte moet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:21
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:05:
Heb die DAP set zelf ook, als kleine PA set naast mijn grote (modulaire) set voor kleine optredens.

Qua aansluiten is die set super gemakkelijk. Qua geluidskwaliteit en vermogen ga je echter wel te kort komen als je een dermate grote ruimte moet voorzien.
Het is voor basisschoolkinderen het hoeft geen 90dB te halen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
De ruimte is niet zo heel groot, denk 10x30 meter ofzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt nachtnet, maar als er er 200 kinderen in de zaal zitten, dan ga je het daar niet met die DAP set redden. Laat staan dat het een beetje klinkt met die 8" toppen.

Hoe veel kinderen kunnen er gelijktijdig in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 01:32:
Klopt nachtnet, maar als er er 200 kinderen in de zaal zitten, dan ga je het daar niet met die DAP set redden. Laat staan dat het een beetje klinkt met die 8" toppen.

Hoe veel kinderen kunnen er gelijktijdig in?
Alle 350. :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I rest my case, met die DAP set ga je dat net niet halen. Daarnaast zit je ook met spreiding van het geluid, je wilt niet dat de eerste rijen kinderen doof worden, omdat ze het achterin niet goed horen. Speakers die volgens het line-array principe werken, bieden uitkomst door betere spreiding door de zaal.

Kijk eens naar de RCF Evox lijn, beginnende bij de Evox 5. Draagbaar en kwaliteit, wel flink duurder dan de DAP set maar past prima binnen je budget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10 17:27
Gezien de doelstelling zijn subs misschien zelfs overbodig kan je beter besteden aan goede full range kasten bijvoorbeeld 4x een actieve fullrange 15" kast in elke hoek van de zaal.

bijvoorbeeld 4x http://www.bax-shop.nl/ac...ump15-actieve-luidspreker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Bax shop heeft geadviseerd en verschillende offertes uitgebracht, als het goed is komen alle bestelde spullen binnenkort. Dan voor jullie adviezen in ieder geval. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Maar wat is het geworden?
Pagina: 1