Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Amazon Echo Dot

Pagina: 1
Acties:

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Hoi iedereen,

Ik heb 2 Dot's via EBay gekocht en nu vroeg ik me af waarom de app (via US Apple ID gedownload uit de app store) aangeeft dat mijn Echo's offline zijn. Als ik vraag "Alexa are you online" zegt ze "yes I'm connected to the internet" en muziek van TuneIn radio speelt ze moeiteloos af. Hebben jullie hier ook last van?

Verwijderd

mustang9 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:33:
Hoi iedereen,

Ik heb 2 Dot's via EBay gekocht en nu vroeg ik me af waarom de app (via US Apple ID gedownload uit de app store) aangeeft dat mijn Echo's offline zijn. Als ik vraag "Alexa are you online" zegt ze "yes I'm connected to the internet" en muziek van TuneIn radio speelt ze moeiteloos af. Hebben jullie hier ook last van?
Hier exact hetzelfde probleem. Ik heb een Echo Dot gen. 2 Duitse versie, en de iOS Amazon Alexa app heb ik gedownload uit de US App store via een US Apple ID. De Amazon Alexa app geeft aan de Echo Dot offline is, terwijl de webbrowser (alexa.amazon.com, die van mij gaat dan naar alexa.amazon.co.uk) aangeeft dat de Echo dot online is :?. De Echo Dot werkt verder goed.

Als er iemand een idee heeft, hoe de Echo Dot in de iOS Amazon Alexa app te kunnen gebruiken, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 12:37 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Misschien ff contact opnemen met de Amazon Customerservice/Kundenservice? :+

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

Ik lees even mee, heb hetzelfde probleem en kan er maar niet achterkomen waar het aan ligt. Heb al gereset en opnieuw geregistreerd maar niks lijkt te helpen.

Verwijderd

Het is gelukt om het probleem zelf op te lossen, mogelijk dat iemand hier nog iets aan heeft:

In Manage your content and Devices onder tabblad Settings
heb ik bij Country Settings geklikt op de link "Click here to learn more about other Amazon sites you are eligible to shop on based on your country of residence."
Daar heb ik Amazon.com geselecteerd (niet .de of .nl).

Bij "Current country" heb ik later "United States" ingesteld door een adres in de USA in te vullen.
Dat zorgde er voor dat alle muziek- en boekdiensten zichtbaar zijn.
Bij mij was Spotify namelijk verdwenen nadat ik hier Nederland had ingesteld.

Op de Amazon Alexa site (alexa.amazon.com) moest ik opnieuw inloggen. Die verwijst nu niet meer door naar .co.uk, maar blijft op .com staan.
De Echo heb ik via settings "Deregistered" en opnieuw geregistreerd.
Daarna de Echo gereset d.m.v. het vasthouden van de microfoon en volume down knop.
Toen de Echo opnieuw aangemeld onder "Settings", "Set up a new device", vervolgens de stappen doorlopen om opnieuw te verbinden met WiFi.

Daarna ook in de app uitloggen en opnieuw inloggen en toen was de Echo online in de App. :)
Overigens waren mijn ingestelde Skills niet verloren gegaan.

Succes.

Edit: Current country

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 10:28 ]

• weetjewelwie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2021
Werkt perfect!
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:20:
Het is gelukt om het probleem zelf op te lossen, mogelijk dat iemand hier nog iets aan heeft:

In Manage your content and Devices onder tabblad Settings
heb ik bij Country Settings geklikt op de link "Click here to learn more about other Amazon sites you are eligible to shop on based on your country of residence."
Daar heb ik Amazon.com geselecteerd (niet .de of .nl).

Bij "Current country" heb ik later "United States" ingesteld door een adres in de USA in te vullen.
Dat zorgde er voor dat alle muziek- en boekdiensten zichtbaar zijn.
Bij mij was Spotify namelijk verdwenen nadat ik hier Nederland had ingesteld.

Op de Amazon Alexa site (alexa.amazon.com) moest ik opnieuw inloggen. Die verwijst nu niet meer door naar .co.uk, maar blijft op .com staan.
De Echo heb ik via settings "Deregistered" en opnieuw geregistreerd.
Daarna de Echo gereset d.m.v. het vasthouden van de microfoon en volume down knop.
Toen de Echo opnieuw aangemeld onder "Settings", "Set up a new device", vervolgens de stappen doorlopen om opnieuw te verbinden met WiFi.

Daarna ook in de app uitloggen en opnieuw inloggen en toen was de Echo online in de App. :)
Overigens waren mijn ingestelde Skills niet verloren gegaan.

Succes.

Edit: Current country

Verwijderd

Hello!

Ik ga hier wellicht als "domste" overkomen want ik heb totaal géén technische skills. Ik heb een Echo Dot 2 gekregen als geschenk van mijn Duitse familie. Ik wil Alexa verbinden met mijn Android-toestel maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar krijg... Iemand een stappenplannetje?

Verwijderd

Waarschijnlijk in de tussentijd al gelukt... mocht het echter nog steeds niet gelukt zijn, we hebben hiervoor een stappenplan op onze website staan:
https://www.spraak-makend...lexa-instellen-nederland/

Doe er je voordeel mee!
Pagina: 1