Verticale streep op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnK2001
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-02-2021
Beste mensen van dit forum,
Ik heb een lenovo x1 carbon laptop sinds maandag doet die raar. Ik krijg namelijk verticale geel/witte strepen te zien op mijn beeldscherm. Meestal zijn het 2 strepen af en toe 1 soms 3 en soms ook helemaal geen strepen. Ik vroeg me af hoe dit kan? Wat kan ik er aan doen? En hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Mvg, Merlijn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:44

TommieW

Numa numa.

Als je je scherm beweegt, veranderen de strepen dan? Ik gok dat het kabeltje tussen het moederbord en de scherm aan het overlijden is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zou met je laptop terug gaan, met z'n dure laptop zou ik niet gaan rommelen als je nog garantie hebt.

Waarschijnlijk heb je een breuk in de flexkabel die naar je beeldscherm gaat. Maar het kan ook een misproductie zijn van je beeldscherm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou terug gaan naar de winkel waar ik die gekocht heb, als je die zopas gekocht hebt zou ik gebruik maken van de verplichte 2Jaar Europese garantie !

Tenzij die ouder is dan 2 jaar en die garantie vervallen is !

Volgens mij kan het ook de grafische chip zijn die slechte contacten geeft, een veelvoorkomend fenomeen bij laptops met ingebouwde grafische chip ! Ik heb er gisteren nog maar eentje gerepareerd die helemaal geen beeld gaf. De harde schijf start wel op zoals normaal. Na de operatie was het beeld terug.

Laat maar weten als je er geen weg meer mee kunt !

mvg, ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:16
Inderdaad garantie claimen, een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn; RAM, flatcable of videochip.