Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hackintosh 800 a 900 euro

Pagina: 1
Acties:

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 15:27
Beste mede-Tweakers,

Ik zou graag een hackintosh willen maken. Ja, ieder zo zijn keus, het os van apple is voor de één perfect en voor de ander niet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is nummer 1, daarnaast gewoon de huis, tuin en keuken dingen. Youtube, mail, word powerpoint

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 a 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1MSI H170I PRO AC€ 124,50€ 124,50
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 234,46€ 234,46
1BitFenix Prodigy Wit€ 71,12€ 71,12
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CS550M€ 89,-€ 89,-
1Samsung 850 EVO 120GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,93

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vooral op de tonymacx86 site gekeken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje de looks van apple, vandaar die kast. Maar voor de rest niet.

Ga je overklokken?
Niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Tips of dit lijstje daadwerkelijk wat is en of het gaat functioneren met mac os

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Even een 'domme' vraag. Maar als gamen jouw voornaamste bezigheid is, weet je dan wel zeker dat je voor Mac OS wilt gaan?
Je bent volgens mij echt namelijk de eerste die voor gamen de voorkeur geeft aan Mac OS boven Windows

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ChristianBurger
Switchie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:14:
Even een 'domme' vraag. Maar als gamen jouw voornaamste bezigheid is, weet je dan wel zeker dat je voor Mac OS wilt gaan?
Je bent volgens mij echt namelijk de eerste die voor gamen de voorkeur geeft aan Mac OS boven Windows
Domme vragen bestaan niet ;)

Ik weet het, misschien komt er ook nog wel windows op. Maar heb een macbook, iMac etc. ga zo maar door.

Tuurlijk ik weet het, apple is niet geschikt voor alles maar zou het graag als 1 systeem willen zien. :)

Vandaar dat mijn keuze nog naar apple uitgaat.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom kies je voor een oude GPU, een kleine SSD en mwa voeding? Zijn er geen betere alternatieven te krijgen die compatible zijn?

Verder eens met Switchie, je beperkt je keus wel enorm zo :X.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:37
Switchie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:14:
Het voordeel van een Hackintosh is dat je niet hoeft te kiezen, want Windows draai je gewoon zonder Bootcamp. Ik maak ook gebruik van dual-boot, werkt perfect.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
In je vorige topic had je het nog over het spelen van Battlefield en Call of Duty veel succes met het vinden van een Mac versie voor deze games.

• ChristianBurger
Oke, even een bericht in het algemeen.

Ik ben apple freak klaar. Wil graag een mooie pc hebben met mac os. Gamen vind ik leuk, mac os heeft weinig te bieden, dat weet ik. Windows komt er dan ook waarschijnlijk snel op.

Het gaat mij meer om het lijstje. Ik las zojuist al dat mijn gpu verouderd is. Op de tonymacx86 site stond deze gpu als werkende gpu zonder enkele problemen. Ik zou juist heel graag een andere nieuwere gpu nemen, maar ja. Ik ben niet super thuis in de hackintosh wereld, vandaar.
NotSoSteady schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:17:
[...]

Het voordeel van een Hackintosh is dat je niet hoeft te kiezen, want Windows draai je gewoon zonder Bootcamp. Ik maak ook gebruik van dual-boot, werkt perfect.
Fijn om te horen, 99 % kans dat ik dit ook ga doen.

[ Voor 25% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 21:21 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:37
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:20:
Oke, even een bericht in het algemeen.

Ik ben apple freak klaar. Wil graag een mooie pc hebben met mac os. Gamen vind ik leuk, mac os heeft weinig te bieden, dat weet ik. Windows komt er dan ook waarschijnlijk snel op.

Het gaat mij meer om het lijstje. Ik las zojuist al dat mijn gpu verouderd is. Op de tonymacx86 site stond deze gpu als werkende gpu zonder enkele problemen. Ik zou juist heel graag een andere nieuwere gpu nemen, maar ja. Ik ben niet super thuis in de hackintosh wereld, vandaar.

[...]

Fijn om te horen, 99 % kans dat ik dit ook ga doen.
Ik heb vorig jaar nog een Hackintosh gebouwd voor iemand met een GTX 970 (en ook de GTX 980Ti werkt). De 1000-serie volgens mij (nog) niet.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:20:
Ik ben niet super thuis in de hackintosh wereld, vandaar.
Leuk dat je Apple leuk vind maar ga je dan eerst inlezen in de voor en nadelen van hackintosh.

• ChristianBurger
br00ky schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:17:
Waarom kies je voor een oude GPU, een kleine SSD en mwa voeding? Zijn er geen betere alternatieven te krijgen die compatible zijn?

Verder eens met Switchie, je beperkt je keus wel enorm zo :X.
Oke, ga toch even apart op je reactie in.

Die gpu moet ik nog even bekijken.

SSD is puur voor het besturingssysteem, tuurlijk ik kan denk wel eentje van 240 pakken, maar ja, is toch weer zo 80 euro extra. Daarnaast heb ik nog een 1 tb schijf hier thuis liggen voor de grote data.

De voeding stond ook op de tonymac86 site dat deze functioneert zonder problemen vandaar.

• ChristianBurger
MichaelvD2203 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:24:
[...]

Leuk dat je Apple leuk vind maar ga je dan eerst inlezen in de voor en nadelen van hackintosh.
Sorry, dat het zo over komt. Ik weet de voordelen en nadelen, heb al weken forums en video's bekeken en weet waar ik aan begin. Begin al bij updates. Maar dat ter zijde...

Modbreak:Gebruik in het vervolg de wijzigknop als je nog wat wilt toevoegen. Het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 07-12-2016 21:37 ]

• ChristianBurger
NotSoSteady schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:24:
[...]

Ik heb vorig jaar nog een Hackintosh gebouwd voor iemand met een GTX 970 (en ook de GTX 980Ti werkt). De 1000-serie volgens mij (nog) niet.
O, kijk eens aan. Ik zal gelijk eens op internet kijken. Maar voor de rest ziet mijn lijstje er wel prima uit want volgens mij ben jij er wel aardig thuis in.
Modbreak:Gebruik in het vervolg de wijzigknop als je nog wat wilt toevoegen. Het is hier gebruikelijk om meerdere quotes in één reactie te plaatsen. Sterker, het is zelfs ongewenst om meer dan 1 keer achter elkaar te reageren.

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 07-12-2016 21:37 ]

Verwijderd

De voeding heeft sowieso geen invloed op de compatibiliteit van een Hackintosh. De pricewatch: Corsair CX450M is al een betere keuze dan de CS550M, wat eigenlijk gewoon een slechte ding is en al helemaal voor de prijs. Wil je nog nog een stap hoger dan is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M de beste keuze voor zijn prijs, alleen nog niet zo goed leverbaar (is pas net verkrijgbaar).

Andere goede voedingen:
pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W
pricewatch: Fractal Design Edison M 550W (de 550w omdat deze op het moment gek genoeg goedkoper is dan de 450 watt versie)
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

• ChristianBurger
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:34:
De voeding heeft sowieso geen invloed op de compatibiliteit van een Hackintosh. De pricewatch: Corsair CX450M is al een betere keuze dan de CS550M, wat eigenlijk gewoon een slechte ding is en al helemaal voor de prijs. Wil je nog nog een stap hoger dan is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M de beste keuze voor zijn prijs, alleen nog niet zo goed leverbaar (is pas net verkrijgbaar).

Andere goede voedingen:
pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W
pricewatch: Fractal Design Edison M 550W (de 550w omdat deze op het moment gek genoeg goedkoper is dan de 450 watt versie)
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Hartstikke bedankt voor je reactie, ga ik die cs 550 m gelijk weg doen.
Verder nog tips?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,42

Er zit nu dus geen videokaart bij.
Maar is dit een goede basis of niet?

Ik vind de gtx 970 net iets te prijzig helaas. Is er nog een andere graphics card die wat goedkoper is.
Een 7xx serie?

[ Voor 49% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 21:52 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Over welke games/resolutie/instellingen hebben we het eigenlijk.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:42:
[...]

Hartstikke bedankt voor je reactie, ga ik die cs 550 m gelijk weg doen.
Verder nog tips?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,42

Er zit nu dus geen videokaart bij.
Maar is dit een goede basis of niet?

Ik vind de gtx 970 net iets te prijzig helaas. Is er nog een andere graphics card die wat goedkoper is.
Een 7xx serie?
Hangt er vanaf wat het preciese gebruik gaat zijn.
Hackintosh compatible onderdelen vinden is 1 ding, daarnaast moeten ze natuurlijk wel spierballen hebben om te doen wat je er van verwacht. Gamen is een relatief begrip natuurlijk. Potje angrybirds kan ook onder gamen worden geschaard, maar vereist zeker geen GTX 970 om vloeiend vogeltjes te catapulteren.
Dit kan een voordeel zijn als je voor specifieke taken gebonden bent aan verschillende os'en.
Voor gebruik van office en gamen is er theoretisch geen enkele meerwaarde om voor dual os te kiezen. Heck, meeste games zijn Windows only en (correct me if i'm wrong) Office is op Mac OS ook significant beperkter dan de Windows tegenhanger. Nog even los van de, in dit geval, beperkte functionaliteit van Mac os, ben je ook nog eens aangewezen op specifieke hardware waardoor bang for buck per definitie onmogelijk is.

Ben vanuit dat oogpunt wel zeer benieuwd naar de exacte reden dat TS voor Mac Os kiest.
Als het puur om de looks gaat dan zijn er voldoende mogelijkheden om dit in windows 'na te bootsen' en ook voor onderlinge compitaliteit zijn er meer dan voldoende 3th party appjes te vinden.

@hieronder... En over welke games hebben we het dan? Nogmaals, verschil tussen Battlefield en Angry Birds is nogal significant. Daarnaast denk ik dat rekenkracht uitdrukken in euro's niet de meest betrouwbare rekensom is. Voldoende grafische kaarten en cpu's van 200 euro te vinden, die nog geen deuk in een pakje boter slaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 07-12-2016 22:20 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ChristianBurger
Ik wil "gewoon" in 1080p gamen. Het hoeft echt niet allemaal op high te staan. Medium kan ik ook wel mee leven. Als het maar minimaal 40 a 50 fps heeft.

Dus een kaart voor 200 euro zou denk ook wel gaan of niet?

Maar ik hoor ook graag of een klein moederbord nadelen heeft ten opzichte van een normale atx

Want vind die ene kast die ik nu heb wel mooi vandaar ook de mini-atx
@hieronder... En over welke games hebben we het dan? Nogmaals, verschil tussen Battlefield en Angry Birds is nogal significant. Daarnaast denk ik dat rekenkracht uitdrukken in euro's niet de meest betrouwbare rekensom is. Voldoende grafische kaarten en cpu's van 200 euro te vinden, die nog geen deuk in een pakje boter slaan.
Ik ga geen angrybirds of spele.nl spelen. Zijn wel echt spellen die een beetje kaart nodig hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 22:24 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:18:
Ik wil "gewoon" in 1080p gamen. Het hoeft echt niet allemaal op high te staan. Medium kan ik ook wel mee leven. Als het maar minimaal 40 a 50 fps heeft.

Dus een kaart voor 200 euro zou denk ook wel gaan of niet?
waarom ga je dan geen Windows machine draaien met een VM naar mac OSX. heb je tog de volle gaming performance waar je om vraagt. en als je klaar bent start je gewoon je VM naar OSX. en zit je in een oude betrouw baren omgeving

confused reality

• ChristianBurger
Sweatleek schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:22:
[...]

waarom ga je dan geen Windows machine draaien met een VM naar mac OSX. heb je tog de volle gaming performance waar je om vraagt. en als je klaar bent start je gewoon je VM naar OSX. en zit je in een oude betrouw baren omgeving
Bedankt voor het mee denken, maar ik gebruik functies in mac os die gewoon onder vm niet lekker werken. Mac os moet gewoon los draaien :/

Modbreak:*knip*kap daar nou eens mee. Taxaties zijn niet toegestaan. Klaar.

[ Voor 74% gewijzigd door br00ky op 07-12-2016 22:29 ]

• Sweatleek

Sweatleek

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor het mee denken, maar ik gebruik functies in mac os die gewoon onder vm niet lekker werken. Mac os moet gewoon los draaien :/
en dual boot ?

confused reality

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 13:55

Kek

3flix

enige wat van belang is om een hackintosh te draaien, zijn het mobo en de graka. dus als je die uit het lijstje van tonymacosx hebt gaat dat helemaal lukken.

• ChristianBurger
Kek schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:28:
enige wat van belang is om een hackintosh te draaien, zijn het mobo en de graka. dus als je die uit het lijstje van tonymacosx hebt gaat dat helemaal lukken.
Ik heb alleen nog geen geschikte videokaart. Schijnt volgens een paar tweakers verouderde kaarten te zijn dus dat ik beter windows kan nemen.

https://www.tonymacx86.co...ember/2016#Graphics_Cards

• ChristianBurger
Ja, dat wil ik dus ook doen. Maar dan heb je toch een hackintosh met soort van bootcamp of zie ik het nu verkeerd?
excuses br00ky, ik dacht dat dit geen taxatie was, die mac pro zul je nu niet meer zien langs komen.

[ Voor 29% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 22:32 ]

• Sweatleek

Sweatleek

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:30:
[...]

Ja, dat wil ik dus ook doen. Maar dan heb je toch een hackintosh met soort van bootcamp of zie ik het nu verkeerd?
Als het goed is maak Apple die software self. dus als je een mac heb kan je het gewoon gaan gebruiken. allen je verliest wel iets aan performance omdat je het in een VM draaid.

waarom dan geen 2de hands mac met een goede GPU ? (powermac G4 of G5)

https://www.apple.com/support/bootcamp/

[ Voor 7% gewijzigd door Sweatleek op 07-12-2016 22:36 ]

confused reality

• ChristianBurger
Sweatleek schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:34:
[...]

Als het goed is maak Apple die software self. dus als je een mac heb kan je het gewoon gaan gebruiken. allen je verliest wel iets aan performance omdat je het in een VM draaid.

https://www.apple.com/support/bootcamp/
Zou kunnen, maar ja, maakt mij niet zoveel uit. Gaat mij nu om de delen van de hackintosh. Moet alleen nog even een videokaart.

en als iemand weet dat er voordelen of nadelen aan een mini-atx kaart zit hoor ik dit graag.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:26:
[...]

Wees eens zo vrij om die "functies" met ons te delen.

Zal je inmiddels opgevallen zijn dat we hier vrij rationeel proberen te denken.
Voor hetzelfde geld is er een geweldige oplossing voor die ene "functie" die jij denkt te moeten missen onder Windows. Is al deze moeite dus wellicht voor niets ;)
Ik ga geen angrybirds of spele.nl spelen. Zijn wel echt spellen die een beetje kaart nodig hebben.
Ook hiervoor... Waarom niet specificeren wat je dan wel gaat doen? Je stuurt ons nu met een kluitje het riet in maar verwacht wel dat wij een gefundeerd advies gaan geven? Does not compute!
Is hetzelfde als ik een willekeurige keukenboer binnenstap met als enige eis dat ik niet ga frituren :?

@hieronder.... Kijk, nu komen we ergens en kunnen we wellicht jouw 'vasthoudendheid' wat beter begrijpen.
Al durf ik wel met redelijke zekerheid te kunnen stellen, dat de door jouw genoemde punten prima onder Windows mogelijk zijn.

@Sweatleek hieronder; Kwestie van "Quoten" en vervolgens naar beneden scrollen naar de volgende post waar je op wilt reageren. Als je hier nogmaals op "quote" drukt zal deze post netjes onder de vorige komen te staan en kun je op beide reageren.
Al die quotes worden nu wel een beetje chaos, haha
Alsnog minder chaotisch dan 4 losse posts, waardoor we nu onnodig al op pagina 2 zijn aanbeland ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Switchie op 07-12-2016 22:47 ]

• ChristianBurger
Switchie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:37:
[...]

Voor hetzelfde geld is er een geweldige oplossing voor die ene "functie" die jij denkt te moeten missen onder Windows. Is al deze moeite dus wellicht voor niets ;)
Haha, snap je reactie en mening.

Wellicht dat je mij maar een rare apple freak vind.
  • Icloud drive
    Apple watch unlock
    Alle wachtwoorden van iCloud
    schermdeling
    imovie
    keyote
    Kans of virussen minimaal (heb wat jongere gezinsleden in huis wonen)
    Kan nog genoeg bedenken
Switchie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:37:
[...]

[...]

Ook hiervoor... Waarom niet specificeren wat je dan wel gaat doen? Je stuurt ons nu met een kluitje het riet in maar verwacht wel dat wij een gefundeerd advies gaan geven? Does not compute!
Is hetzelfde als ik een willekeurige keukenboer binnenstap met als enige eis dat ik niet ga frituren :?
Oke bij deze

GTA 5
Cities skylines
Battlefield 1
Rollercoaster tycoon world
the Sims
Watch dogs 2

( Ja, ik weet het, sommige games draaien alleen op windows )

Maar ja, ik zit niet 100% van de tijd te gamen, het is een pc die ik altijd wil kunnen gebruiken voor alles. Dus moet het een hackintosh worden. Klaar

[ Voor 43% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 22:45 ]

• Sweatleek

Sweatleek

MichaelvD2203 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:18:

"MichaelvD2203"
In je vorige topic had je het nog over het spelen van Battlefield en Call of Duty veel succes met het vinden van een Mac versie voor deze games.

(Weet niet hoe ik twee quotes in 1 kan gebruiken 8)7 )

[ Voor 25% gewijzigd door Sweatleek op 07-12-2016 22:47 ]

confused reality

• Sweatleek

Sweatleek

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:41:
[...]

Haha, snap je reactie en mening.

Wellicht dat je mij maar een rare apple freak vind.
  • Icloud drive
    Apple watch unlock
    Alle wachtwoorden van iCloud
    schermdeling
    imovie
    keyote
    Kans of virussen minimaal (heb wat jongere gezinsleden in huis wonen)
    Kan nog genoeg bedenken
[...]

Oke bij deze

GTA 5
Cities skylines
Battlefield 1
Rollercoaster tycoon world
the Sims
Watch dogs 2

( Ja, ik weet het, sommige games draaien alleen op windows )

Maar ja, ik zit niet 100% van de tijd te gamen, het is een pc die ik altijd wil kunnen gebruiken voor alles. Dus moet het een hackintosh worden. Klaar

.net als ik eerder zij maar dan geen dual boot. 1 naar Windows en 1 naar OSX. dan kan je tijdens het opstarten/resten zelf kiezen welk os je wilt.

confused reality

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je een videokaart kiest, dan zou je het beste kunnen gaan voor NVIDIA, gezien je macOS drivers zo vanaf hun website kunt downloaden. Volgens mij was er ook al support voor de 10xx kaarten, maar een GTX 970 kan ook prima als je alleen op 1080p wilt gamen. Gamen gaat erg gemakkelijk via Parallels. Tijdje zo'n setup gedraaid en dat ging vrijwel vlekkeloos. Als je wilt dual-booten is dat ook geen probleem en misschien zelfs nog beter. Met de Clover bootloader kan dat gemakkelijk.

Ik snap alleen niet waarom je voor een MSI bordje kiest. Daarnaast is het bordje ook nog een ITX variant, waarom als ik vragen mag?

Het beste kan je overweg met een Asus of Gigabyte bordje. Laatst heb ik zelf de Z170N-WIFI van Gigabyte aangeschaft en El Capitan werkte daarop vlekkeloos. Jij zou bijvoorbeeld de H170N variant kunnen nemen of een goedkoper ATX alternatief.

Let wel op, Sierra werkt echter niet zo vlekkeloos als gedacht. Zowel op een Z170 bordje als op een Z87 bordje van ASUS. Krijg continue kernel panics. Op El Kapitein werkt het veel stabieler.

Daarnaast is en blijft het een Hackintosh. De ene dag werkt hij zelfs beter als een echte Mac, maar op een andere dag zal hij de geest geven door bijvoorbeeld een update die per ongeluk is uitgevoerd. Let daar wel op.

[ Voor 15% gewijzigd door MysticX op 07-12-2016 22:51 ]

hi!

• ChristianBurger
Dat gebeurt sowieso al zodra je een hackintosh bouwt, dus zodra er 2 besturingssystemen op staat krijg je de keuze

• Sweatleek

Sweatleek

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:48:
dus zodra er 2 besturingssystemen op staat krijg je de keuze
yes sir.

[ Voor 13% gewijzigd door Sweatleek op 07-12-2016 22:53 ]

confused reality

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:47:
Als je een videokaart kiest, dan zou je het beste kunnen gaan voor NVIDIA, gezien je macOS drivers zo vanaf hun website kunt downloaden. Volgens mij was er ook al support voor de 10xx kaarten, maar een GTX 970 kan ook prima als je alleen op 1080p wilt gamen. Gamen gaat erg gemakkelijk via Parallels. Tijdje zo'n setup gedraaid en dat ging vrijwel vlekkeloos.

Ik snap alleen niet waarom je voor een MSI bordje kiest. Daarnaast is het bordje ook nog een ITX variant, waarom als ik vragen mag?

Het beste kan je overweg met een Asus of Gigabyte bordje. Laatst heb ik zelf de Z170N-WIFI van Gigabyte aangeschaft en El Capitan werkte daarop vlekkeloos. Jij zou bijvoorbeeld de H170N variant kunnen nemen of een goedkoper ATX alternatief.

Let wel op, Sierra werkt bij echter niet zo vlekkeloos als gedacht. Zowel op een Z170 bordje als op een Z87 bordje van ASUS. Krijg continue kernel panics. Op El Kapitein werkt het veel stabieler.
Oke, ik twijfelde tussen de GTX 970 en een andere variant. Vind de prijs net iets te hoog

Dit moederbord stond op tonymac86x en paste in mijn case die ik mooi vond. Dus dit moederbord was goed geprijsd en mini-atx. Maar ik zie het nu, jouw moederbord is beter. Het verschil tussen de h170n en z170n is niet groot toch?

• MysticX
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:51:
[...]

Oke, ik twijfelde tussen de GTX 970 en een andere variant. Vind de prijs net iets te hoog

Dit moederbord stond op tonymac86x en paste in mijn case die ik mooi vond. Dus dit moederbord was goed geprijsd en mini-atx. Maar ik zie het nu, jouw moederbord is beter. Het verschil tussen de h170n en z170n is niet groot toch?
Een Z-moederbord is meer voor het overclocken wat jij niet gaat doen, dus ik zou eerder de H170n moederbord van Gigabyte pakken.

Een GTX 970 is prima, desnoods fix je er een van V&A, maar een GTX 960 is zonde voor de build.

[ Voor 7% gewijzigd door MysticX op 07-12-2016 22:54 ]

hi!

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:52:
[...]

Een Z-moederbord is meer voor het overclocken wat jij niet gaat doen, dus ik zou eerder de H170n moederbord van Gigabyte pakken.
Zojuist erin gezet.

Maar een mini-atx moederbord heeft geen nadelen t.o.v. een atx bord.
En dan bedoel ik niet zo zeer het aantal plekken voor ram 4 t.o.v. 2

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:52:
[...]

Een GTX 970 is prima, desnoods fix je er een van V&A, maar een GTX 960 is zonde voor de build.
Oke, dan wordt het gewoon een gtx 970. Misschien is dit wel een van de domste vragen maar moet ik een geforce of msi etc. kaart pakken. Dat zou ik echt niet weten?

• MysticX
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:53:
[...]

Zojuist erin gezet.

Maar een mini-atx moederbord heeft geen nadelen t.o.v. een atx bord.
En dan bedoel ik niet zo zeer het aantal plekken voor ram 4 t.o.v. 2
Je bedoeld een mini-ITX bordje? Nee, die heeft zover ik weet geen nadelen t.o.v. een ATX bord. Het enige is zoals je zelf al zegt, zijn de aansluitingen.

Ik zou eerder letten op de ruimte in je case en de grootte van je videokaart, want dat kan nogal krapjes gaan met een ITX behuizing.

hi!

• MysticX
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:56:
[...]

Oke, dan wordt het gewoon een gtx 970. Misschien is dit wel een van de domste vragen maar moet ik een geforce of msi etc. kaart pakken. Dat zou ik echt niet weten?
Dat maakt in principe niet veel uit. Zelf heb ik een GTX 970 van ASUS.

hi!

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:58:
[...]

Dat maakt in principe niet veel uit. Zelf heb ik een GTX 970 van ASUS.
En jij hebt ook een hacktintosh?

• MysticX
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:58:
[...]

En jij hebt ook een hacktintosh?
Ik had er zelfs twee, maar momenteel nu niet meer aangezien ik voorlopig aan een MBPr genoeg heb. In de toekomst overweeg ik wel om een Hackintosh te bouwen in een echte Mac Pro behuizing.

hi!

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:00:
[...]

Ik had er zelfs twee, maar momenteel nu niet meer aangezien ik voorlopig aan een MBPr genoeg heb. In de toekomst overweeg ik wel om een Hackintosh te bouwen in een echte Mac Pro behuizing.
Zo, das wel een vette klus he. Ach ja, ik ga der even een nachtje over slapen.

Ik heb genoeg informatie gekregen.

Een gtx 970 is dus wel zo handig, allemaal bedankt

laatste vraag, zo'n pc die ik eventueel in elkaar ga zetten is sneller dan deze machine:

Mac Pro 2009 Dual CPU
2 x 2,93 GHz 6-Core Intel Xeon (12 cores)
48 GB 1333 MHz DDR3 ECC geheugen (6 x 8 GB)
NVIDIA GeForce GTX 680 2048 MB (incl. bootscreen en native OS X support). Oorspronkelijke ATI kaart als reserve.
Bluetooth 4.0 build-in (incl. Handoff, Instant Hot Spot, etc)
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac build-in
Samsung 850 Pro 256 GB
Western Digital 2TB SATA
Seagate 2TB SATA

[ Voor 33% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 23:03 ]

• MysticX
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:02:
[...]

Zo, das wel een vette klus he. Ach ja, ik ga der even een nachtje over slapen.

Ik heb genoeg informatie gekregen.

Een gtx 970 is dus wel zo handig, allemaal bedankt
Dat zou ik ook maar eens gaan doen. Als je ook echt en alleen voor gaming gaat gebruiken, dan zou ik echt Windows adviseren en een tweedehandse iMac halen. Misschien is dat ook een optie :)
laatste vraag, zo'n pc die ik eventueel in elkaar ga zetten is sneller dan deze machine:

Mac Pro 2009 Dual CPU
2 x 2,93 GHz 6-Core Intel Xeon (12 cores)
48 GB 1333 MHz DDR3 ECC geheugen (6 x 8 GB)
NVIDIA GeForce GTX 680 2048 MB (incl. bootscreen en native OS X support). Oorspronkelijke ATI kaart als reserve.
Bluetooth 4.0 build-in (incl. Handoff, Instant Hot Spot, etc)
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac build-in
Samsung 850 Pro 256 GB
Western Digital 2TB SATA
Seagate 2TB SATA
Dat zijn wel serieuze specs. Verwacht dat bovenstaande wel sneller is dan wat jij in elkaar gaat zetten. Ik weet alleen niet zo goed of Sierra ondersteund wordt op de Mac Pro 2009. Daarnaast zou je de GTX 680 ook nog kunnen vervangen, maar of die dan nog native compatible is, zou ik ook niet durven zetten. Wellicht met de NVIDIA drivers, maar dat kan ik niet zeggen.
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:05:
[...]

Ja, zit ik misschien ook nog aan te denken, maar dat gaat mij meer heel wat meer kosten. Misschien dubbel scherm en dan mac mini tweede hands op tweakers en gewoon een windows game pc. Maar moet het allemaal nog even bekijken.

Het idee met de iMac is leuk maar heb al een macbook en iMac dus ja...
Als je al een iMac en een Macbook hebt, dan zie ik geen reden om een Hackintosh te bouwen als je hem puur voor gamen wilt gebruiken. Let namelijk wel op dat een Hackintosh nog altijd fine-tuning nodig heeft. Het is niet dat alles out-of-the-box gaat werken. Er zal dus altijd aan getweakt moeten worden. Laatste hackintosh die ik gebouwd had, was ik serieus twee dagen aan kwijt om alles perfect te laten werken (sleep, bluetooth, drivers, powermanagement etc). Het is niet dat je even een tutorial volgt en je bent klaar. Daarnaast zal ook niet alle iCloud gerelateerde diensten werken, zoals bijvoorbeeld iMessage.

Als je er alleen op wilt gamen, dan lijkt het me totaal niet geschikt.

Zou dan eerder een dikke Windows bak samenstellen en die bijvoorbeeld bij je TV plaatsen om lekker te gamen op je TV.

[ Voor 77% gewijzigd door MysticX op 07-12-2016 23:11 ]

hi!

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:03:
[...]

Dat zou ik ook maar eens gaan doen. Als je ook echt en alleen voor gaming gaat gebruiken, dan zou ik echt Windows adviseren en een tweedehandse iMac halen. Misschien is dat ook een optie :)
Ja, zit ik misschien ook nog aan te denken, maar dat gaat mij meer heel wat meer kosten. Misschien dubbel scherm en dan mac mini tweede hands op tweakers en gewoon een windows game pc. Maar moet het allemaal nog even bekijken.

Het idee met de iMac is leuk maar heb al een macbook en iMac dus ja...

• ChristianBurger
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:03:
[...]

[...]

Dat zijn wel serieuze specs. Verwacht dat bovenstaande wel sneller is dan wat jij in elkaar gaat zetten. Ik weet alleen niet zo goed of Sierra ondersteund wordt op de Mac Pro 2009. Daarnaast zou je de GTX 680 ook nog kunnen vervangen, maar of die dan nog native compatible is, zou ik ook niet durven zetten. Wellicht met de NVIDIA drivers, maar dat kan ik niet zeggen.
Kijk, wel leuk om te zien. Ook aan menig ander gevraagd en die vonden het helemaal niks. 12 core wordt niet ondersteund, ram is oud. gtx 680 is verouderd etc. etc.

• MysticX
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:09:
[...]

Kijk, wel leuk om te zien. Ook aan menig ander gevraagd en die vonden het helemaal niks. 12 core wordt niet ondersteund, ram is oud. gtx 680 is verouderd etc. etc.
De GTX 680 is idd wel verouderd, sowieso is de gehele Mac Pro uit 2009 verouderd. Ik weet echter niet of er in Sierra de ondersteuning voor is. Hij zou dus wellicht (minimaal) sneller zijn, maar je eigen build is wel futureproof vergeleken met de Mac Pro. Dus mocht je voor de keus staan om hem aan te schaffen, moet je het alleen doen voor de emotionele waarde en er niet op bouwen om daar games of iets dergelijks op te spelen.

hi!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:09:
[...]

2,93ghz = xeon x5670; 2 samen geven redelijk wat multithreaded snelheid (cinebench 15 = 1400 punten oid) maar de cores zijn verouderd, dus allround zal zo'n machine veel trager aanvoelen dan een nieuwe i5 of i7. Eigenlijk alleen nog maar echt zinvol als je ze betaalbaar kan krijgen en bijv veel 3d renderd op de cpu. Singlecore zitten ze onder de 100 in cinebench, terwijl een 6700k met oc'tje tegenwoordig rond de 200 zit. Zelfs met 2 x5690's heb je eigenlijk wat te weinig corepower voor allround zwaar gebruik om het vaak echt zinvol te laten zijn tov andere oplossingen.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 07-12-2016 23:29 ]

specs

• ChristianBurger
Even een vraag,

Kan je ook een hackintosh maken waarbij het bootscherm echt alleen het apple logo is. Dus dat de bootloader als het ware gelijk Mac OS X kiest?

Ik ga toch een hackintosh maken

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Er is genoeg over auto-boot in hackintosh te vinden...

• ChristianBurger
br00ky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:08:
Wat heb je zelf al gevonden? Er is genoeg over auto-boot in hackintosh te vinden...
Ik heb zelf al heel wat gezocht omtrent het opstarten van een hackintosh maar kreeg alleen maar verschillende bootloaders.

Heb dus waarschijnlijk het verkeerde gezocht op google, want als er iemand niet gelijk iets vraagt maar eerst op google kijkt ben ik het wel.

Even een toevoeging:

Zojuist nadat ik de term auto-loader had gelezen in uw bericht en daar op heb gezocht heb ik inderdaad het juiste gekregen. Bedankt hiervoor

Laatste vraag wat ook betrekking hierop heeft.

Het logo van het moederbord is niet uit te schakelen, dus wat helemaal aan het begin staat. (Ook bij dit onderwerp heb ik al veel op internet gezocht)

Alvast bedankt

[ Voor 29% gewijzigd door ChristianBurger op 09-12-2016 14:13 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan wel zijn, maar je zei eerst niet dat je al gezocht had ;). Als je in ieder geval googlet op autoboot in hackintosh moet je een heel eind kunnen komen.

• ChristianBurger
br00ky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:13:
Dat kan wel zijn, maar je zei eerst niet dat je al gezocht had ;). Als je in ieder geval googlet op autoboot in hackintosh moet je een heel eind kunnen komen.
Het automatisch doorstarten naar os x had ik wel op gezocht maar niet gevonden. Maar nu dus wel.

Maar het uitschakelen van het gigabyte logo (het moederbord dus bij opstarten) heb ik ook op gezocht maar niet gevonden

Heeft iemand daar een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door ChristianBurger op 09-12-2016 14:17 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die optie is vaak te vinden in het BIOS. "Disable splash screen" oid.

• ChristianBurger
br00ky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:18:
Die optie is vaak te vinden in het BIOS. "Disable splash screen" oid.
Ik ga het toch vragen, weet je toevallig of de gigabyte ga-h170n-wifi die optie heeft?

en ja, dit heb ik nog niet zelf opgezocht 8)7

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan weet je wat je te doen staat. Een manual googlen van een moederbord kan iedereen.

• ChristianBurger
br00ky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:20:
Dan weet je wat je te doen staat. Een manual googlen van een moederbord kan iedereen.
Haha, klopt. Ga ik doen maar ik dacht wellicht dat je het weet.

Bedankt voor je info. Ben ik weer wat wijzer geworden.

• ChristianBurger
Voor diegene die interesse heeft in wat ik nu uiteindelijk ga bouwen.

Hierbij mij lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H170N-WIFI€ 124,-€ 124,-
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 245,62€ 245,62
1BitFenix Prodigy Zwart€ 72,95€ 72,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 83,-€ 83,-
1Intel 600p 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,37